Skip to main content

Ook bij mijn LG OLED55C8PLA werkt de correct gekoppelde AB van de 8001 (zoals afbeelding hierboven ) niet meer met de tv. Geen van de geluidsinstellingen werkt nog. Zodra ik echter de LG SK9Y soundbar inschakel (ook correct gekoppeld) werkt alles alles als vanouds. Ik gebruik de tv zelden zonder soundbar maar weet zeker dat dat een aantal maanden (en een ontvanger firmware-update) geleden wel goed werkte. 

Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Ook ik heb een ZTE ZXV8001 ontvanger en een LG televisie (OLED55E8PLA), welke altijd perfect met de ab aan te sturen waren. Helaas is de ab kapot gegaan (wellicht was deze dus niet échte kapot, in retroperspectief) en heb ik een nieuwe aangevraagd. 3 stuks verder heb ik eindelijk de correcte (kreeg 2x de standaard infrarood, terwijl duidelijk aangegeven is voor welke ontvanger deze bedoeld is).

Deze 3e werkt out-of-the-box perfect met de ontvanger. Wanneer ik in het menu de televisie selecteer (specifiek het modelnummer -> 1 code, maar ook zonder modelnummer -> 20 codes) wordt deze niet 'gekoppeld' (lees: wegvallen geluid als teken dat deze de correcte infrarood codes heeft).

Zal dus te maken hebben met een software update van LG of KPN?

Als iemand het inmiddels gelukt is, dan verneem ik dat bijzonder graag!

Groet,

 

Rens

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Bij mijn weten is er niets aan de software van de afstandbediening veranderd. Ik vrees dat het met de tv te maken heeft. Is er een ook een forum van dat type televisie? Wellicht zijn er lotgenoten.

Staat er van de LG ook weer een nieuwe firmwareupdate gepland?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Hi Erwin,

 

Mijn excuses, ik had je eerste reactie gemist.

 

V.z.i.w. zijn er geen updates gepland en vind het uitermate bijzonder dat dit 'zomaar' is gebeurd. 

 

Helaas is er voor dit specifieke model televisie geen forum, vanzelfsprekend zijn er diverse fora van de 2018 lijn LG OLED televisies.

 

Ik zal daar polsen of dat er anderen zijn die ditzelfde probleem ervaren.

 

Tevens zal ik LG vragen of dat men kan bevestigen of dat er in de software iets is veranderd waardoor de afstandbediening niet langer te koppelen is.

 

Zodra ik een update heb, meld ik mij.


Prima, @renskoenraadt1 . Ik lees het wel. Hopelijk is er een duidelijke verklaring (en oplossing) te vinden.


Beste Erwin,

 

Zonet het antwoord van LG in de praktijk gebracht (complete reset van de televisie), maar zonder resultaat. Had ik ook niet verwacht, dit is zo een lekker standaard antwoord, weinig specifiek op het aangegeven probleem... En daarbij, de wijze van koppelen is anders dan gebruikelijk (via de software van de ontvanger i.p.v. via een code die ingetoetst moet worden). 

 

Toevallig is er gisteren een nieuw KPN ITV topic gestart op het Tweakers.net forum. Helaas nog geen inhoudelijke reacties of bijval mogen ontvangen…

 

Heb jij nog suggesties? Alvast bedankt voor je antwoord!


Tja, lastig hoor. Zou het nog kunnen dat die AB stuk is/buggy is? Ik wil best proberen om er een nieuwe achteraan te sturen. (hoewel ik er gezien jouw eigen analyse wel een hard hoofd in heb)


Beste Erwin, 

 

Lastig is het zeker, helemaal omdat ik anders gewend was.

 

Ik denk dat het versturen van nóg een afstandbediening weinig zoden aan de dijk zal zetten, maar proberen kan geen kwaad. 

 

Wat me overigens opvalt, is dat op de website een afbeelding van de afstandbediening met KPN logo te vinden is (als ik er een zou willen schaffen), degene die ik nu heb heeft dat niet. En ik dacht dat degene die ik had dit ook niet had. Weet jij of dat er verschillende versies in omloop zijn?

 

Graag ontvang ik dan z.s.m. een nieuwe, zodat ik een laatste, finale test kan uitvoeren.

 

​​​​​​T​hanks voor de hulp!

 


Hi Erwin,

 

Zonet heb ik nog even wat gelezen op het forum; ik zag dat Jerom474 exáct hetzelfde probleem als ik heb (had). Jerom heeft ook een LG televisie en een ZTE ZXV8001 ontvanger. En dit geldt ook voor Henk2304. Dus er zijn zelfs 'lotgenoten' op dít forum te vinden!

 

Ik heb Jerom gevraagd welk type afstandsbediening die heeft ontvangen (ik verwacht degene die ik ook al 2x heb ontvangen, die alleen via IR te koppelen is). Kan jij dit bevestigen? Als dit het geval is, dan kan die dus de ontvanger niet bedienen via bluetooth...

 

Overigens gaf je in een van je eerste reacties aan dat er geen software update is geweest. Voor de afstandbediening zal dit vast correct zijn, maar ook Jerom & Henk relateren het niet langer functioneren van de afstandbediening aan een software / firmware update van de televisie ontvanger i.p.v. de afstandbediening. En die is regelmatig geüpdatet!

 

​​​​​​Graag verneem ik van je.


Kun jij je postcode en huisnummer in je profiel zetten en mij een seintje geven? 

Kun jij eens een foto van jouw huidige afstandbediening posten? (voor en zij aanzicht)

 


Hi Erwin, 

 

Ik heb mijn profiel aangevuld, hierbij ontvang je de foto's:

 

 


Ik heb een vervangend exemplaar opgestuurd. Ik vermoed dat het niet de oplossing is maar  niet geschoten altijd mis. 


Hi Erwin,

 

Hier het inderdaad, teleurstellende, antwoord; de nieuw geleverde afstandbediening doet het óók niet. Ik heb sterk de indruk dat dit gekomen is door een firmware update/upgrade van de televisieontvanger en hoop dat dit kan worden 'gerepareerd’ met de firmware die ook de nieuwe menustructuur zal verzorgen. 

 

Bedankt voor je hulp in ieder geval!