Skip to main content

goedenavond.

 

ik probeer al tijden mijn kpn plus ab te koppelen met mijn tv box via het begin scherm 7 en 9 tegelijk ingedrukt houden maar hij pakt hem niet. heb inmiddels al 3 kpn ab opgestuurd gekregen maar niks helpt. en een nieuwe tv ontvanger willen ze maar niet sturen.

 

het gaat om de tv boven. beneden is die wel gekoppeld 

 

wat kan ik nu nog doen?

 

mvg 

Wat is de status van deze AB in de tv box? Mogelijk is deze nog wel aanwezig en is de eerste stap de ab verwijderen in de tv box voordat je poogt deze opnieuw te koppelen?

Bij een van mijn ontvangers ging er bij de eerste installatie ook iets fout en heb na de configuratie de ab moeten verwijderen en daarna weer koppelen. Toen ging het wel meteen goed.


Wat is de status van deze AB in de tv box? Mogelijk is deze nog wel aanwezig en is de eerste stap de ab verwijderen in de tv box voordat je poogt deze opnieuw te koppelen?

Bij een van mijn ontvangers ging er bij de eerste installatie ook iets fout en heb na de configuratie de ab moeten verwijderen en daarna weer koppelen. Toen ging het wel meteen goed.

 

hoe kan ik deze verwijderen? want ik kom niet verder dan het beginscherm 7 en 9 ingedrukt houden.

 

knoppen tegelijk in gedrukt houden om de ab te resetten ook al gedaan maar werkt ook niet


Je hebt de eerste installatie dus nog niet kunnen afronden en daarmee heb je dus nog geen toegang tot de instellingen?


Kijk eens in de kennisbank:

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dkpn%2Dtv%2D149/de%2Dafstandsbediening%2Dvan%2Dde%2Dkpn%2Dtv%2Dbox%2D573263#Afstandsbediening+koppelen+aan+de+KPN+TV++Box+(bluetooth)
 

Daar staat ook een oplossing. Heb je dat al gedaan. Als de tv nog helemaal geconfigureerd moet worden zou je ook voor een reset van tv+ kunnen kiezen om helemaal schoon te starten.


Je hebt de eerste installatie dus nog niet kunnen afronden en daarmee heb je dus nog geen toegang tot de instellingen?

 

klopt inderdaad, en heb de ontvanger ook al gereset maar dat helpt ook niks


Kijk eens in de kennisbank:

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dkpn%2Dtv%2D149/de%2Dafstandsbediening%2Dvan%2Dde%2Dkpn%2Dtv%2Dbox%2D573263#Afstandsbediening+koppelen+aan+de+KPN+TV++Box+(bluetooth)
 

Daar staat ook een oplossing. Heb je dat al gedaan. Als de tv nog helemaal geconfigureerd moet worden zou je ook voor een reset van tv+ kunnen kiezen om helemaal schoon te starten.

 

inmiddels lukt het koppelen met 7 en 9

 

vervolgens verbind ie met internet, daarna zoeken naar update. geen update gevonden ga verder om op ok te drukken. en dan doet ie niks meer dan knippert het lichtje weer blauw. geprobeerd met alle 3 de afstandsbediening geen 1 lukt


Maar je bent nu dus wel een stapje verder gekomen begrijp ik dat goed?
Het is al even geleden dat ik dit deed maar volgens mij gaat de ab na koppelen op zoek naar een update. Als die er is zal het even duren voordat je verder kunt en knippert het blauwe lampje.

Maar je geeft aan dat er geen update is. Dat kan natuurlijk. En dan blijft het lampje een uur knipperen? Ik zou tijdens het koppelen overigens wel echt kort bij de tv box blijven. Heb je de batterijen al eens uit de ab gehaald tijdens de configuratie en gekeken of er dan een melding komt?

En heb je de tv box als een reset naar fabrieksinstellingen? Ik zou dat echt even doen want ik ben er nog zo zeker van dat het aan de ab ligt. Ik zie ook het advies van KPN om de tv box even spanningsloos te maken. Kleine moeite om dit ook een kans te geven. Ik kan bevestigen dat dit soms echt help bij dit soort problemen.


Maar je bent nu dus wel een stapje verder gekomen begrijp ik dat goed?
Het is al even geleden dat ik dit deed maar volgens mij gaat de ab na koppelen op zoek naar een update. Als die er is zal het even duren voordat je verder kunt en knippert het blauwe lampje.

Maar je geeft aan dat er geen update is. Dat kan natuurlijk. En dan blijft het lampje een uur knipperen? Ik zou tijdens het koppelen overigens wel echt kort bij de tv box blijven. Heb je de batterijen al eens uit de ab gehaald tijdens de configuratie en gekeken of er dan een melding komt?

En heb je de tv box als een reset naar fabrieksinstellingen? Ik zou dat echt even doen want ik ben er nog zo zeker van dat het aan de ab ligt. Ik zie ook het advies van KPN om de tv box even spanningsloos te maken. Kleine moeite om dit ook een kans te geven. Ik kan bevestigen dat dit soms echt help bij dit soort problemen.

 

hele nacht spanningsloos gehad druk hem vanmorgen weer aan, staat welkom bij kpn kies u taal, ab knipper 20 keer blauw maar kom niet verder. druk op de knop van de ontvanger om hem opnieuw te koppelen doet niks. stekker er weer uit en alle stappen opnieuw. maar weer na het koppelen doet ie het niet


En een reset naar fabrieksinstellingen? Je bent toch nog met de configuratie bezig en verliest niets.


En een reset naar fabrieksinstellingen? Je bent toch nog met de configuratie bezig en verliest niets.

 

ab koppelt nu weer helemaal niet.

 

fabrieksinstellingen kom ik niet, kan hem alleen resetten met een tandenstoker.


En een reset naar fabrieksinstellingen? Je bent toch nog met de configuratie bezig en verliest niets.

 

ab koppelt nu weer helemaal niet.

 

fabrieksinstellingen kom ik niet, kan hem alleen resetten met een tandenstoker.

En dat heb je gedaan, die reset?
Het lijkt er op dat het probleem bij de tv box ligt en niet bij de ab. Je hebt maar 1 tv box?


Reset doen van de tv box. Dan een reset van de ab door de drie stappen hieronder nauwkeurig uit te voeren. Dan opnieuw koppelen.

 

Knoppencombinaties afstandsbediening​​​​​​​

Fabrieksreset afstandsbediening

  1. Druk 5 seconden tegelijk op 🔴 en 🔵 knop bovenaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  4. Doorloop de instructies op het beeldscherm.

 

Verwijder infraroodcodes

Druk 5 seconden tegelijk op de source/AV knop + de terug knop.


Verwijder bluetooth koppeling

Druk 5 seconden tegelijk op de OK knop + P- knop.


Reset doen van de tv box. Dan een reset van de ab door de drie stappen hieronder nauwkeurig uit te voeren. Dan opnieuw koppelen.

 

Knoppencombinaties afstandsbediening

Fabrieksreset afstandsbediening

  1. Druk 5 seconden tegelijk op 🔴 en 🔵 knop bovenaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  4. Doorloop de instructies op het beeldscherm.

 

Verwijder infraroodcodes

Druk 5 seconden tegelijk op de source/AV knop + de terug knop.


Verwijder bluetooth koppeling

Druk 5 seconden tegelijk op de OK knop + P- knop.

 

alle stappen gedaan, maar hij koppelt het weer gewoon niet


En een reset naar fabrieksinstellingen? Je bent toch nog met de configuratie bezig en verliest niets.

 

ab koppelt nu weer helemaal niet.

 

fabrieksinstellingen kom ik niet, kan hem alleen resetten met een tandenstoker.

Je kunt de tv-ontvanger helemaal niet met een tandenstoker resetten.
Ik denk dat je het modem (Experiabox of Box12) gereset hebt en dat heeft geen zin.

Het gaat hier toch om de TV+ ontvanger?

Kijk eens in de Kennisbank daar staat alles in over het koppelen.


En een reset naar fabrieksinstellingen? Je bent toch nog met de configuratie bezig en verliest niets.

 

ab koppelt nu weer helemaal niet.

 

fabrieksinstellingen kom ik niet, kan hem alleen resetten met een tandenstoker.

Je kunt de tv-ontvanger helemaal niet met een tandenstoker resetten.
Ik denk dat je het modem (Experiabox of Box12) gereset hebt en dat heeft geen zin.

Het gaat hier toch om de TV+ ontvanger?

Kijk eens in de Kennisbank daar staat alles in over het koppelen.

 

 

tv plus box kan je wel resetten met een tandenstoker. helemaal niks met mijn experiabox gedaan


 

tv plus box kan je wel resetten met een tandenstoker. helemaal niks met mijn experiabox gedaan

Ja hebt gelijk heb dat kleine gaatje over het hoofd gezien.


@Seye Welkom op het forum.

Wat irritant dat het steeds niet lukt om je afstandsbediening te koppelen. 

Bij de 4e afstandsbediening kunnen we denk ik wel concluderen dat het probleem daar niet ligt. 

Ook zie ik dat @Roy74 en @huistijger je al goed op weg hebben geholpen en dat alle mogelijke resets gedaan zijn. 

Zijn er nog andere apparaten in de woning die bluetooth gebruiken? En zo ja, is er een mogelijkheid deze uit te schakelen en het koppelen dan nogmaals te proberen? 

Als dat niet het geval is dan hoor ik het graag en ga ik uitzoeken wat ik dan kan doen! :)


@Seye Welkom op het forum.

Wat irritant dat het steeds niet lukt om je afstandsbediening te koppelen. 

Bij de 4e afstandsbediening kunnen we denk ik wel concluderen dat het probleem daar niet ligt. 

Ook zie ik dat @Roy74 en @huistijger je al goed op weg hebben geholpen en dat alle mogelijke resets gedaan zijn. 

Zijn er nog andere apparaten in de woning die bluetooth gebruiken? En zo ja, is er een mogelijkheid deze uit te schakelen en het koppelen dan nogmaals te proberen? 

Als dat niet het geval is dan hoor ik het graag en ga ik uitzoeken wat ik dan kan doen! :)

 

ik gebruik voor de rest geen apparaten met bluetooth.

 

vrijdag kpn gebeld zouden een niet tv ontvanger sturen. 3 keer raden wat ik in de bus krijg weer een nieuwe ab


@Seye Dus je bent ondertussen toe aan afstandsbediening nummer 5. 😅

Nog meer afstandsbedieningen gaan het probleem natuurlijk niet oplossen. 

Ik heb een verzoek neergelegd bij mijn collega's van de logistieke afdeling om een omruil in gang te zetten. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier zo snel mogelijk laten weten! 


@Seye Dus je bent ondertussen toe aan afstandsbediening nummer 5. 😅

Nog meer afstandsbedieningen gaan het probleem natuurlijk niet oplossen. 

Ik heb een verzoek neergelegd bij mijn collega's van de logistieke afdeling om een omruil in gang te zetten. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier zo snel mogelijk laten weten! 

 

er word inmiddels een nieuwe tv ontvanger opgestuurd