Skip to main content

Kan opname niet meer afspelen sinds plaatsing nieuwe router

wie oh wie kan mij helpen. telefonisch contact gehad met kpn maar zijn er niet uit gekomen.

 


Hi @Fariek, bedankt voor jouw bericht. Wat lastig dat je sinds het plaatsen van een nieuwe router geen opnames meer terug kunt kijken. Krijg je een foutmelding als je opnames terug wilt kijken? Speelt het probleem op de tv-ontvanger of in de iTV Online omgeving? Kan je daarbij nog vertellen wat je zelf hebt geprobeerd om het probleem op te lossen? Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. 


Dag Ron,

 

Ik heb momenteel de router verwijdert, echter is de wifi door het huis slecht vandaar dat ik boven een router had geplaatst. 

Het vreemde vindt ik dat ik sinds het vervangen van de router geen opnames meer kon kijken en dat er geen oplossing vanuit KPN was voor dit probleem. Ik heb twlefonisch contact gehad met de afdeling internet.  Zij hebben een aantal basis stappen doorlopen met mij maar helaas zonder gewenste resultaat.  ik heb wel een router nodig op de boven verdieping hoe kan ik dit nu geregeld krijgen?

 

Met vriendelijke groet,

Fariek Chotekhan 


Bedankt voor de terugkoppeling. Zo te lezen heb je de oorzaak van het probleem met de opnames gevonden, maar door dit op te lossen is er een ander probleem ontstaan. 

Voor problemen met de wifi hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Deze analyseert en verbetert de wifi. Allereerst zal hij een aantal metingen uitvoeren, om na te gaan hoe de situatie is, vervolgens zal hij deze proberen te verbeteren. Na deze verbeteringen zal hij nogmaals een aantal metingen uitvoeren. Als dan blijkt dat de wifi niet voldoende verbeterd is, dan zal hij vervolgstappen aanbieden, om de wifi alsnog te verbeteren.


Het probleem indien je er een router tussen zet » de kpn box werkt alleen op het ip adres van de modem. Een tplink router heeft een eigen ip adres. Als je die er tussen plaats moet je de router in BRIDGE MODE zetten. Je gaat in de router naar status > operationmode > instellingen > en daar kun je hem op accesmode instellen. Daarmee voorkom je dat de router een eigen ipadres aanmaakt.