Skip to main content

Mijn KPN TV knop, schakelt niet meer uit. Verder werkt hij goed, alleen kan ik de tv nu niet uitzetten. Hoe kan ik dit in orde krijgen?

KPN Afstandsbediening opnieuw koppelen te vinden in het menu.


Ik ervaar dat ook op onze 2260. Zijn er meer mensen die dit ervaren met deze STB. Misschien wordt hij te langzaam na alle software updates om essentiele functies te kunnen uitvoeren.


Geluid regelen werkt nog wel ?


Geluid regelen werkt nog wel ?

Bij ons alles, behalve beeldscherm uit. Moet echt ergens in een bepaald slot vallen, dus vaak drukken met wisselende tussenpozen. 


@Nelereen @dommeke 

Je kunt proberen om jouw tv-ontvanger een frisse start te geven. Dat helpt in veel gevallen goed.

 

En anders een (gratis) nieuwe afstandsbediening aanvragen. 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

 

 


@Noordzee 

Ik weet wel iets van software en hardware af. Een frisse start (clean reboot} doe je als de software memoryleaks heeft. (kwaliteit 0 dus). 

Dit probleem is echter slechts bij een functie. En als dat niet na dat het werkte helemaal niet meer zou werken kan het ook nog als op een of andere manier een verkeerd adres is geplaatst. Maar dat is helemaal niet het geval hier. Na een paar keer even wachten en weer drukken gaat het beeldscherm (de tv) gewoon uit. 

Volgens mij is Visicalc door het constant adviseren van dit soort oplossingen over de kop gegaan. 

https://en.wikipedia.org/wiki/VisiCalc

Misschien is de afstandbediening stuk, maar die is relatief nieuw.


Ik probeer ook alleen maar te helpen. 

Dit topic daarvoor als bron gebruikt: 

 


Ik probeer ook alleen maar te helpen. 

Dit topic daarvoor als bron gebruikt: 

 

@Noordzee  dat weet ik best. Maar ik zie dit probleem meer en meer verschijnen, Maar ik zie het dan ook weer verdwijnen onder de oplossing die wordt gegeven:“De KPN software is slechte kwaliteit, probeer het even opnieuw te installeren”. Volgens mij is het  lange tijd die kwaliteit geweest ik dacht ruim 2 jaar geleden. Maar volgens mij voldoet het nu weer best aan de normen die er aan gesteld moeten worden. Sommige servicemedewerkers (niet alleen bij KPN) blijven echter niet relevante oplossingen geven, die werden veroorzaakt in de tijd dat de software van mindere kwaliteit was. 

Ik ben gewoon benieuwd en daarom mijn vraag of het probleem meer voorkomt bij de HBM 2260. Als dat het geval is, heb ik best een onderbouwing voor, maar laten we die discussie nog niet voeren. 


@Nelereen : Hoe is dit afgelopen?  Heb je een nieuwe AB besteld?


@Nelereen : Hoe is dit afgelopen?  Heb je een nieuwe AB besteld?

Ik wilde het niet, omdat de laatste die ik gebruikte zo nieuw was.

Zal ik maar eens op jouw advies proberen, als het veel grotere probleem van de niet werkende niet HD-glas kanalen is opgelost, wat plotseling tegelijkertijd optrad op de HBM2260 dus en op de Vip2952. 


Kan je hem niet gewoon opnieuw koppelen?