Skip to main content

Sinds een paar weken hebben we een 4k smart tv. De itv app van kpn gedownload. Helaas kunnen we ‘s avonds vaak niet van zender wisselen. Nu heb ik een LAN kabel op de tv aangesloten in de hoop dat dit beter zou gaan dan via de wifi. Helaas. Hetzelfde euvel blijft. Nu kan ik wel weer mijn standaard HD ontvanger weer aansluiten maar ik was juist zo blij dat ik van dat kastje in het zicht af was. Toen las ik over de 4k tv ontvanger deze werkt wel in een kast. Daarvoor zou ik mijn abonnement aan moeten passen naar 4k. Dan ontvang ik als het goed is zo’n ontvanger??Maar ik maak gebruik een draadloze verbindingsset. Kan dit met de nieuwe 4k ontvanger?? Niet dat ik dadelijk meer betaal in de maand en dat het niet werkt...

Euhm... dat uw tv met de app nu al niet goed werkt, dat kan nu ook al wel eens kunnen komen door die draadloze verbindingset. Daar al eens aan gedacht?

Probeer eens echt een rechtstreekse kabel van Experiabox naar tv te leggen. Zonder draadloze verbindingset er tussen.


Via de wifi hadden we hetzelfde probleem. Schijnt vaker te gebeuren door de app.


Zowel een normale ontvanger als een 4K-ontvanger kan werken met een draadloze verbindingsset @Monique.v.K.. Direct met een kabel aansluiten zoals Nick aangeeft is altijd de beste oplossing. Ik kan op voorhand niet beloven dat het gaat werken met een draadloze set. Net zo min als dat ik kan beloven dat een normale ontvanger goed werkt via een draadloze set. Of het gaat werken hangt bijvoorbeeld af van je stroomnetwerk en de staat en versie van je draadloze set. Ik verwacht namelijk niet dat je met een oude draadloze set probleemloos 4K kunt kijken. Maar dat weet ik niet zeker. 


Reageer