Skip to main content

Ondertussen begrijp ik dat de Arris geen retoursignaal stuurt (HDMI-CEC) naar mijn Denon receiver waardoor deze niet reageert als de Arris aangaat. Tussen mijn LG tv en de Denon werkt denk ik de HDMI-CEC wel.

Zou het kunnen werken om de Arris direct op de LG aan te sluiten met HDMI en de LG naar de Denon met HDMI-CEC? Dan gaat de Denon toch aan als je de LG aanzet? Scheelt weer een afstandsbediening omdat je tv wel kan aanzetten via de KPN afstandsbediening.

Is er al eens een dergelijke oplossing gemaakt en zo ja werkt het ook?

Ik vraag het eerst even voordat ik de kabels allemaal ga veranderen.

In de laatste firmware updates is (basale) HDMI-CEC ondersteuning aanwezig. Kan je aanzetten ergens in het instellingen menu.


Ja, die heb ik ontdekt. Helaas gaat de tv er wel mee aan maar niet uit. Mijn huidige HDMI loopt vanaf de Arris naar de Denon (CBL/STB ingang) zoals alle randapparatuur (NVidea, Bluray) naar hun betreffende ingang en dan een HDMI naar de TV. 

 


Dan werkt mij inziens de CEC van de Denon niet goed, die zou je TV moeten aansturen daar het via de Denon loopt.


Probleem is alleen dat de kpn STB geen ‘uit' doorgeeft aan de Denon.


Dat dan weer wel, maar je hebt de AB van de Denon toch nodig, de KPN AB werkt er niet op en ik neem aan dat je het geluid ook via de Denon hebt lopen.