Skip to main content

Ik kijk iets terug via m’n TV+ ontvanger. Ineens lijkt de verbinding verbroken en stopt het afspelen. Alles gaat terug naar het beginscherm. Gekeken in de instellingen en er staat Verbinding WiFi : Uitstekend en is 79%, WiFi techniek : 172 Mbps. Dat lijkt me meer dan genoeg, maar toch gebeurd dit. Live heb ik hier nagenoeg geen last van en loop het heel ‘smooth’ allemaal. Gisteren naar F1 gekeken via het TV+ kastje en dat verloopt perfect, evenals Disney, HBO, Netflix wat direct via de TV loop (ook op WiFi). Dus de WiFi verbinding lijkt me oké. 

Waar moet ik de oorzaak zoeken? Bedraad is niet gemakkelijk te realiseren. Oh ja, ik heb een Box12 MoDem/Router die perfect draait. 

Ik ben erg benieuwd. 

Goedemorgen @ronvmeijer en dank voor jouw bericht!

Is dat wat je hierboven beschrijft een eenmalig iets of heb je hier structureel last van? Ik herken hem zo niet maar zal hem hier ook even in de groep gooien. Afgaande op de info die je verstrekt, is de wifi verbinding goed genoeg, daar zou het volgens mij niet aan kunnen liggen in dit geval. En anders zou je zoals je zelf al aangeeft ook problemen moeten ervaren wanneer je gebruik maakt van Disney+ & Netflix.  En je kijkt dan terug vanuit de gids of gaat het om programma's die je hebt opgenomen?

Goedemorgen Jan, bedankt voor je antwoord en genomen actie.

Het gebeurde gisteravond bijvoorbeeld weer helemaal niet. Alles werkte perfect. 
Vaak wanneer ik het ‘opgenomen’ deel start om de catalogus te zien staat er al een melding heel even onder in beeld dat er een serverprobleem is. Dat verdwijnt vrijwel direct (na 2 of 3 seconden) weer, maar het staat er wel even. 

Het treedt op zowel bij terugkijken als het ‘opgenomen’ content terugkijken. Via live kijken heb ik het niet. 

Helaas gebeurde het zojuist weer en wel om 18:59 uur. We kijken EditieNL op RTL4 terug, niks aan de hand en ineens klapt het eruit. Er wordt dan (uiteraard) ook niet onthouden waar ik gebleven was, dus zou dan alles weer opnieuw moet kijken, want doorspoelen is niet toegestaan...dit is geen doen zo.

Met WiFi techniek : 172 Mbps is de ontvanger verbonden met de 2,4ghz. Liever heb je 5ghz.

Als de 2,4ghz op 79% zit, zal de 5ghz nog minder zijn.

Hoeveel afstand zit er tussen modem en tv?

Wat doet een speedtest op de plek van de tv?

Heb je de tv ontvanger al eens opnieuw opgestart, vanuit het menu, of stroom eraf. Dan zoekt hij opnieuw naar de wifibanden.

Dus eigenlijk zeg je “Toch maar bekabelen”? Dan ben ik er vanaf. Ik begrijp alleen niet dat ineens @random de WiFi weg zou vallen. De afstand is ca. 8 meter met 1 muur ertussen die uit giboblokken opgebouwd is. De Router/MoDem hangt onderin het trapgat omdat ik al weet dat de meterkast geen goede plek is. 

172 Mbps is ruim voldoende om de goede kwaliteit te behouden volgens mijn gegevens. De TV+ box hangt achter m’n TV die op mijn beurt perfect beeld heeft wanner ik stream. 

Zo ziet de info via de TV+ box eruit. Lijkt me een goede stand van zaken zo. Vanavond weer wat teruggekeken en dat ging aan een stuk door. Live gaat het altijd goed. Een WiFi RSSI van -64 staat voor “zeer goed”. 

Bekabelen is eigenlijk geen optie. Ik heb absoluut geen plek voor extra kabels/netwerkswitch. De WiFi 🛜 zit er toch niet voor niks op, dat moet gewoon goed kunnen werken. Het wordt tijd dat de KPN+ app voor m’n LG TV helemaal goed werkt. Je kunt bijvoorbeeld niet alles terugkijken wat via de box wel kan. Maar de kwaliteit is wel goed. 

Met WiFi techniek : 172 Mbps is de ontvanger verbonden met de 2,4ghz. Liever heb je 5ghz.

Nee, die TV+ Box zal vast en zeker via 5GHz verbonden zijn. Ik denk ook niet dat het probleem gezocht moet worden in de verbinding maar eerder in de software immers het fenomeen lijkt zich alleen voor te doen bij het terugkijken van een uitzending, niet bij live kijken.

Eerlijkheid gebied me nu te zeggen dat de wifi sterkte nogal verschilt, nu vanmorgen is het een stukje minder en gisteravond was het “uitstekend” (nu staat er goed). Een RSSI van -71 terwijl dat gisteren -61 was. Toch wel erg vervelend als ik het zo bekijk. Wellicht heeft de Box12 een beetje ergens last van? Zou dat kunnen?

Het is volstrekt normaal dat de veldsterkte van de wifi een beetje fluctueert.

Maar kan dat geen aanleiding zijn voor het wegvallen af en toe? Nu ik dit tik denk ik zelf van niet. Het is alleen met uitgesteld of terugkijken. De box zit achter m’n TV en m’n TV zelf heeft ook wifi en dat loopt gewoon perfect. Alle streamingdiensten laten moeiteloos hun data passeren in UHD/Dolby Atmos. 

Maar kan dat geen aanleiding zijn voor het wegvallen af en toe? 

Nee, of de rssi nu -64 of -71 is zal niet veel uitmaken, beide waarden zijn ruim voldoende voor een probleemloze verbinding.

Fijn om dat te horen. Dan hoef ik hier zelf niet meer een oplossing voor te zoeken. 

Je bent niet de enige.

https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/terugkijken%2Dspringt%2Dterug%2Dnaar%2Dlive%2D624213

Het gaat wel om een andere ontvanger, maar inderdaad er zijn dus meerdere problemen hiermee. Het beroerde is gewoon dat wanneer je terugkijkt van bijvoorbeeld RTL en de boel vliegt eruit, de box ook niet onthouden heeft waar je gestopt bent met kijken en moet je dus weer helemaal vanaf het begin gaan kijken omdat ‘doorspoelen’ bij RTL niet mag. Dit is erg lastig.  

en moet je dus weer helemaal vanaf het begin gaan kijken omdat ‘doorspoelen’ bij RTL niet mag

Daarom gebruik ik 'terugkijken' op rtl en Talpa dus nooit. Dan maar gemist en niet gekeken. Hoewel...

Ik spit goed de gids door en plan programma's van zeker die zenders als opname. Dan kan ik al tijdens uitzending reclame overslaan*. Mits ik minimaal 20 minuten later ga kijken. En met films wel 45 minuten later in verband met de 5 reclameblokken. 

Verder heb ik mede om die reden NLZIET erbij. En ook regionale zenders die ik bij kpn niet heb, terugkijken zonder reclame en met spoelen (!) en terugkijken van de Belgische zenders.

*reclame overslaan in opname. Toets tijdens kijken bijvoorbeeld 8 0 0 in en dan ⏩ voor bijvoorbeeld 8 minuten skippen. 

Zelfs hier gaat het wel eens fout 😂

Wat ik schreef is dat ik sinds kort ook NL Ziet heb en dat op WebOS van m’n TV geïnstalleerd heb. Het terugkijken gaat probleemloos als mede het kijken naar de streamingdiensten die ik heb in UHD/Dolby Atmos.

Het forum is al de hele ochtend hink stap sprong. Ook af en toe niet laden. Maar goed. Dat is het onderwerp hier niet. 

Was van de week de signaalsterkte nog -60 en de ontvangst zeer goed, is dit op dit moment het resultaat. Het is met de nieuwe update nog niet weggevallen, maar dit verschil is toch wel erg groot. Kan dit kwaad of is dit normaal. Het fluctueert uiteraard altijd wat, maar van zeer goed naar slecht vind Ik wel erg groot. 

Was van de week de signaalsterkte nog -60 en de ontvangst zeer goed, is dit op dit moment het resultaat. Het is met de nieuwe update nog niet weggevallen, maar dit verschil is toch wel erg groot. Kan dit kwaad of is dit normaal. Het fluctueert uiteraard altijd wat, maar van zeer goed naar slecht vind Ik wel erg groot. 

Dan is hij blijkbaar overgeschakeld naar de 5ghz, die minder bereik heeft dan de 2,4ghz. De techniek heeft meer snelheid, maar de het bereik kwa afstand is minder.

Waar staat die ontvanger tov van je tv. Niet in een stalen kastje toch?

Haha, nee niet in een stalen kastje. De modem hangt in het trapgat op de begane grond. M’n tv kan hij bijna zien, maar de ontvanger zit wel achter de TV en kan absoluut nergens anders vanwege de gemaakte Cinewall. De TV is een LG Oled en het bovenste deel is glas, daar zit hij achter. Ik heb een KPN versterker besteld en hoop dat het signaal dan wat sterker/beter is. Toch ging het terugkijken met deze sterkte helemaal goed nu. zou het dan toch door de nieuwe update komen?

Beter kan het signaal toch niet zijn nu ik een Superwifi2 heb geïnstalleerd. Helaas viel het signaal bij het terugkijken er weer uit en is er dus niks verbeterd. Er is ook niet naar een beter wifi punt gezocht, want met 99% is er niks beters te zoeken. KPN ga hier s.v.p. iets aan doen, want dit is niet leuk meer. Tijden gaat het goed, en ineens valt meerdere keren per dag het gewoon weer weg. Ik kan gewoon niks meer uitgesteld en/of bewaard terugkijken. 

Zojuist (do 07-11 om 17:15 uur) tijdens het ‘live’ kijken viel de verbinding weer totaal uit. Eerst alleen maar via het terugkijken, maar nu dus ook live. Meld je s.v.p. als je hier ook last van hebt. Ik denk soms dat ik de enige ben.  

Op het moment dat het uitvalt, Ron, merk je dan ook problemen met internet in het algemeen? Dat je op je telefoon, bijvoorbeeld, dan ook niet online kunt komen?

We hebben in deze firmware update verbeteringen zitten rondom wifi. Laatste uitroldatum daarvan is vandaag, dus ik zou denken dat je deze inmiddels binnen hebt. Wil je dat controleren, en eventueel updaten als je hem toch nog niet hebt?

Ik ben benieuwd of je dan verschil merkt.

Wellicht was het een gewone storing. Ik dacht wel wat verbetering te ervaren. Ik had tijdens de pre-selectie hem al binnen. 

Reageer