Skip to main content

Ik zie verschillende andere mensen met hetzelfde probleem en heb in een ander topic ook mijn probleem benoemd maar geen reactie. Dus vandaar een nieuw topic geopend:

Ik ervaar de volgende problemen:

  • Wegvallende wifi, waardoor thuiswerken niet optimaal is;
  • Tijdens live terugkijken loopt het programma vast en keert terug naar de live situatie
  • wachtwoord van expedia box (10A) wordt weer niet herkent
  • complete tv verbinding valt opeens weg en komt na enige minuten weer terug
  • apratuur die opeens geen verbinding kan maken met wifi na rest van wifi wel

er is van uit kpn al eens mee gekeken naar de verbinding die was prima is mij toen verteld maar naar enige tijd toch weer de terug kerende problemen

ben nu bij in staat om over te stappen naar een andere provider met me boeltje als het nu niet eens goed wordt opgelost

Dat klinkt niet best.  Ziet jouw netwerk eruit zoals hieronder beschreven?


Ja dat doet ie

Me tv ontvanger is aangesloten met kabel toch valt de verbinding soms weg 

Wifi valt weg op de verschillende momenten kan niet in de log kijken van de experiabox zonder te resetten  aangezien hij geregeld me wachtwoord niet herkend zelfs wachtwoord van uit het verleden geprobeerd en  origineel van fabriek 

Wifi verder  is niet stabiel soms schakel ik hem op me gsm maar uit omdat beter werkt

Was voor de laatste update al maar daarna niets verbeterd soms denk ik zelfs erger 

 Versterker staat op 1ste verdieping met kabel aangesloten rechtstreeks op de experiabox

Alles al  verschillende keren gereset in verschillende volgordes 

Ben nu echt radeloos en spijt dat ik mijn internet abonnement heb verlengd 


Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis? 

 


Dit gaat opgelost worden hoor maar het is altijd even zoeken naar de oorzaak. Daarbij moeten we ook uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door iets in jou netwerk want dan zijn de kosten voor jou. Een draadbreuk,  kapot stekkertje of, zoals Nick vraagt, draadloze verbindingssets kunnen al problemen geven. Hum een jaar geleden had je dit probleem al. 


Heb je ook losse wifi boosters/versterkers @Daan Kerremans ?Of bedoel je met rest van wifi het resetten van de experiabox V10A?

En heb je koper of glas?


De draadloze verbinding set heb ik in gebruik voor mijn omvormer van de draadloze zonnepanelen 

Bij een reset van het netwerk neem ik ook altijd de versterker mee (arcadyan experia wifi)

Reset van experiabox doe ik omdat hij weer eens mijn wachtwoord niet herkend 

Maar hoe kan het aan een kabelbreuk of stekker liggen dat me wachtwoord niet herkend worden door de experiabox 


Dan raad ik je aan om die draadloze verbindingset eerst een buiten gebruik te stellen. Haal ze allemaal maar uit het stopcontact en leg gewoon een kabel. Of sluit de omvormer aan via WiFi. 

Welk merk omvormer heeft u? Misschien SMA?


ik heb een SMA Sunny Tripower 5000TL-20 deze heeft geen wifi 

dat betekent dus dat ik een kabel naar zolder moet leggen omdat kpn een product leverd wat problemen geeft op de rest van hun producten maar mij wel even 100 euro laat afreken hier voor

 


Ik begrijp je gevoel over de draadloze verbindingssets.  Ze versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat is er niet voor geschikt. Juist zonnepanelen geven problemen voor de draadloze verbindingssets.  Daar kan kpn niets aan doen. Dat is een tekortkoming van de fabrikant.  En dan is er ook nog het igmp snooping gedoe van SMA. Daar kan @Nick83 meer over vertellen. 


kunnen er 2 versterkers (arcadyan experia wifi) op een experiabox 10a dan leg ik die ook meteen op zolder neer voor de kinderen alvast nu ik toch bezig ben 


Heb je de zwarte experia wifi's of de ronde super wifi's?


de zwarte

heb er nu 1 aangesloten en heb nog een 2de liggen in een doos ergens


Ok. De vierkant zwarte versterkers moeten sowieso bekabeld aangesloten worden op het modem.  Waar heb je de eerste nu staan?


op de 1ste verdieping opde studeerkamer 

moet nu totch een nieuwe kabel naar zolder leggen dus wou hem dan meteen daar aansluiten en doorlussen naar de omvormer

en aangezien mijn dochters bijde op zolder hun kamer hebben en bijna naar de middelbare moeten 


Die SMA kan je beter niet aansluiten op internet, daar krijg je alleen maar ellende van.Mocht je het toch persé willen, vraag dan KPN om een ZTE V10.


die omvormer moet op het netwerk voor het monitoren van mijn panelen is geen discusie verder over mogelijk van wel of niet 😀


op de 1ste verdieping opde studeerkamer 

moet nu totch een nieuwe kabel naar zolder leggen dus wou hem dan meteen daar aansluiten en doorlussen naar de omvormer

en aangezien mijn dochters bijde op zolder hun kamer hebben en bijna naar de middelbare moeten 

Doen!! Ga je veel plezier van krijgen. 


die omvormer moet op het netwerk voor het monitoren van mijn panelen is geen discusie verder over mogelijk van wel of niet 😀

Dat klinkt simpeler dan het is.  Kort gezegd er is een conflict tussen igmp snooping van SMA en Igmp snooping van de KPN. Althans er was uwts mee. https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968  het precieze weet ik niet maar iemand anders vast wel. Hier meer info


Dus als ik het gelinkte artikel snap is het opgelost met een een router opgelost 

als ik deze plaats ipv een versterker moet het opgelost zijn of zie ik het nu te zwart wit

heb namenlijk nog een Tp-Link TOUCH P5 AC1900 liggen


Die SMA kan je beter niet aansluiten op internet, daar krijg je alleen maar ellende van.Mocht je het toch persé willen, vraag dan KPN om een ZTE V10.

SMA bekabeld via twee imgp snooping switches (netgear) op internet, geen enkel probleem hier. Vanaf dag 1 werkend.


Klopt @EAZ1964 , maar jij hebt een zyxel modem en dit probleem speelt op de V10A en box 12.


Dus als ik het gelinkte artikel snap is het opgelost met een een router opgelost 

als ik deze plaats ipv een versterker moet het opgelost zijn of zie ik het nu te zwart wit

heb namenlijk nog een Tp-Link TOUCH P5 AC1900 liggen

Kan geen kwaad om dat eens te proberen. 


De router hangt en is aangesloten 

Was nog een klus om de cat kabel naar zolder te krijgen netjes de beoogde route ging niet op

Nu afwachten of dit de oplossingen is tot de problemen 


Die SMA kan je beter niet aansluiten op internet, daar krijg je alleen maar ellende van.Mocht je het toch persé willen, vraag dan KPN om een ZTE V10.

Kan ik ergens meer informatie vinden over de technische achtergrond van dit probleem?


bedoel je deze