Skip to main content

Sinds vandaag ben ik officieel onderdeel van de KPN familie. Leuk.

Erg blij met het installatie gemak, tot nu toe werkt alles naar behoren. De volgende stap is het aansluiten van de TV box. I.v.m. het aanschaffen van een nieuwe 4K tv, heb ik bewust voor de 4K TVĀ optie gekozen (wil toch het uiterste uit mijn tv halen).Ā 

Nu ben ik het pakket aan het uitpakken en zie ik dat er helemaal geen 4K ondersteunende HDMI kabel is meegeleverd!?Ā Zonde want hierdoorĀ zal het beeld alsnogĀ geen 4K zijn en mag ik weer naar de winkel om er zelf een te kopen..

Ā 

Ā 

Hallo @Marc_SĀ , waarom denk je dat er geen geschikte HDMI-kabel meegeleverd is?

Zie ook onderstaande uitleg aangaande HDMI-kabels:

https://webwereld.nl/how-to/algemeen/4k-hdmi-kabels-wat-je-echt-moet-weten-3774695/

Denk je er ook aan dat sommige tv-merken speciale 4K-HDMI-poorten hebben, dus dat je de meegeleverde HDMI-kabel ook op de juiste HDMI-poort aansluit en de betreffende poort op de TV ook op de juiste wijze instelt. Bij mijn Sony UHD-tv kan/moet dat voor een optimale kijkbeleving.

Ik gebruik overigens de standaard door de provider meegeleverde HDMI-kabel.

Succes.

Ā 


Hi @Marc_S, welkom hier, en bij KPN natuurlijk. Ook ik ben benieuwd waarom je het idee hebt dat de HDMI-kabel niet geschikt is voor 4K. Dan zou zeker wel het geval moeten zijn, en deze klacht heb ik nog niet eerder voorbij zien komen eerlijk gezegd.


We hebben niets meer van je gehoord @Marc_SĀ dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Ik heb hetzelfde: meegeleverde kabel: geen beeld, eigen kabel wel beeld, ligt dus niet aan welke poort maar gewoon dat je HDMI 2.0 nodig hebt voor 4K to 60 hz anders 2.1