Skip to main content

Hi, 

Ik heb een Toshiba tv met een HDMI arc gekoppeld aan mijn nieuwe Sony Homecinemaset (HT-RT3) en ik kan met mijn KPN afstandsbediening bijna alles bedienen behalve het aanzetten van de Sony set en het volume. Het uitzetten en alle andere functies werken dus wel. Ik kon dit probleem niet op een ander artikel in het forum vinden, heeft iemand een tip? Het fijnste zou zijn als ik 1 afstandsbediening hoef te gebruiken. 
 

Groetjes,

Katjana


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik heb beiden van LG; als ik de tv aanzet met de KPN AB wordt de soundbar ook ingeschakeld en ook weer uitgeschakeld als de tv uitgaat; ook volume gaat op die manier prima. De tv is daarbij dus leidend. Wellicht moet je iets in je tv en/of home cinema set instellen, zodat de laatste de eerste volgt? Bij twee verschillende merken blijft dat altijd een beetje uitzoekerij, soms bij hetzelfde merk maar verschillend bouwjaar al.

Bij de 8001 en de 5202 ontvangers kun je ook aangeven of je een soundbar/home cinema set hebt; zodra je de ontvanger dan aanzet, maar de tv niet, gaat het geluid toch aan: handig om radio te luisteren. Ik heb daarvoor de soundbar nog extra aangesloten via de optische TOSLink aansluiting. Jammer dan weer dat de 5202 geen display heeft zodat je niet kunt zien welke zender opstaat.


Hi Henk,

bedankt voor je reactie! 
 

Ik heb inderdaad al gekeken bij de instellingen van de TV maar ik kan niets vinden eerlijk gezegd. Er is een moment geweest dat ik het volume met de KPN AB wel kon regelen alleen dan ging het volume van de tv óók aan waardoor er een soort galm/echo ontstond. 
 

Ik heb een arris vip2952 v2 kastje en de afstandsbediening zoals op foto (versie D3) 

 

Ik heb het probleem ook voorgelegd bij Sony maar zij weten het ook niet. Heeft u misschien nog een tip? 
 

Groetjes, 


Goedemorgen beste als u tv ook een Sony . was .dan had het zeker gelukt. Het kan helaas maar met een merk die afstand bediening kan alleen maar op tv gekoppeld worden en niet op homecinema zet.bij mijn zijn ze alle bij Sony de tv stuur de homecinema aan en dan lukt het wel via een afstand bediening van kpn.🤔


Goedemorgen beste als u tv ook een Sony . was .dan had het zeker gelukt. Het kan helaas maar met een merk die afstand bediening kan alleen maar op tv gekoppeld worden en niet op homecinema zet.bij mijn zijn ze alle bij Sony de tv stuur de homecinema aan en dan lukt het wel via een afstand bediening van kpn.🤔

Nee, bij de 8001 en 5202 kan dat wel: een tv en een soundbar o.i.d., zelfs van verschillende merken, koppelen op één AB.


Goedemiddag @K.Nanninga! Is de afstandsbediening inmiddels gekoppeld?


Hoi,

nee het is helaas nog niet gelukt! Eigenlijk werkt alles met de KPN AB behalve het volume en het aanzetten van de home cinema set. Van programma wisselen, menu, uitzetten etc werkt dus wel. Daarom vind ik het zo vreemd.

@Jose_ ik hoop dat u nog een oplossing heeft? 

Groetjes,


Hi, 

Ik heb een Toshiba tv met een HDMI arc gekoppeld aan mijn nieuwe Sony Homecinemaset (HT-RT3) en ik kan met mijn KPN afstandsbediening bijna alles bedienen behalve het aanzetten van de Sony set en het volume. Het uitzetten en alle andere functies werken dus wel. Ik kon dit probleem niet op een ander artikel in het forum vinden, heeft iemand een tip? Het fijnste zou zijn als ik 1 afstandsbediening hoef te gebruiken. 
 

Groetjes,

Katjana


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Als je de HDMI-CEC functie op je tv op "... automatisch starten" zet gaat ook je HCS aan even na het inschakelen van de televisie.

Voor HDMI-CEC gebruiken verschillende fabrikanten verschillende namen. O.a. Kurolink, Easylink, Vieralink...