Skip to main content

Beste KPN Forum leden,

 

Ik probeer de 4K AB van ZTE ZXV8001 te koppelen aan mijn Samsung UE40ES6140. 

Ten eerste kent KPN dit model niet. Waardoor ik alle 29 codes heb geprobeerd.

Echter geen resultaat.

Kan iemand mij hier helpen?

 

Bvd!

Om de ab van de zte8001 te koppelen:

Druk op menu.

Op het scherm zie je nu het menu, ga naar instellingen

Ga naar afstandsbediening instellen en volg de instructies op het scherm

W.b. de 8001 komen er geen codes aan te pas….

(witte ab; zwarte bodem; cijfertoetsen a.d. onderkant)


Beste Peter,

 

Dank voor je snelle reactie. Wellicht ben ik niet duidelijk geweest m.b.t. de codes.

Wat ik heb gedaan is inderdaad in menu > instellingen > AB instellen.

Merk→ Samsung

Model→ leeg gelaten aangezien UE40ES6140 niet wordt herkend.

In volgende scherm wordt signaal getest wanneer er sprake is van een verbinding/koppeling wordt geluid aangepast. Wanneer dit niet het geval is kan de volgende “code” worden geprobeerd.

Echter heb ik nu alle 29 mogelijkheden getest en bij geen één wordt binnen 2 sec. geluid aangepast wat er op duid dat afstandbediening niet is gekoppeld.

Waardoor ik nu met 2 AB zit opgescheept :persevere: .

 

Gr. Rob


@Tikmaarwat Hoi Rob! welkom op ons Forum en bedankt voor je bericht. Jeejtje, wat een moeite heb je al gestoken in het koppelen van de afstandsbediening. Dit lijkt mij niet helemáál de bedoeling. :see_no_evil: 
Dat je type tv niet in de lijst staat is jammer natuurlijk, maar zou niet perse de pret mogen drukken. Zou je de afstandsbediening eens willen resetten? Vervolgens de afstandsbediening via het menu weert e koppelen zónder de codes weer allemaal bij af te gaan. Soms helpt deze eenvoudige reset bij het verbinden van de AB. 

De reset tips, komen uit dit topic

Hieronder een aantal commandocodes voor de Bluetooth afstandsbediening i.c.m. de ZTE ZXV8001 en de Arris VIP5202: 

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). ePairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

3)InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

 

Laat je het weten als het is gelukt of niet? Ik hoor graag van je! 


@Lisa,

Wil je zeggen dat de bluetooth afstandsbediening voor de Arris VIP5202 ook op een ZTE ZXV8001 werkt? Naar mijn weten is dat niet het geval.

Op de ZTE ZXV8001 kan de afstandsbediening alleen via het menu gekoppeld worden.


Dank voor de reacties.

Onderstaande handeling werkt niet op de AB om vervolgens koppeling configuratie opnieuw te starten via het menu.

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

 

Gr. Rob

 


Dat is ook logisch want de enige manier om een afstandsbediening van de ZTE ZXV8001 te koppelen aan een televisie is via het menu.

Ik neem aan dat je wel de juiste afstandsbediening hebt.

Deze dus…

 


@wjb Je hebt helemaal gelijk, dit is niet mogelijk. Ik heb het klakkeloos gekopieerd en geplakt. :see_no_evil: 


@Tikmaarwat Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Hi Lisa,

 

@Lisa Excuus voor late reactie, ik kreeg namelijk van de post van 13 dagen geleden geen notificatie in mijn mailbox.

V.w.b. foto van AB deze heb ik ook idd.

Het probleem is niet verholpen. Ik zet nog steeds onhandig met twee AB`s (Samsung Tv & KPN decoder) te werken.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is. 

 

Gr. Rob

 


Als de 8001 de tv niet herkent wordt het schier onmogelijk die ab in te stellen.

Je kunt ook nog je oude ab van KPN gebruiken. Daar reageert de 8001 volgens mij ook op. En je tv.

Je hoeft alleen je tv maar aan te zetten met diens ab als je tv gáát kijken. Aan en uit doe je maar één keer per avond. En hoe vaak wijzig je het geluid? Ook heel weinig is mijn ervaring.

Het gebruik van 2 ab’s is vrij onontkoombaar als je ook de Smart-apps in je tv gebruikt.

Verder heb ik nu (tijdelijk) ook even 2 abs. Omdat ik in de woonkamer nu tijdelijk 2 tv’s heb, de kleine staat permanent op TT 101 aan (via digitenne-ontvanger). Maar beiden zijn Samsungs. Heb op de grote tv een Samsung One Remote waar de kleine tv gelukkig niet op reageert. En met de One Remote kan ik zelfs de KPN ITV box (Arris 2952) bedienen. Al is dat iets omslachtig omdat zo'n One Remote karig is met knoppen.


Ook bij mijn LG OLED55C8PLA werkt de correct gekoppelde AB van de 8001 (zoals afbeelding hierboven ) niet meer met de tv. Geen van de geluidsinstellingen werkt nog. Zodra ik echter de LG SK9Y soundbar inschakel (ook correct gekoppeld) werkt alles alles als vanouds. Ik gebruik de tv zelden zonder soundbar maar weet zeker dat dat een aantal maanden (en een ontvanger firmware-update) geleden wel goed werkte. 


Misschien begrijp ik het verkeerd, maar de Samsung TV kan ook je afstandsbediening overnemen.
Dit doe je via het menu van de Samsung TV
Gebruik de AV toets om het juiste AV kanaal te kiezen en ga dan helemaal naar rechts naar Instellen universele afstandsbediening en druk op OK.
Klik dan Nieuw apparaat en volg de instructies.


Allereerst allen dank voor het meedenken. 

Wellicht goed om aan te geven dat ik afhankelijk ben van de bluetooth verbinding aangezien decoderachter een houtenwand bevindt. Dus communicatie via infrarood is niet mogelijk.

Is wellicht de ARRIS VIP5202 een oplossing?

 

Gr. Rob

 


De 8001 heeft ook bluetooth @Tikmaarwat 


@huistijger ja dat weet ik en daar maak ik nu ook gebruik van. Het gaat juist om de koppeling met de Samsung tv datwerkt nu niet met de AB die geleverd wordt met de 8001.

 

 


Het zal onmogelijk zijn om de 8001 te ruilen voor de 5202. Dat doet KPN gewoon niet.

De TV kan je gewoon aan/uit zetten met diens afst.bed. Dat is alleen nodig aan het begin van de avond en het eind van de avond. Volume wijzigen komt vaak ook weinig voor.

Sluit de TV ontvanger overigens bij voorkeur NIET aan op de HDMI ARC aansluiting van de televisie.

Bij mijn Samsung werd het aldus aanbevolen:
HDMI 1 Bluray (HD of 4k)
HDMI 2 TV-ontvanger (SetTopBox)
HDMI 3 Versterker (HDMI ARC)


@PeterG ik zou dit graag van kpn zelf willen vernemen. Wat moet ik met de info omtrent HDMI arc?

 


ARC staat voor Audio Return Channel. Dat heeft dus met geluid te maken. Kijk in de handleiding van je TV voor meer informatie daarover. De HDMI-ARC aansluiting is bedoeld voor een soundbar/versterker. Daar kun je beter niet je KPN ontvanger op aansluiten. 


Maar wat heeft dit te maken met de koppeling van tv en ab? Die link snap ik niet. 


Maar wat heeft dit te maken met de koppeling van tv en ab? Die link snap ik niet. 

Als je de SAMSUNG afst. bed. (One Remote) voor de kpn-ontvanger gebruikt (werkt ook via BT met een Samsung One Remote) dan maakt dat uit.
Als je de KPN-afst.bed. dan maakt het minder uit.

Samsung One Remote: BT naar TV en van TV naar ontvanger via netwerk (lan).

Heb je een versterker die HDMI ARC ondersteunt dan gebruik je natuurlijk sowieso de ARC op de tv daarvoor.

De TV is gewoon aan en uit te zetten met zijn eigen ab. En af en toe volume. Ik zie daar het bezwaar niet van. Doe het momenteel ook zo. Ze liggen naast elkaar op de bank “als 1”.
Meestal gebruik ik juist de SAMSUNG ONE REMOTE ook voor de KPN ontvanger. Die van KPN blijft dan op de bank naast me liggen...


@Tikmaarwat Daar zijn we weer! Bedankt voor het terugkomen.:hugging: Ik zie dat onze community je al heeft voorzien van enige tips. 

Had je de tips van Huistijger en PeterG al geprobeerd toe te passen? 

  1. Afstandsbediening instellen in het menu van de Samsung tv
  2. HDMI poorten wisselen? 
    1. Zoals Henk al aangeeft moet de ontvanger niet aangesloten zijn op de HDMI ARC poort. 

Het lastige is dat ik je alleen voorzien je van de standaard koppelstappen die wij hanteren. Helaas heb ik er verder minder verstand van. Wij hebben op het Forum geluk dat er technische personen actief zijn die vrijwillig klanten willen helpen met dit soort problemen.  

Het onderstaande werkte in jouw situatie niet. Je bent niet de enige met dit probleem. Ik lees op het Forum dat het bij sommigen helpt om tijdens het koppelen de afstandsbediening dicht op de ontvanger te houden. Wellicht werkt dit bij jou ook? 

Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). tPairing blijft 60 sec actief]

 

 


Reageer