Skip to main content

Heb een nieuwe 4K tv angeschaft. Ik heb nog een oudere (ca 2 jaar) digitale KPN ontvanger. Moet ik deze vervangen door een speciale 4K ontvanger voor het beste beeld ? Zijn hier kosten aan verbonden ? 

Nee, dat hoeft niet. Uw huidige ontvanger voldoet nog prima. 


Nee, dat hoeft niet. Uw huidige ontvanger voldoet nog prima. 

Wat is dat voor een antwoord !!! Het klopt dat de huidige ontvanger nog voldoet maar je kunt ook zeggen. "Om het beste uit je 4K tv te halen kan je gratis updaten naar een 4K ontvanger, en als je naar 3stuk 4K zenders wilt kijken zou je een abonnement kunnen afsluiten voor € 2,50/maand”

 


Nee, dat hoeft niet. Uw huidige ontvanger voldoet nog prima. 

Wat is dat voor een antwoord !!! Het klopt dat de huidige ontvanger nog voldoet maar je kunt ook zeggen. "Om het beste uit je 4K tv te halen kan je gratis updaten naar een 4K ontvanger, en als je naar 3stuk 4K zenders wilt kijken zou je een abonnement kunnen afsluiten voor € 2,50/maand”

Je kunt niet gratis "updaten" naar een 4K ontvanger. Dus dat zou helemaal geen goed antwoord zijn.


Er zijn nauwelijks 4k kanalen en de TV kan het HD signaal prima zelf upscalen. Persoonlijk zou ik het die 2 Euro en 50 cent per maand niet waard vinden.


Nee, dat hoeft niet. Uw huidige ontvanger voldoet nog prima. 

Wat is dat voor een antwoord !!! Het klopt dat de huidige ontvanger nog voldoet maar je kunt ook zeggen. "Om het beste uit je 4K tv te halen kan je gratis updaten naar een 4K ontvanger, en als je naar 3stuk 4K zenders wilt kijken zou je een abonnement kunnen afsluiten voor € 2,50/maand”

Je kunt niet gratis "updaten" naar een 4K ontvanger. Dus dat zou helemaal geen goed antwoord zijn.


Sterker nog, als het wel zou kunnen dan heb je er nog weinig aan, een 4K ontvanger maakt van een HD stream echt geen beter beeld dan de gewone kastje die KPN hanteert, dus moet je wel 4K content aangeboden krijgen.

En als je dan de 4k optie aanvinkt voor 2.50 per maand kun je zoals @obelisk aangeeft dat het onzinnig is, heb je wel 3 kanalen die je in $k zou kunnen bekijken, en die 3 zijn zo uiteenlopend dat er in bijna alle gevallen 1 zender is die je interessant vind, er meerdere leuk vinden zou je wel erg breed georienteerd moeten zijn.


Wij hebben Netflix die kan je wel in 4K ontvangen. En ja je kunt ook Netflix in 4K op de TV kijken maar dan ben je een van de 3 internet aansluitingen kwijt op je Experia box. En als je 2 ontvangers heb en dan nog je TV kan er niks meer bij. Mijn ervaring is dat je de 2 Ontvangers direct op de Experia box moet aansluiten. De TV en de rest (Blu-Ray-Speler, Versterker, 2 mediaspelers, Nas) kan dan op het intern netwerk aangesloten worden.

Wat ik dan raar vindt is dat in het Pluspakket wel films zitten maar geen een in 4K. Ondanks als men een 4K abonnement heb. 


Als je geen 4K abonnement hebt bij KPN, maar wel een 4K ontvanger, dan zal je bij Netflix op de ontvanger ook geen 4K hebben. Zo is het hier op het forum in een ander topic nog verteld vorige week.

Als je te weinig poorten hebt op je Experiabox, dan kun je een switch bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129