Skip to main content

Geacht Forum,

Ik ben nu al ruim 45 jaar klant bij KPN, en ondanks de nodige problemen in die periode, heb ik ook onze kinderen geadviseerd (met succes) om klant van KPN te worden.

Nu opeens gaat de KPN zeer aantrekkelijke welkomst geschenken uitdelen aan nieuwe klanten en in het eerste jaar kortingen krijgen waar ik als vaste klant van kan dromen. Zelfs al zou de nieuwe klant na een jaar stoppen heeft diegene nog steeds voordeel tov een bestaande klant en misschien ook daar weer de nodige cadeaus en kortingen.

Gedurende mijn klanten looptijd bij de KPN heb ik al de nodige jubilea gepasseerd en zal over een kleine 5 jaar goud halen. De hele periode hebben ik altijd keurig netjes alles betaald. Ik durf zelfs op te merken dat ik meer betaald heb dan wat ik heb gekregen.

Het is me wel een aantal keren overkomen dat wanneer ik in een KPN winkel was en men naar mijn contract keek dat ik opeens korting kreeg waarop ik al tijden recht had.

Ik bergrijp heel goed dat nieuwe klanten voor de KPN belangrijk zijn maar het lijkt mij ook zeer belangrijk om de bestaande te behouden. Als men nou eens bij de reclame in sluit dat er voor de nieuwe klant als men klant blijft ook weer kans maakt op iets extra's (al is het een sigaar uit de eigen KPN doos) dan wordt de nieuwe klant getriggerd om klant te blijven. 

Ik heb aan deze nieuwe actie reclame actie opnieuw een rot gevoel over gehouden.

Nu opeens gaat de KPN zeer aantrekkelijke welkomst geschenken uitdelen aan nieuwe klanten en in het eerste jaar kortingen krijgen waar ik als vaste klant van kan dromen.

Volgens mij heeft u dan niet goed opgelet, want dat doet KPN al vele vele vele jaren.

En u heeft in die 45 jaar ongetwijfeld al meerdere malen de kans gehad om uw abonnement om te zetten naar een nieuwer abonnement met korting.


@Dirk HK Welkom op het forum. 

Het klopt inderdaad dat nieuwe klanten eenmalig korting krijgen. Na deze eenmalige korting zijn onze klanten gelijk, of ze 1 jaar of 40 jaar klant zijn. 

Wanneer we dat vaker doen, wordt dat uiteindelijk verrekend in het maandbedrag van al onze abonnees. Daar wordt niemand blij van.

We investeren liever in een goed netwerk en onze dienstverlening, zodat al onze klanten daarvan kunnen profiteren. 

Voor bestaande klanten geeft KPN zo nu en dan cadeautjes weg, en heeft KPN als je meerdere producten afneemt Hussel voordeel en Entertainment voordeel! :)