Skip to main content

Hallo,

 

ik heb sinds een paar maanden een Sagemcom boxje, helaas loop ik continu tegen problemen aan, ik ben benieuwd of er meer mensen dit hebben, en of er eventueel oplossingen voor zijn.

Allereerst gebeurt het met regelmaat dat ik de TV en decoder aanzet, maar geen geluid heb via mijn Sonos Arc. Pas na een herstart (zowel adapter eruit, als via de remote de box uit- en weer aanzetten werkt van de decoder werkt) komt het geluid weer terug.

Een tweede issue heb ik met replay tv, wanneer ik reclames wil doorspoelen, en ik doe dit te snel, dan loopt de box vast, de ene keer een complete freeze waarbij een herstart nodig is, soms is het een kwestie van afwachten, en komt ie na enige tijd weer tot leven.
Dit issue heb ik wanneer ik of fast forward/rewind, of x seconden voor of achteruit spoel (te snel achter elkaar klik).

Bladeren door de gids moet ik ook niet te vlot doen, ook hier krijg ik freezes.

Met regelmaat krijg ik een melding dat de verbinding met de afstandsbediening is verbroken, terwijl deze er slechts 4,5m vandaan ligt. Zelfs na vervangen van de batterijen blijft dit probleem.

 

Naast de issues kom ik twee dingen tegen wat ik ECHT mis, ten opzichte van de Next box van Ziggo welke ik voorheen had:
Wanneer ik een serie/documentaire aan het kijken ben, en wil nadat deze is afgelopen een andere episode hiervan zien, kan ik dit niet snel raadplegen. ik zou dit verwachten in het menu waar je ook kunt kiezen of je iets vanaf het begin wil zien, of live wil kijken bijv.

En ik kan mijn Samsung Smart remote niet koppelen aan de decoder, hierdoor moet ik dus OF twee remotes gebruiken, of de TV bedienen met de remote van de decoder, dit werkt niet feilloos.

ik hoop dat er iemand iets met bovengenoemde zaken kan.
Ik ben helemaal happy met mn glasvezel internet, dat loopt echt als een malle, alleen de TV is vooralsnog een drama. 

Niemand ? :(


Hoe is de tv ontvanger verbonden met de Experiabox/KPN Box? Met een kabel?


Ik gebruik de experiabox niet, ik heb er een UDM Pro tussen zitten.

box is bedraad aangesloten op mn netwerk.


Niemand ? :(

 

Het is een forum, geen chat.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

Sluit hem eens met een UTP kabel aan op de Experiabox of Box12, de kans is groot dat dan wel alles goed werkt. 


@Cornmeister Welkom op het forum. 

Ik moet zeggen dat mijn kennis over de UDM Pro tekortschiet om hier een troubleshoot op uit te voeren. 

Wel heeft @wjb een topic gemaakt over het gebruik van een eigen router i.p.v. de Experiabox. 

Wellicht dat hiermee al verder kunt komen? 

En de vraag van @joop2011 is ook een goede. Werkt het wel goed als de Experiabox aangesloten is? 


Ik neem aan dat jij jouw UDM Pro voorzien hebt van de IGMP Proxy functionaliteit zodat je de TV+ Box in multicast mode kunt gebruiken. Klopt dat?

Als jij jouw TV+ Box in unicast mode zet, heb je dan dezelfde problemen?


Ik ga hier mee aan de slag, dank!


ik heb mn TV+ box in apart netwerk/vlan gezet, met IGMP snooping aan, dit lijkt de boel al aanzienlijk vlotter te maken,

bij de instellingen van mijn box zag ik dat ie op al multicast stond. dit heb nu vooralsnog laten staan.

ik ga dit even aankijken. als het goed werkt zal ik even kijken of ik wat screenshots kan maken van de settings.