Skip to main content

Dag Lisa, helaas is het probleem van de HMB2260 settopbox met PrimeVideo niet opgelost. We hebben er 2 en op allebei speelt hetzelfde probleem. De één is verbonden d.m.v. een develo en de ander met een vaste UTP kabel. Prime zit om de haverklap vast of laad niet door of de ondertiteling loopt niet synchroon. Het enig wat dan een tijdelijke oplossing biedt is het apparaat achterop uitschakelen of van de stroom halen.

Beide boxen zijn al een keer gereset en is de software opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Ik ben van mening dat de HMB2260 te ligt is en hebben we de nieuwe 4K box nodig. Ik vind het niet eerlijk dat we een nieuwe abonnementsvorm moeten nemen om de nieuwste box te mogen ontvangen. Netflix werkt wel goed. De helft van de tijd streamen we PrimeVideo vanaf de telefoon naar onze Chromecast. We overwegen dan ook om het TV abonnement op te zeggen en louter internetdiensten te nemen zoals NLZiet of NPO+ toenemen. Dan zijn we niet enkel afhankelijk van KPN of bijvoorbeeld Ziggo TV-diensten, tenzij KPN afkomt met het leveren de juiste hardware.

 

Met vriendelijke groet,

Gert-Jan

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Cervus 
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, KPN levert prime als extra service naar klanten en is dit niet verplicht om te doen. Dus het vragen om nieuwe ontvangers zal je weinig opleveren omdat deze dienst puur een extra optie is die niet wettelijk verplicht is oid. 
De problemen met de Prime app zijn reeds bekend bij het ontwikkelteam en ze zijn afhankelijk van Amazon (de maker van de app) om dit op te lossen. Daarna moet KPN het opnieuw testen en weer uitrollen als software update. Dit laat wel even op zich wachten vrees ik.

Qua 4K boxen is het het beleid dat deze alleen worden geleverd aan nieuwe klanten zonder hardware en voor bestaande klanten als extra optie die 2,50 euro per maand kost. Ook hier zal voorlopig niks aan veranderen en zul je bij een defect een zelfde arcadyan of arris terug krijgen. Echter is dit geen hardwarematig defect maar een kleine bug in de amazon app.  Het zal een enorme belasting op het milieu geven om miljoenen ontvangers om te ruilen voor een milieubewust gemaakte ontvanger. 


Reageer