Skip to main content

Help ! Ik ben al 3 dagen bezig mijn afstandbediening te koppelen,  beneden een Samsung tv ,ging prima nu boven al 3 dagen bezig om te koppelen met mijn grundig tv. Hij gaat aan , mute werkt maar kan hem niet harder of zachter zetten. Alles geprobeerd 😪😪😪😪

Hi @Biancainimini!

Kan je aangeven welke afstandsbediening je hebt en welke codes je al hebt geprobeerd? Let hierbij goed op het rode lampje! Werkt het niet, dan kan je het nog met de snelcode 20 proberen via onderstaande stappen:
 

 


Ik heb de eerste afstand bediening die in het overzicht staat dus de witte met de zwarte achterkant en de gekleurde knoppen onder.

Ik heb snelcode 7 geprobeerd en de codes die in het overzicht staan. Ook heb ik nog codes geprobeerd die voor universele ab gebruikt kunnen worden.

Het rode lampje werkt wel gewoon


@Biancainimini Susan is er een paar dagen niet, dus ik reageer hier even. Volgens mij is het niet gelukt om de afstandsbediening te koppelen. Welke andere codes heb je naast code 7 geprobeerd.

Zou je eens de afstandsbediening én de tv-ontvanger willen resetten?

  1. Reset afstandbediening
    •  >ROOD]-knop + ÂBLAUW]-knop 3 sec. indrukken. Het led lampje wordt nu rood.
    • Druk vervolgens op de pOK]-knop. De led lampjes rood/groen knipperen twee keer. 
  2. Reset tv-ontvanger

Als je dit gedaan hebt, zou je dan het koppelproces nogmaals willen doorlopen. LET OP: houdt de afstandsbediening heel dicht bij de ontvanger. We zien soms dat het koppelen op een langere afstand zorgt voor het niet functioneren van alle toetsen.

Ik hoop dat dit de oplossing is! Laat je het weten als je dit geprobeerd hebt? :nerd:


Hoi , alles wat je hier boven aangeeft geprobeerd,  nog steeds niet gelukt. Alles werkt, alleen harder en zachter nog steeds niet


@Biancainimini, hmm helaas. Wel fijn dat je het uitgevoerd hebt! In je eerste bericht geef je aan dat je beneden ook nog een televisie hebt van Samsung. Wil je daar deze afstandsbediening eens op koppelen (en die van beneden boven proberen te koppelen?). Een soort van wissel-truc, want dan kunnen we beter lokaliseren waar het probleem zit. In de televisie of de afstandsbediening (die we evt. kunnen omruilen om het nog te testen).


Hoi Susan,

Mijn Samsung beneden krijg ik niet gekoppeld met de afstandbediening van boven ( beneden werkt nu wel het geluid maar kan geen kanalen wisselen)


@Biancainimini bedankt voor het testen! Omdat de andere afstandsbediening het beneden wél doet lijkt het me toch een foutje in de afstandsbediening. Wil je jouw Forum profiel even aanvullen zodat ik een nieuwe kan opsturen?


Hi @Biancainimini, ik heb geen reactie meer gehad. Is het inmiddels opgelost of wil je nog een nieuwe afstandsbediening ontvangen om te testen?


Hallo ik heb ook Grundig tv gekocht.en heb net mijn KPN afstandbediening ingesteld.met snelcode 19 en alles werkt perfect.


Na heel veel proberen met allerlei codes, is het ook mij gelukt met TVSnelcode 19 (Pioneer) met mijn Grundig TV 43 gub 8999. Ik kan nu mijn Grundig TV bedienen met de witte Afstandsbediening zoals ik gewoon was met mijn vorige Sony TV.

Â