Skip to main content

Door KPN is in mijn woning in de meterkast een glasvezel-aansluiting aangebracht. Hiervoor is een bedrag van ,€ 25,= mij in rekening gebracht. Ik ben van mening dat dit een nieuwe aansluiting is waarvoor KPN zorg draagt en mij geen kosten voor in rekening mag brengen. In een meterkast mag en kan ik geen voorzieningen treffen. Graag zie ik de kosten op mijn rekening teruggestort.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

In dit geval kan je beter gratis 0800-0402 bellen.

Als het de aanleg van een stopcontact is om daar de apparatuur van KPN op aan te sluiten dan kan het zijn dat een monteur daar iets voor in rekening brengt. Weet u zeker dat het de aanleg van het stopcontact is en niet voor iets anders? Denk dat u goedkoper uit bent dan via een plaatselijke installateur…

Voor 25 euro komt een plaatselijke installateur geen stopcontact plaatsen hoor. Of het moet een beunhaas wezen.

@Pius Vista ben je nieuwe klant? Of bestaande klant die van koper naar glasvezel moet van KPN? 

Bestaande klant die van koper naar glasvezel moet van KPN

Bestaande klant die van koper naar glasvezel moet van KPN

Dan zou een stopcontact gratis moeten wezen lijkt me.

Lijkt mij ook. Daar komt nog bij dat het stopcontact in de meterkast is aangebracht waarin ik niets mag aanbrengen of wijzigen

Daar komt nog bij dat het stopcontact in de meterkast is aangebracht waarin ik niets mag aanbrengen of wijzigen

Wat bedoel je hier mee?

Goedemorgen ​@Pius Vista, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Heeft de monteur zelf niet aangegeven dat er kosten in rekening zouden worden gebracht en waarvoor?
@Ik_Combineer , zou jij je licht hier ook eens op willen laten schijnen?

De monteur heeft bij vertrek opgemerkt dat KPN wellicht een bedrag zal rekenen voor het aanbrengen van het stopcontact. Inmiddels heeft KPN mij per email bericht niet van plan te zijn het bedrag van € 25,= te restitueren.

Goedemorgen ​@Pius Vista, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Heeft de monteur zelf niet aangegeven dat er kosten in rekening zouden worden gebracht en waarvoor?
@Ik_Combineer , zou jij je licht hier ook eens op willen laten schijnen?

Ala het inderdaad om een migratie van koper naar glas gaat dan mag een monteur geen kosten rekenen voor alles wat nodig is om te zorgen dat alle diensten blijven werken. Inclusief wandcontactdoos, trekken kabel of werkzaamheden in de kruipruimte. Bij nieuwe klanten kan dit wel.

Het rekenen van een wandcontactdoos bij migratie is dan buiten propositie, maar we zouden de werkbon er bij moeten pakken om te kijken of dit daadwerkelijk voor een wandcontactdoos is gewchreven of voor iets anders.

Bedankt voor de duidelijke toelichting ​@Ik_Combineer. Ik dacht inderdaad al wel dat het zo zat zoals jij het beschrijft maar begon toch een klein beetje te twijfelen!

@Pius Vista, zou jij je profiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik je klantdossier erbij pakken en vanuit daar verder gaan kijken. Hoor graag weer van je!

Ik heb mijn profiel ingevuld

Dankjewel ​@Pius Vista :)
Ik ga er voor zorgen dat je deze kosten weer van ons terugkrijgt dus houd je komende 2 facturen even goed in de gaten. Op 1 van deze facturen zal die 25 euro weer in mindering worden gebracht! 

Dankjewel voor deze mededeling. Ik zie e.e.a. met belangstelling tegemoet. Vriendelijke groet, D.Thieme

Reageer