Skip to main content

Sinds vandaag dan ook maar overgestapt naar de nieuwste 4K ontvanger (met de zwarte onderkant AB)

maar ik kan het niet koppelen aan mijn slaapkamer tv van het merk Salora.

Ik heb al een 40 tal code`s gebruikt die ik hier op het forum zag staan maar helaas ik krijg het niet werkend. Op de Philips tv in de woonkamer ging het soepel met een simpele code 4.

Is er een leermogelijkheid die de ab automatisch laat zoeken naar de juiste code ?

Ook valt het me op dat het geluid een stuk minder hard is dan de gewone Arris boxjes die ik hiervoor had.

Ook kan kan op mijn 4K Philips (een maand oud) niet de beeldinstellingen bewaren op UHD, ik zie het wel staan bij instellingen maar als ik het selecteer kan het niet bewaard worden.

Beste @Wibisa 

Dit zijn de codes van de Salora:

 


Die heb ik ook al eerste geprobeerd maar helaas werken die niet.


Dat is vreemd want de hele lijst met alle merken kun je hier inzien. 


Dat is vreemd want de hele lijst met alle merken kun je hier inzien. 

 

Die heb ik ook gezien en geprobeerd maar nog steeds niets ………….


Hier zijn de laatste (anderhalve?) weken al meerdere topics over geweest.

En een ander topic (ook betr. Salora) worden nog wat andere codes genoemd die kennelijk ook werken met die afst.bed.


Hier zijn de laatste (anderhalve?) weken al meerdere topics over geweest.

En een ander topic (ook betr. Salora) worden nog wat andere codes genoemd die kennelijk ook werken met die afst.bed.

 

Ook allemaal al geprobeerd zonder resultaat


Salora is een probleemmerk. Dit omdat ze bij diverse fabrikanten hun toestellen inkopen en er dan Salora op zetten. Er zijn diverse topics over, waar vaak het bewuste type helaas niet te gebruiken blijkt met de remotes van KPN.

De kans dat een Salora met KPN ab gaat werken is heel klein. Ik zou alle shortcodes (bekende merken) proberen en als die het allemaal niet doen … pech gehad. Zeker als je net een model hebt dat bij een Chinese fabrikant vandaan komt. Gezien de idioot lage prijzen van Salora moet het wel uit die regionen komen. Het zijn ook geen smart televisies.

Salora is een budgetmerk onder de budgetmerken. Het dubbeltje en de eerste rang. Dat heeft consequenties.


Het dubbeltje en de eerste rang. Dat heeft consequenties. #PeterG

Wel vreemd dat het budgetmerk prima werkte bij Ziggo en de Horizonbox en de eerdere Arris ontvangers van de KPN. Zo budget zal het dan niet zo zijn toch ? Is het niet ook vooral een probleem bij de nieuwe 4K boxjes die het niet oppakken ? Als ik zo de lange lijst met merken en code`s bekijk zie ik toch erg veel zogenaamde (budget) merken staan.


Reageer