Skip to main content

Hallo, 

De afstandbediening met mijn samsung tv werkt wel, maar ik moet met de afstandbediening het volume op 50 stellen om de tv een beetje te kunnen volgen. Is dat normaal?

Groet HP

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dat is wel gek, @HPRoosendaal Kun je het geluid via de afstandsbediening van je eigen tv wel goed zetten? Kun je je iTV-afstandsbediening eens opnieuw koppelen


Ook ik moet het volume van mijn Sony televisie op 50 zetten maar dan heb ik wel goed geluid.

Die 50 op mijn Sony televisie is overigens volume 14 op mijn Sony home cinema set, het is maar net hoe de schaalverdeling is.


Hallo,

Ook de afstandbediening zelf gaat sinds we kpn hebben op 50. Ook na een aantal keer opnieuw koppelen.

Mvg HP


@HPRoosendaal Even een extra vraag: welk type tv-ontvanger gebruik je? Is dat toevallig een Arris 5202? Er zijn met deze ontvanger wat problemen rondom het geluid, die me doen denk aan wat jij ervaart. Ik heb de achterliggende techneuten om een update gevraagd en als dit bij jou van toepassing is zal ik je een update geven zodra ik wat hoor. 

 

 


Klopt, dat is de ontvanger die ik heb.

We hebben er zelfs meerdere, maar één daarvan geeft dit probleem.

 

Mvg HP


Als je volumeschaal tot 100 loopt is 50 maar de helft…. Dat lijkt me dan redelijk normaal afhankelijk van de versterkende factor van de televisie bij elke stap.

En met de Arris 5202 moet je volume momenteel sowieso harder omdat er vaak zacht geluid uit komt. Maar dus ook niet bij alle exemplaren, zoals je thuis al constateert. Aan dit issue schijnt nog gewerkt te worden.

Mijn tip in jouw situatie: zet de ontvanger met goed geluid op de meest gebruikte televisie. OF op de televisie met de meeste randapparatuur (BRD speler, spelcomputer) om volumeverschil te voorkomen.

Centraal topic zachter geluid Arris 5202.


Reageer