Skip to main content

Ik maak mij groeiende zorgen over de rol van Huwei in het netwerk van KPN. Ik vind KPN erg zwak acteren in het vraagstuk. Kan iemand mij vertellen welke informatiestromen via Huwei-technologie lopen, bijvoorbeeld bij internet, telefoon en televisie?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Euhm... als iemand tegen u verteld dat KPN geen gebruikt (meer) maakt van Huwei apparatuur, gelooft u het dan? Kunt u dan vannacht weer rustig slapen?


@Peter Alexander  Bij de vaste netwerken is Alcatel van oudsher de leverancier, je had eerder ook die Speedtouch ADSL modems. Alcatel is via via overgenomen door Nokia.

Voor mobiel is het een mix van Ericsson en Huawei wat betreft antennes, in Randstad/Holland zijn nu steeds meer antennes van Huawei. Kun je per mast in antenneregister wel nazoeken. Core Netwerk is los te zien van de antennes/masten en KPN gebruikt voor zover ik weet daar Ericsson. KPN maakt op mij de indruk hier echt wel serieus naar te kijken, maar dat zal compleet achter de schermen gebeuren, misschien dat je dat als zwak acteren ziet.

Simpel gezegd kan je stellen dat in die antennes niet of nauwelijks massaal informatiestromen in bruikbare vorm af te tappen zijn. Volgens mij ben jij geen invloedrijk persoon of staatshoofd, dus zou ook niet weten wat Huawei met jouw data moet. Die wordt wel op andere, hogere niveaus met behulp van jezelf door Google, Feesboek, enz getapt, die kunnen er wel wat mee.


Persoonlijk zou ik als consument niet druk maken. Zolang je geen belangrijk persoon bent of ontzettende belangrijke staatsgeheimen hebt zal niemand de moeite nemen jou te gaan afluisteren.


Reageer