Skip to main content

Goedenavond,

Als ik met m’n mobiel (iPhone XR) verbonden ben met WiFi thuis hapert het beeld van de vaste TV af en toe. TV is overigens verbonden met een netwerk-kabel met de experia box. WiFi op de experia box is uitgeschakeld omdat ik twee super WiFi punten (verbonden met netwerk-kabels met de experia box) heb. Verbinding tussen de experia box en TV kan het dus niet zijn, denk ik.

Het lijkt net of m’n iPhone, als ik erop kijk dus ontgrendel, de hele internet bandbreedte pakt wordt en daardoor de TV hapert. 

Kan dit de oorzaak zijn en/of weet iemand hoe dit oplossing kan worden zodat het TV beeld niet hapert en ik m’n mobiel toch kan gebruiken?

Ps. Ik heb een hussel internet 200 Mbit/s abonnement.

Alvast dank voor het meedenken met een oplossing.

Met vriendelijke groet,

M.Visser


 

Hi @M. Visser, welkom en dank je wel voor jouw bericht. Het is heel vreemd dat het beeld hapert als jouw toestel verbonden is met de wifi. Er wordt namelijk een deel van de bandbreedte gereserveerd voor de tv. Mocht er een lagere snelheid op de verbinding staan, dan zal de tv hierdoor moeten blijven werken, maar wordt het internet trager. Het zou dus niet voor mogen komen dat het beeld hapert als je een apparaat hebt verbonden met het internet. 

Kun je vertellen wat je zelf hebt geprobeerd om het probleem te verhelpen? Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. Heb je bijvoorbeeld jouw Experia Box en/of tv-ontvanger al eens opnieuw opgestart? Is het mogelijk om de iPhone een dagdeel niet verbonden te hebben met de wifi, als je tv kijkt? Ik ben benieuwd of het beeld dan ook hapert of niet. Ik hoor graag van je!


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Goedendag Ron,

Dank voor je reactie. 

Het probleem is de laatste tijd, zo lijkt het, minder maar niet opgelost. De Experia box en ontvanger heb ik eerder al verschillende keren opnieuw opgestart maar dat is niet de oplossing.

Ligt het niet aan de bandbreedte voor de TV misschien? Kan het zijn dat de gereserveerde bandbreedte daarvoor te krap is?

Met vriendelijke groet,

M. ​​​​​​Visser


Dat is een goede vraag. Als je een abonnement hebt met een snelheid tot 200Mbit, dan is dit meer dan voldoende snelheid om tv te kijken en daarnaast te internetten. Dit zal het probleem dan ook niet zijn verwacht ik. Heb je de iPhone ook al eens van de wifi gehaald als je tv kijkt? Ik ben benieuwd of het beeld dan ook hapert. Mocht dat het geval zijn, zou je dan jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik kijken naar de verbinding en hoe de apparaten aangesloten zijn.


Heeft u er misschien nog een switch tussen zitten?


Reageer