Skip to main content

Ik hoop dat er hier iemand is die mij echt kan helpen.

Ik heb een TV-ontvanger tot aan de oplevering van de KPN-lijn gebruikt via een andere verbinding. Heb daarvoor een abonneenummer en pincode van dat abonnement ingevuld.

Nu is de KPN-lijn opgeleverd en wil ik de ontvanger via mij eigen KPN-lijn gaan gebruiken en daarvoor mijn eigen abonnementsnummer en pincode invoeren.

Daarvoor moet de ontvanger (of het systeem) gereset worden zodat ik deze (opnieuw) kan invoeren. Heb diverse keren met de helpdesk gebeld maar het is niemand nog gelukt. HELP!

Goedemorgen @Netvisit en welkom hier op ons forum!

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en hier je vraag stelt. Dit zou te fixen moeten zijn dus ik kijk graag even met je mee; zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? En zou je dan bij de persoonlijke opmerkingen het serienummer willen plaatsen van desbetreffende tv ontvanger? Alvast bedankt!


Goedemorgen @Netvisit en welkom hier op ons forum!

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en hier je vraag stelt. Dit zou te fixen moeten zijn dus ik kijk graag even met je mee; zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? En zou je dan bij de persoonlijke opmerkingen het serienummer willen plaatsen van desbetreffende tv ontvanger? Alvast bedankt!

@JanZ_ Deze gegevens staan er al in. 


Mijn oprechte excuses @Netvisit, helemaal overheen gekeken! Ik heb net iets gedaan wat er voor zou moeten zorgen dat je je tv ontvanger aan kunt melden met je eigen gegevens (abonnementsnummer & pincode). Laat je me weten of het is gelukt?


Mijn oprechte excuses @Netvisit, helemaal overheen gekeken! Ik heb net iets gedaan wat er voor zou moeten zorgen dat je je tv ontvanger aan kunt melden met je eigen gegevens (abonnementsnummer & pincode). Laat je me weten of het is gelukt?

@JanZ_ Helaas … werkt niet. Heb hem voor de zekerheid een ‘Frisse start’ gegeven maar de oude gegevens blijven er in staan.


Dankjewel voor de terugkoppeling @Netvisit. Ik zie dat je een extra tv ontvanger hebt aangevraagd maar deze wijziging gaat pas vanaf morgen (16-6) in. Nu begrijp ik dat je de tv ontvanger al wel had aangemeld met iemand anders' codes. Ik moet morgen kijken (dan wordt de 2e ontvanger actief) of ik dat direct kan fixen; het kan zijn dat ik hiervoor de gegevens nodig heb van degene wiens codes je nu hebt ingevuld. 


Als @Netvisit een 2de ontvanger heeft aangevraagd, dan krijgt hij/zij 1 toch gewoon een nieuw kastje? Waarom dan moeilijk doen met een kastje wat ergens anders vandaan komt?


Als @Netvisit een 2de ontvanger heeft aangevraagd, dan krijgt hij/zij 1 toch gewoon een nieuw kastje? Waarom dan moeilijk doen met een kastje wat ergens anders vandaan komt?

Als ik het goed begrijp, heeft hij de extra ontvanger al binnen en deze aangemeld met het abonneenummer & pincode van iemand anders. 


Dan wachten we nog even af.

 


Dan wachten we nog even af.

 

Yes, laat me morgen even weten wat je bevindingen zijn en indien nodig vanuit daar verder kijken! 


Goedemorgen @Netvisit, wat is de status?


Goedemorgen @JanZ_ De tweede ontvanger kon ik instellen met het juiste abonneenummer en pincode en doet het prima. De eerste ontvanger kan ik nog niet aanpassen en draait nog op het verkeerde abonneenummer.


Zou je nu nog eens kunnen kijken of je de ontvanger opnieuw aan kunt melden @Netvisit  ? Links - of rechtsom gaan we dit fixen, ik hoop dat de actie die ik nu heb uitgevoerd daar al voor gaat zorgen! Zo niet, laat het me weten zodat ik in dat geval kan kijken naar een andere manier om dit op te lossen!


@JanZ_ , bedankt voor je hulp. Zojuist een ‘frisse start’ gegeven en even de spanning er af gehad maar kan nog steeds niet mijn eigen abonneenummer en pincode gebruiken. 


@JanZ_ , bedankt voor je hulp. Zojuist een ‘frisse start’ gegeven en even de spanning er af gehad maar kan nog steeds niet mijn eigen abonneenummer en pincode gebruiken. 

Jammer dat dit niet heeft gewerkt 😞 Ik heb het daarom anders voor je opgelost; morgen ligt er een nieuwe ontvanger voor je klaar bij de Bruna in Veendam; je krijgt hiervan nog een sms bericht. De nieuwe ontvanger is 'schoon/leeg' en die kun je meteen aanmelden met je abonneenummer & pincode. Voor nu is dit even de snelste manier om dit te fixen (als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar even zoals het kan). 


Hoi @Netvisit , heb je de nieuwe tv ontvanger inmiddels binnen?


@JanZ_ Ja die heb ik binnen. Het was aansluiten en opstarten en kon meteen mijn eigen gegevens invoeren. TV-ontvanger werkt prima. Bedankt voor de genomen moeite.


@JanZ_ Ja die heb ik binnen. Het was aansluiten en opstarten en kon meteen mijn eigen gegevens invoeren. TV-ontvanger werkt prima. Bedankt voor de genomen moeite.

Goed om te lezen en bedankt voor het laten weten! Ik sluit het topic nu maar mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, laat het dan vooral weten :)