Skip to main content

Hallo,

wij hebben al heel lang problemen met de afstandsbediening (C3) . Hij reageert tergend langzaam of helemaal niet. Het groene lampje op de afstandsbediening licht wel op maar de ontvanger model HMB2260 doet niks.  Nu ben ik er achter gekomen dat de ontvanger wel direct reageert zodra ik de tv uit zet. De storing wordt dus veroorzaakt door de LG-tv, type 32LK430 (uit 2011). Is dit probleem op te lossen?? Of moet ik domweg een nieuwe tv komen?

 

 

Hoi @BJN 

Ik zou eerst een nieuwe afstandbediening proberen. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

Momenteel werkt de link nog niet via de browser Edge. Gebruik daarom Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 


Kan een daglichtsensor zijn. Had ik ook met mijn Philips (uit 2013). Na uitzetten van die sensor (die de lichtsterkte v.h. scherm ‘regelt’ a.d.h.v. omgevingslicht) werkte de ontvanger weer goed.

Feitelijk straalt de nieuwe ab hetzelfde IR uit, dus of dat zal schelen.

Wat ook kan helpen is de ontvanger iets verder van de tv af te zetten.


Hoi @BJN 

Ik zou eerst een nieuwe afstandbediening proberen. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

Momenteel werkt de link nog niet via de browser Edge. Gebruik daarom Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

Hallo Noordzee,

 

dank je wel voor je duidelijke reactie. Ik was al gekoppeld aan mijn KPN-id. Inmiddels ook een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Misschien dat dat helpt.


Kan een daglichtsensor zijn. Had ik ook met mijn Philips (uit 2013). Na uitzetten van die sensor (die de lichtsterkte v.h. scherm ‘regelt’ a.d.h.v. omgevingslicht) werkte de ontvanger weer goed.

Feitelijk straalt de nieuwe ab hetzelfde IR uit, dus of dat zal schelen.

Wat ook kan helpen is de ontvanger iets verder van de tv af te zetten.

Hallo PeterG, dank voor je reactie. Een daglichtsensor  lijkt er niet op te zitten. Verder van elkaar zetten lukt nu niet vanwege de lengte van de kabels.


Met een stukje karton kun je er een ‘afdakje’ op produceren. Dient ca. 2 cm uit te steken. Dat schijnt ook ook te helpen met onverstoorde ontvangst van de IR signalen.


@BJN 

Heeft de nieuwe afstandsbediening geholpen? 

 


@BJN

Heeft de nieuwe afstandsbediening geholpen? 

 

Helaas, ook dat blijkt niet de oplossing. Zo gauw de tv aan staat reageert de ontvanger niet meer op de afsta


Vervelend, kun je de ontvanger niet één of twee planken hoger of lager zetten?  Kortom, wat verder van de TV vandaan. 


Vervelend, kun je de ontvanger niet één of twee planken hoger of lager zetten?  Kortom, wat verder van de TV vandaan. 

@BJN

Heb je inmiddels al een werkende oplossing voor dit probleem? Je zal de TV en de ontvanger toch wat verder uit elkaar moeten zetten…. 

 


Vervelend, kun je de ontvanger niet één of twee planken hoger of lager zetten?  Kortom, wat verder van de TV vandaan. 

@BJN

Heb je inmiddels al een werkende oplossing voor dit probleem? Je zal de TV en de ontvanger toch wat verder uit elkaar moeten zetten…. 

 

Dat is in mijn optiek geen oplossing maar verschuiven van het probleem. Ik ga nu achter de tv staan om te kunnen zappen. Het heeft in de beginjaren wel goed gewerkt , daarna werd het steeds minder en nu werkt het helemaal niet meer. 


Hoi @BJN! Bedankt voor je vraag hier op ons Forum. Als ik het goed begrijp heeft deze combinatie altijd perfect gewerkt en hups door de maanden heen werd het minder?
De tv zal toch echt het IR signaal in de weg zitten als deze aanstaat. Zo kan een simpele led lamp het IR signaal al verstoren.

Het verder uit elkaar zetten van de apparatuur, zoals Noordzee en PeterG al aangeven, kan zeker de oplossing zeker bieden. 
Je geeft al aan dat dit niet mogelijk is en om nu gelijk een andere tv aan te schaffen vind ik persoonlijk een drastische oplossing. Je zou kunnen een langere HDMI kabel aan te sluiten en te testen of een grotere afstand tussen tv en ontvanger de oplossing biedt. Ook zou je ervoor kunnen kiezen om IR extender aan te sluiten op de ontvanger. Hiermee verplaats je als het ware het infrarood oogje van de ontvanger zodat je de ontvanger ook kunt verstoppen in een kastje. 
Mocht je dit tweede overwegen, dan moet je erop letten dat de extender sowieso 56kHz ondersteund. Dit is de frequentie waarbinnen het signaal valt. 


Reageer