Skip to main content

Hoi…

 

Ik ben nieuw hier.

 

Als ik wil zappen dan gaat die naar de volgende zender en pauzeert die dan moet ik eerst terugspoelen en dan gaat die verder met afspelen vd zender.

Of ik krijg de vraag of ik live tv wil beëindigen.

 

Ik wil graag gewoon zappen en niet dit bovenstaande.

Doe ik iets fout of is het gewoon een instelling?

 

Alvast bedankt.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

 

@GoaMaui 

Wat bedoel je met terugspoelen?

Ben je aan het uitgesteld kijken of heb je op pauze gestaan en ben je verder gaan kijken?

Dat is met de Arris 2952 en Arcadyan HMB2260 ook zo.

Dan moet je eerst de “opname” stoppen (na pauze ziet hij ook als opname) en daarna kan je pas zappen.

 

Of bedoel je iets andes?


Hoi Joop..

 

Bedankt dat je mij wilt helpen.

Ik zet de box met aan... Ik heb zon zwart boxje waarvan een hdmi kabel naar de tv gaat.

Ik zet m net aan kastje rood lampje aan...zet met de afstandsbediening kastje aan lampje groen.

Krijg je het hoofdmenu met met allemaal zenders in beeld...scroll ik rechts spoelt het beeld in beeld icoon  1 seconden af... Dan freeze... Wil ik zappen naar bed 2 speelt 1 sec af dan freeze 

Spoel ik iets terug dan kan ik kijken naar de zender 

Wil ik zappen dan krijg ik de melding 

Als je verder wil kijken wordt de live tv pauze buffer geëist...wil je verder gaan…

 

Ja ga door ...dan gaat die naar de andere zender die dan 1 sec speelt en weer freezed ..stilstaat.

 

Hoop dat ik het goed verwoord heb zo..

 

Mauricr

 

 

 

 

 


Alle KPN tv decoders zijn zwart.

Alleen de DIW7022 werkt via WIFI (de DIW7022 is de nieuwste decoder van KPN).

Ik heb deze “nog” niet.

 

Kijk of hij op unicast of multicast staat (in het menu denk ik).

Multicast is het beste beeld.

Mar dat kan alleen via de BOX12.

Niet via de “oudere” Experiaboxen. 

 

Maar als je hem net aan zet, zonder dat je op pauze hebt gedrukt, is het vreemd dat je deze melding krijgt.

Deze melding moet je volgens mij alleen krijgen nadat je op pauze hebt geklikt en daarna verder kijkt.

Bij live kijken mag dit volgens mij niet. 

 

Maar wat is jouw echte downloadsnelheid?

Zie hier om te meten.

Kan je ook op de mobiele telefoon gebruiken en op meerdere punten testen.

Ik denk dat het WIFI signaal te zwak is en dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.

 


https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/c035add0-cf9a-11ed-9d4f-f751ca329bb0

 

In de meterkast zit de router daar staat ook mijn kpn superwifi punt ..het zwarte kastje staat boven mijn tv in de camper...de afstand is ongeveer 4 meter…

Ik heb zelf het idee dat het ook aan het wifi signaal ligt .

Camper staat in bedrijfspand.

Boven ben ik aan het verbouwen daar komt ook een tv maar die zal bedraad zijn met het super wifi punt..

 

Vind het nou niet echt helemaal jofel dit zoals het zappen nu gaat..


@GoaMaui 

De super WiFi extenders moet je niet direct bij de modem in de meterkast zetten.

Dat heeft geen zin, maar op een andere plek waar ze vrij zonder directe object staat.

De DIW7022 via WiFi werken alleen op Unicast (als je niet de V12 box hebt) en deze setting zit onder Info helemaal onderaan. 

 

 

 


Huh?

 

De installateur van kpn heeft deze daar zelf geplaatst…

Er gaat nu een utp kabel vd moderm direct naar dit wifi punt.. Hier zitten immers twee ingangen. Voor op het wifi punt.

 

 

 


@GoaMaui

De super WiFi extenders moet je niet direct bij de modem in de meterkast zetten.

Dat heeft geen zin, maar op een andere plek waar ze vrij zonder directe object staat.

De DIW7022 via WiFi werken alleen op Unicast (als je niet de V12 box hebt) en deze setting zit onder Info helemaal onderaan. 

 

 

 

 

Klopt niet helemaal.

Als je de superWIFI rechtstreeks op de Experiabox V10 plaatst en een 2de op afstand, dan heb je ook multicast via de DIW7022

 

 


Die melding (foto) komt als je niet-live kijkt en naar een andere zender wilt. 

Je melding klinkt alsof ie de live multicast stream niet oppakt. Heel eventjes en dan loopt het vast. En dan switcht naar de unicast. Maar ook die zou dan live moeten zijn en niet wat achterliggend.

Hoe is de box verbonden? Via wifi of via een utp kabel?


De meterkast is de meest slechte plek waar je een modem of extender moet plaatsen.

Teveel metalen delen, dus kies een plek waar hij beter te ontvangen is.

 


@PeterG …

 

Ik kijk via wifi Peter... In mijn camper die in mijn loods staat... Boven heb ik nog een wifi punt dat komt nog een tv...bedraad..


Zou ik het superwifi punt in de  camper plaatsen.. In de meterkast zit die nu verbonden met de utp kabel..

Ga het straks een ff proberen...


Trouwens bedankt voor jullie hulp en adviezen...ik heb eigenlijk nog nooit kpn gehad voor internet en tv…

Dus het is nog allemaal nieuw 


Beste @GoaMaui, wat fijn dat er zo met je meegedacht wordt! Heb je het SuperWifi punt dichterbij kunnen zetten? En ervaar je nu verbetering?


Hi allemaal

 

Ik heb de superwifi 1 en 2 opnieuw geïnstalleerd.

En het zwarte Bluetooth kastje opnieuw gestart en nog geprobeerd het swp2 in de camper te zetten.

Ik kan weer zappen …

Swp2 weggehaald en weer boven gezet en kan nog steeds zappen.

Echter vind ik wel dat het volgende kanaal lang op zich laat wachten ..

6 seconden.

 

Maar zappen lukt nu..... Dat is all en grote stap.

Toch bedankt voor jullie adviezen.

Gr.

 

Maurice 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ik heb hetzelfde hij geeft hetzelfde aan als je foto. Ik heb alleen dat zwarte kasje bij de tv wat er bij geleverd wordt. Bij mij is het nog niet opgelost. 


Ik heb hetzelfde hij geeft hetzelfde aan als je foto. Ik heb alleen dat zwarte kasje bij de tv wat er bij geleverd wordt. Bij mij is het nog niet opgelost. 

nog steeds hetzelfde .. tis dat ik niet anders kan anders had ik t er allang uitgegooid..

kijk je terug naar een programma … op deze zender niet toegestaan door te spoelen..

KPN ben der klaar mee ...helaas kan ik niet naar ZIGGO oid .. dus moet t er maar mee doen..


Ik heb hetzelfde hij geeft hetzelfde aan als je foto. Ik heb alleen dat zwarte kasje bij de tv wat er bij geleverd wordt. Bij mij is het nog niet opgelost. 

nog steeds hetzelfde .. tis dat ik niet anders kan anders had ik t er allang uitgegooid..

kijk je terug naar een programma … op deze zender niet toegestaan door te spoelen..

KPN ben der klaar mee ...helaas kan ik niet naar ZIGGO oid .. dus moet t er maar mee doen..

 

Bij terugkijken kan je inderdaad nooit doorspoelen.

Als je dat wilt, moet je het opname pakket nemen en het programma opnemen, dan kan het wel. 😉😊

 

@Naamloosgeval 

Op 1 na, zijn alle KPN tv decoders zwart.

Dus met deze informatie weet niemand welke KPN tv decoder je hebt. 


Grapjas ik neem niks op zie foto erboven zijn meer mensen die hier last van hebben


Ik heb hetzelfde hij geeft hetzelfde aan als je foto. Ik heb alleen dat zwarte kasje bij de tv wat er bij geleverd wordt. Bij mij is het nog niet opgelost. 

Ha @Naamloosgeval, vervelend dat jij hier ook tegenaan loopt. Heb jij ook een DIW7022, oftewel de KPN TV+ Box? Hoe heb je deze aangesloten? Is dat conform het aansluitbeleid?

 

@GoaMaui wat jammer om te lezen dat jij hier weer mee zit! Je gaf eerder in het topic aan dat het opgelost was. Maar dat was van korte duur?

Ik heb hetzelfde hij geeft hetzelfde aan als je foto. Ik heb alleen dat zwarte kasje bij de tv wat er bij geleverd wordt. Bij mij is het nog niet opgelost. 

nog steeds hetzelfde .. tis dat ik niet anders kan anders had ik t er allang uitgegooid..

kijk je terug naar een programma … op deze zender niet toegestaan door te spoelen..

KPN ben der klaar mee ...helaas kan ik niet naar ZIGGO oid .. dus moet t er maar mee doen..

Het klopt overigens wat joop2011 zegt: je kunt bij de commerciële zenders niet doorspoelen als je een programma terugkijkt. 


Nogmaals ik kijk niet terug en ik neem niks op en ik heb de tv en modem en klein zwart boxje standaard van kpn geleverd gekregen. Zit geen vreemd materiaal tussen. 


Nogmaals ik kijk niet terug en ik neem niks op en ik heb de tv en modem en klein zwart boxje standaard van kpn geleverd gekregen. Zit geen vreemd materiaal tussen. 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

Zwarte KPN tv decoder kunnen de volgende zijn:

Motorola 1853 (is uit en kan je omruilen)

Arcadyan HMB 2260

Arris VIP 2952

Arris VIP 5202

Sagemcom DIW7022

Ze zijn allemaal zwart en klein zijn de laatste 2 (beide even groot).

 

Verder als je niet terug kijkt en niets opneemt.

Wat is dan het probleem precies? 

 

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of box12?

Of te wel, wat zit daar allemaal tussen.


Sinds de update van vorige week is het probleem opgelost. Alleen nu freezed hij alleen nog bij het overzetten naar een andere zetter. Ik heb de kpb + box model diw7022 en het modem is een plug and play modem v10 experia..

 

Als ik op de linkerpijl druk naast ok dan gaat hij van freese af maar dat is niet de normale gang neem ik aan. 


Ik heb hetzelfde hij geeft hetzelfde aan als je foto. Ik heb alleen dat zwarte kasje bij de tv wat er bij geleverd wordt. Bij mij is het nog niet opgelost. 

Ha @Naamloosgeval, vervelend dat jij hier ook tegenaan loopt. Heb jij ook een DIW7022, oftewel de KPN TV+ Box? Hoe heb je deze aangesloten? Is dat conform het aansluitbeleid?

 

@GoaMaui wat jammer om te lezen dat jij hier weer mee zit! Je gaf eerder in het topic aan dat het opgelost was. Maar dat was van korte duur?

Ik heb hetzelfde hij geeft hetzelfde aan als je foto. Ik heb alleen dat zwarte kasje bij de tv wat er bij geleverd wordt. Bij mij is het nog niet opgelost. 

nog steeds hetzelfde .. tis dat ik niet anders kan anders had ik t er allang uitgegooid..

kijk je terug naar een programma … op deze zender niet toegestaan door te spoelen..

KPN ben der klaar mee ...helaas kan ik niet naar ZIGGO oid .. dus moet t er maar mee doen..

Het klopt overigens wat joop2011 zegt: je kunt bij de commerciële zenders niet doorspoelen als je een programma terugkijkt. 

ja dat dacht ik ..dus niet .. ik heb trouwens gewoon het opname pakket maar dat terzijde

 


Er lopen nu twee dingen door elkaar. Ik vroeg aan @Naamloosgeval welke tv-ontvanger je hebt en hoe het aangesloten is. Je geeft aan dat je een TV+ Box hebt. Je hebt deze rechtstreeks bekabeld op de V10a aangesloten? Je hebt geen SuperWifi punten, splitters, switches of andere apparatuur eraan hangen? 

 

Als ik op de linkerpijl druk naast ok dan gaat hij van freese af maar dat is niet de normale gang neem ik aan. 

Dit is inderdaad niet normaal en ga ik intern doorgeven. 

 

@GoaMaui ik begrijp nu niet helemaal wat jij bedoelt met je laatste bericht. Jij gaf aan:

kijk je terug naar een programma … op deze zender niet toegestaan door te spoelen..

Maar daarna geef je aan dat het niet klopt? Kan je specificeren wat nu je vraag/probleem is?


@GoaMaui

Ook als je het opnemen pakket hebt kun je via Terugkijken van uit de gids de commerciële zenders niet doorspoelen.

Dat kan WEL als je een uitzending opneemt. Met de REC knop. Tijdens de uitzending indrukken of bij het geselecteerde programma in de gids. 
Daarna via opgeslagen het programma selecteren (dia). Dan met 2 x op ok drukken afspelen starten.