Skip to main content

pffff, afgelopen zaterdag een nieuwe stb gekregen van de monteur om te testen,  echter zonder afstandbediening.  Dinsdag gebeld om ook voor boven een stb te bestellen en duidelijk aangegeven dat ik 2 afstandbedieningen moest hebben en mijn oude zou inleveren.  Woensdag kreeg ik netjes een nieuwe afstandbediening,  maar je raadt het al: oude stb's ingeleverd en mijn nieuwe 2e stb opgehaald,  geen afstandbediening erbij

Nu had ik de afstandbediening al ingeleerd op mijn 1e nieuwe stb, maar nu werkt ie niet meer via de infraroodpoort en kan ik mijn 2e nieuwe stb niet aanmelden en installeren. Ik heb al geprobeerd te resetten door de Polen te kortsluiten, maar dit helpt niet.  Hoe kan ik de afstandbediening tijdelijk ontkoppelen van de stb, zodat hij ook werkt op mijn 2e stb? Dan kan ik hem in ieder geval installeren voor ik mijn 2e afstandbediening binnen krijg

 

​Welkom op ons Forum @Addi. En excuses voor de late reactie. Het is helaas erg druk de laatste tijd. Ik weet niet of mijn hulp nog nodig is, maar voor de zekerheid antwoord ik toch maar even. 

In principe werkt de witte KPN afstandsbediening ook op andere tv-ontvangers. Die afstandsbediening is niet gekoppeld aan 1 ontvanger. Heb je twee verschillende tv-ontvangers? Dan heb je misschien ook 2 verschillende afstandsbedieningen nodig. 

Je kunt de afstandsbediening resetten door de + en - pool kortstondig kort te sluiten zoals je zelf ook al aangaf. Je kunt ook de afstandsbediening koppelen aan een ander merk tv. Als je bijvoorbeeld een Philips TV hebt ontkoppel je het als volgt:

1. Druk 5 seconden op ostop], tot het rode lampje rechtsboven 2 keer knippert.
2. Voer de code: 534 in met de afstandsbediening. Het rode lampje knippert ter bevestiging 2 keer.
3. Klaar! :)

Nu is de afstandsbediening gekoppeld met een Sony TV en dat werkt natuurlijk niet op jouw Philips. Heb je toevallig Sony, dan kan je de code 633 (LG) gebruiken.


Reageer