Skip to main content

Graag wil ik een ervaring kwijt/delen…

Vorig jaar (2022) heb ik meegedaan met de testgroep waarin het huidige KPN TV+ werd uitgerold. Mijn feedback was overwegend kritisch, desondanks heeft KPN begin 2023 TV+ uitgerold voor haar klanten. Er werd aangeboden aan de testgroep om definitief de overstap te maken naar TV+ en ik heb de keus gemaakt dat te doen.

Ik heb (erg) veel problemen ervaren en daarover een schriftelijke klacht ingediend. Ik moet zeggen: KPN heeft mijn brief serieus opgepakt en is er actief mee aan het werk gegaan. Ik kreeg zelfs een inidividueel contactpersoon binnen KPN gekoppeld aan mijn problematiek. Hoewel er oprechte bedoelingen waren vanuit KPN, bleek in de praktijk dat er niet meer gebeurde dan meegaan met de updates die in algemene zin aan alle gebruikers werden aangeboden. Intussen bleven al mijn problemen bestaan: niet juist opstarten van het kastje (waardoor geen beeld en/of geen geluid (bijna dagelijks om die reden de stekker uit het kastje), geluid dat niet synchroon liep met het beeld (bijna dagelijks om die reden HDMI uit het kastje en/of TV) maar desondanks geen synchroon geluid bij het beeld, bij Begin Gemist of Terugkijken stopt het afspelen tijdens het kijken (waardoor ik opnieuw moet beginnen - wat met name vervelend is bij commerciële zenders), en nog een heleboel meer. Kabels verwisseld, modem en TV+ kastje (in fabrieksinstellingen) herstart, en nog een heleboel meer. 

Na 5 maanden vond ik het welletjes en heeft KPN op mijn verzoek het jaarcontract (kosteloos) opengebroken zodat ik kon overstappen naar een andere provider. Die provider is Ziggo geworden. Bij Ziggo zijn al mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Voor mij een opluchting om te merken dat het dus echt niet aan mijn infrastructuur lag: ik gebruik exact dezelfde kabels en het werkt. Het werkt snel. Het werkt nu bij een andere provider wél zonder problemen.

Dat mijn kortingen (voor mijn mobiele abonnementen) zijn komen te vervallen is jammer. Ook jammer dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn geliefde glasvezelverbinding. Maar… alle ergernissen op het gebied van TV kijken (inclusief streaming diensten) zijn sinds mijn overstap absoluut verleden tijd. Vroeger was Ziggo (lees: UPC) de boosdoener op het gebied van de “TV+ problematiek”, die rollen lijken nu omgekeerd. Ik ben nu niet opeens een KPN hater, in tegendeel, maar KPN heeft nog wel heel wat uit te zoeken voordat ik overweeg weer terug te komen…

De problemen zijn nogal wisselend per klant lijkt het wel. Ik zat ook in de testgroep en heb nooit één probleem gehad. Maar ik zie meer mensen waar het niet soepel gaat. Je kunt er zeker van zijn dat kpn er alles aan doet om een goed product af te leveren maar dat kost veel tijd.


niet juist opstarten van het kastje (waardoor geen beeld en/of geen geluid (bijna dagelijks om die reden de stekker uit het kastje), geluid dat niet synchroon liep met het beeld (bijna dagelijks om die reden HDMI uit het kastje en/of TV) maar desondanks geen synchroon geluid bij het beeld, bij Begin Gemist of Terugkijken stopt het afspelen tijdens het kijken (waardoor ik opnieuw moet beginnen - wat met name vervelend is bij commerciële zenders), en nog een heleboel meer. Kabels verwisseld, modem en TV+ kastje (in fabrieksinstellingen) herstart, en nog een heleboel meer. 

Zeer herkenbaar. Heb 2 t.v.'s hier, de ene bekabeld, de andere via wifi. Software updates losten het ene problemen, al dan niet helemaal, maar veroorzaakten weer andere/nieuwe problemen. Tijden lopen klooien hier, heb het na een paar maanden opgegeven en mijn t.v. abonnement opgezegd.

Ondertussen ook anderen gewaarschuwd voor die nieuwe tv box, zeker ook omdat er geen weg terug is.

Kijk nu met een abonnement op NLZiet naar televisie, de zenders die zij doorgeven, heb ik voldoende aan. TV kijken zonder gedoe om het zo maar te noemen.

 


Helemaal begrijpelijk, heb dezelfde problemen. Vroeger altijd tevreden en de oude ITV kastjes werkten prima, de TV+ lijkt echt teveel langdurige kinderziektes te hebben, zou dan zeggen geef klanten die erom vragen nog een ITV ontvanger…. Nu raken ze zoals bij jouw een klant weer kwijt blijkbaar hebben ze dat liever dus


Graag wil ik een ervaring kwijt/delen…

Vorig jaar (2022) heb ik meegedaan met de testgroep waarin het huidige KPN TV+ werd uitgerold. Mijn feedback was overwegend kritisch, desondanks heeft KPN begin 2023 TV+ uitgerold voor haar klanten. Er werd aangeboden aan de testgroep om definitief de overstap te maken naar TV+ en ik heb de keus gemaakt dat te doen.

Ik heb (erg) veel problemen ervaren en daarover een schriftelijke klacht ingediend. Ik moet zeggen: KPN heeft mijn brief serieus opgepakt en is er actief mee aan het werk gegaan. Ik kreeg zelfs een inidividueel contactpersoon binnen KPN gekoppeld aan mijn problematiek. Hoewel er oprechte bedoelingen waren vanuit KPN, bleek in de praktijk dat er niet meer gebeurde dan meegaan met de updates die in algemene zin aan alle gebruikers werden aangeboden. Intussen bleven al mijn problemen bestaan: niet juist opstarten van het kastje (waardoor geen beeld en/of geen geluid (bijna dagelijks om die reden de stekker uit het kastje), geluid dat niet synchroon liep met het beeld (bijna dagelijks om die reden HDMI uit het kastje en/of TV) maar desondanks geen synchroon geluid bij het beeld, bij Begin Gemist of Terugkijken stopt het afspelen tijdens het kijken (waardoor ik opnieuw moet beginnen - wat met name vervelend is bij commerciële zenders), en nog een heleboel meer. Kabels verwisseld, modem en TV+ kastje (in fabrieksinstellingen) herstart, en nog een heleboel meer. 

Na 5 maanden vond ik het welletjes en heeft KPN op mijn verzoek het jaarcontract (kosteloos) opengebroken zodat ik kon overstappen naar een andere provider. Die provider is Ziggo geworden. Bij Ziggo zijn al mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Voor mij een opluchting om te merken dat het dus echt niet aan mijn infrastructuur lag: ik gebruik exact dezelfde kabels en het werkt. Het werkt snel. Het werkt nu bij een andere provider wél zonder problemen.

Dat mijn kortingen (voor mijn mobiele abonnementen) zijn komen te vervallen is jammer. Ook jammer dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn geliefde glasvezelverbinding. Maar… alle ergernissen op het gebied van TV kijken (inclusief streaming diensten) zijn sinds mijn overstap absoluut verleden tijd. Vroeger was Ziggo (lees: UPC) de boosdoener op het gebied van de “TV+ problematiek”, die rollen lijken nu omgekeerd. Ik ben nu niet opeens een KPN hater, in tegendeel, maar KPN heeft nog wel heel wat uit te zoeken voordat ik overweeg weer terug te komen…


Kon je met deze problemen dus gewoon onder je jaarcontract uit? 


De problemen zijn nogal wisselend per klant lijkt het wel. Ik zat ook in de testgroep en heb nooit één probleem gehad. Maar ik zie meer mensen waar het niet soepel gaat. Je kunt er zeker van zijn dat kpn er alles aan doet om een goed product af te leveren maar dat kost veel tijd.

Ook hier in de test groep gezeten vanaf dag 0 zonder problemen.

Ik heb nooit de problemen ervaren die hier op het Forum gemeld worden.

Lipsync nooit gehad (op 3 boxen 0 problemen)

Maar ken ook mensen met wel problemen zo nu en dan.

Is dus echt wel per situatie anders


@jeremyv Het korte antwoord is: ja. Daarbij wil ik aanvullen dat mijn regelmatige contact met KPN is genoteerd in “mijn dossier”. Doordat e.e.a overzichtelijk was gearchiveerd heeft KPN niet moeilijk gedaan om mijn jaarcontract (zonder verdere consequenties) te vernietigen. 


De problemen zijn nogal wisselend per klant lijkt het wel. Ik zat ook in de testgroep en heb nooit één probleem gehad. Maar ik zie meer mensen waar het niet soepel gaat. Je kunt er zeker van zijn dat kpn er alles aan doet om een goed product af te leveren maar dat kost veel tijd.

Ook hier in de test groep gezeten vanaf dag 0 zonder problemen.

Ik heb nooit de problemen ervaren die hier op het Forum gemeld worden.

Lipsync nooit gehad (op 3 boxen 0 problemen)

Maar ken ook mensen met wel problemen zo nu en dan.

Is dus echt wel per situatie anders

Dan heb jij of je geluid niet ingesteld op dolby 5.1 (en dus op pcm) of je kijkt niet naar zenders die geen dolby 5.1 ondersteunen, zoals de Belgische zenders. Want dit is namelijk een algemeen probleem die iedereen heeft.

 Zolang je geluid ingesteld is op stereo heb je inderdaad geen problemen.

Verder ben ik ook best tevreden, zeker met het prima beeld. Alleen de lipsync op de stereo only kanalen mag nog wel verholpen worden.

 


De problemen zijn nogal wisselend per klant lijkt het wel. Ik zat ook in de testgroep en heb nooit één probleem gehad. Maar ik zie meer mensen waar het niet soepel gaat. Je kunt er zeker van zijn dat kpn er alles aan doet om een goed product af te leveren maar dat kost veel tijd.

Ook hier in de test groep gezeten vanaf dag 0 zonder problemen.

Ik heb nooit de problemen ervaren die hier op het Forum gemeld worden.

Lipsync nooit gehad (op 3 boxen 0 problemen)

Maar ken ook mensen met wel problemen zo nu en dan.

Is dus echt wel per situatie anders

Dan heb jij of je geluid niet ingesteld op dolby 5.1 (en dus op pcm) of je kijkt niet naar zenders die geen dolby 5.1 ondersteunen, zoals de Belgische zenders. Want dit is namelijk een algemeen probleem die iedereen heeft.

 Zolang je geluid ingesteld is op stereo heb je inderdaad geen problemen.

Verder ben ik ook best tevreden, zeker met het prima beeld. Alleen de lipsync op de stereo only kanalen mag nog wel verholpen worden.

 

Ik heb me Sonos er zelfs tussen zitten.

En heb het wel degelijk op 5.1 staan.

en serieus nergens last van.

KPN geeft zelf ook aan dat niet iedereen het heeft.

 

me ouders met 2 boxen thuis hebben het ook niet.

en hebben het ook op 5.1 staan.

ken er genoeg die geen last hebben en hele surround sets eraan hebben hangen zonder problemen.


Ik heb ook een Sonos er tussen. Dus jij hebt geen last van lipsync als jij bv kijkt naar kanaal 29 en 30? Dat kan ik me namelijk niet voorstellen als je alles op 5.1 hebt staan. Dat 1 tm 11 goed werken snap ik, dat is bij mij ook zo.

 

en we hebben ook praktisch dezelfde tv zie ik. Enige verschil is dat jij glas hebt en ik vdsl 200mb


De problemen zijn nogal wisselend per klant lijkt het wel. Ik zat ook in de testgroep en heb nooit één probleem gehad. Maar ik zie meer mensen waar het niet soepel gaat. Je kunt er zeker van zijn dat kpn er alles aan doet om een goed product af te leveren maar dat kost veel tijd.

Ook hier in de test groep gezeten vanaf dag 0 zonder problemen.

Ik heb nooit de problemen ervaren die hier op het Forum gemeld worden.

Lipsync nooit gehad (op 3 boxen 0 problemen)

Maar ken ook mensen met wel problemen zo nu en dan.

Is dus echt wel per situatie anders

Dan heb jij of je geluid niet ingesteld op dolby 5.1 (en dus op pcm) of je kijkt niet naar zenders die geen dolby 5.1 ondersteunen, zoals de Belgische zenders. Want dit is namelijk een algemeen probleem die iedereen heeft.

 Zolang je geluid ingesteld is op stereo heb je inderdaad geen problemen.

Verder ben ik ook best tevreden, zeker met het prima beeld. Alleen de lipsync op de stereo only kanalen mag nog wel verholpen worden.

 

Niet iedereen ervaart (helaas) dezelfde klachten. Anders had het probleem zich waarschijnlijk makkelijker laten oplossen.,


De problemen zijn nogal wisselend per klant lijkt het wel. Ik zat ook in de testgroep en heb nooit één probleem gehad. Maar ik zie meer mensen waar het niet soepel gaat. Je kunt er zeker van zijn dat kpn er alles aan doet om een goed product af te leveren maar dat kost veel tijd.

Ook hier in de test groep gezeten vanaf dag 0 zonder problemen.

Ik heb nooit de problemen ervaren die hier op het Forum gemeld worden.

Lipsync nooit gehad (op 3 boxen 0 problemen)

Maar ken ook mensen met wel problemen zo nu en dan.

Is dus echt wel per situatie anders

Dan heb jij of je geluid niet ingesteld op dolby 5.1 (en dus op pcm) of je kijkt niet naar zenders die geen dolby 5.1 ondersteunen, zoals de Belgische zenders. Want dit is namelijk een algemeen probleem die iedereen heeft.

 Zolang je geluid ingesteld is op stereo heb je inderdaad geen problemen.

Verder ben ik ook best tevreden, zeker met het prima beeld. Alleen de lipsync op de stereo only kanalen mag nog wel verholpen worden.

 

Niet iedereen ervaart (helaas) dezelfde klachten. Anders had het probleem zich waarschijnlijk makkelijker laten oplossen.,

Precies dat de mensen die ik ken die problemen hebben hebben geen Glas maar ook ADSL of VDSL.

En ja op kanaal 30 en 29 ook geen last.

 

Mevrouw is een uberzeur wat dat betreft en die zegt net ook daar hebben we geen last van anders had alles allang in de kliko gelegen.


Dat zou kunnen, ik ben alleen altijd wel benieuwd als mensen geen klachten hebben bij een 5.1 instelling op tv en tv kastje ze wel testen op de juiste zenders, bv 29 en 30.


@MennoG78  dan lijkt het er wel op dat vdsl door de iets hogere Ping dan bij glasvezel moeite heeft met overschakelen van 5.1 naar 2.0.. 

Op de arris had ik ooit ook lipsync problemen, de laatste jaren echter niet meer.

 

 Wat ik dan wel raar vind is dat @Adam72  ondanks glasvezel wel weer veel problemen heeft.

 

ik heb in ieder geval bij alles ingesteld op 5.1 echt 100% fail op stereo only kanalen en 100% succes op alle 5.1 kanalen.. ik heb de eerste 50 kanalen getest plus ESPN 


@MennoG78  dan lijkt het er wel op dat vdsl door de iets hogere Ping dan bij glasvezel moeite heeft met overschakelen van 5.1 naar 2.0.. 

Op de arris had ik ooit ook lipsync problemen, de laatste jaren echter niet meer.

 

 Wat ik dan wel raar vindt is dat @Adam72  ondanks glasvezel wel weer veel problemen heeft.

 

ik heb in ieder geval bij alles ingesteld op 5.1 echt 100% fail op stereo only kanalen en 100% succes op alle 5.1 kanalen.. ik heb de eerste 50 kanalen getest plus ESPN 

Ja geen idee hier staat alles op 5.1.

hier is juist omgekeerde bij Ziggo 3,5 jaar terug alleen maar problemen traag internet was echt een jojo en hoge pingtijden.

toen naar

KPN glas en alles was over moet wel zeggen gebruik geen KPN modem en eigen vlan voor Tv 


Ik zag bij een buurman die ziggo had (inmiddels kpn) ook enorme lipsync problemen (bij ziggo dus)


Ik zag bij een buurman die ziggo had (inmiddels kpn) ook enorme lipsync problemen (bij ziggo dus)

Klopt ga maar eens op hun forum lezen.

wordt je ook niet blij van wat mensen daar voor ellende hebben ook.


Het lijkt erop of ze bij ziggo een oplossing hebben gevonden voor de stereo only kanalen door een extra optie toe te voegen in het menu de zogeheten “volg aanbod” 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2012966


Heel apart, na de hele middag op stereo gestaan te hebben, nu teruggezet op passthrough en nu geen lipsync problemen, zowel op dolby 2.0 als 5.1 kanalen.

wellicht heeft de herstart na de geluidswijziging geholpen. Ik houd het in de gaten.

ik heb de nieuwste software geforceerd waarmee de geluidsinstellingen duidelijker naar voren komen bij de instellingen.

 


Ps mijn tv staat ook op doorloop.


Even een kleine vraag als het mag.

Kan er wat minder grote stukken tekst gequote worden? Graag de kernpunten quoten dat vergroot de leesbaarheid. 🙂


@Adam72 5 maanden toch lang volgehouden, het is goed opgelost dat KPN je abonnement kosteloos heeft beëindigd, jij bent één van de weinige helaas zijn er velen gedupeerden of die ook zo makkelijk vanaf zullen komen, betwijfel ik.

Ik had ook Tv+ en binnen 14 dagen opgezegd en Ik was geen testpanel, ik had mijn abonnement verlengd en na een paar dagen had ik het gezien en na contact te hebben opgenomen met KPN zei een medewerker dat meerdere mensen problemen had met Tv+ en dat was voor mij voldoende informatie om mijn contract terug te laten draaien.

Voor degene die geen problemen heeft met Tv+ die vinden het nodig om TV+ te blijven promoten hier en vooral blijven roepen dat ze geen problemen hebben ,hoe help je een ander met zulke informatie?Er zijn velen die niet meer normaal naar een tv programma kunnen kijken maar wel maandelijks het volledige termijnbedrag blijven betalen.

Het kan kloppen dat sommige geen problemen ervaren met Tv+ , om het te lezen hier vat ik op als het ligt niet aan het apparaat maar aan de persoon.


@J.D.P en hoe help jij mensen met de informatie die je geeft?


Sommigen promoten inderdaad alleen dingen. Maar lipsync problemen kan ook heel goed komen door verkeerde instellingen op je tv pf kastje.


@J.D.P en hoe help jij mensen met de informatie die je geeft?

Voel je je aangevallen? Snap ik ,jij bent één van de degenen die ik bedoel hier,,hoe ik een ander hier help door eerlijk te zijn  en gasten zoals jij tegen te spreken, vraagje krijg je een vergoeding van KPN door onzin hier te verkopen? 


Sommigen promoten inderdaad alleen dingen. Maar lipsync problemen kan ook heel goed komen door verkeerde instellingen op je tv pf kastje.

Volgens kpn kenners hier  ligt het probleem niet aan de apparatuur maar aan de gebruiker is dat zo?