Skip to main content

Ik heb al lange tijd problemen met het bekijken van series via de Amazon Prime app op de iTV ontvanger. Ik heb een reset al geprobeerd en ook door mijn externe geluidsysteem (Sonos Beam) los te koppelen. Zouden jullie mij misschien verder kunnen helpen?

Welkom op het forum @Bensonvdb. Klinkt inderdaad niet fijn. Je geeft aan dat je het geprobeerd hebt zonder de Sonos set aangesloten. Hoe was het geluid op dat moment? Heb je daarnaast ook al een volledige reset van de TV ontvanger gedaan?


Dankjewel Bram! Het geluid zonder Sonos was eigenlijk precies hetzelfde als met dus daar ligt het probleem denk ik niet. Ik heb ook andere audio formats geprobeerd maar dat maakte helaas ook niet verschil.

Ik heb een reset eerder ook geprobeerd en dat werkte helaas ook niet.


(Per ongeluk jouw antwoord als beste aangevinkt)


@Bensonvdb ik zou nog 1 ding willen testen om uit te sluiten dat het de verbinding met de ontvanger is. Heb je de mogelijkheid met een ander apparaat Prime Video af te spelen? Bijvoorbeeld door het op een laptop af te spelen en die met dezelfde HDMI kabel met de TV te verbinden? Zou je daarnaast nog voor de zekerheid kunnen kijken, als deze er is, of je gebruik maakt van de HDMI-ARC poort op je televisie?


Beste Bram, 

 

dankjewel voor je reactie! Het geluid is wel goed als ik dezelfde hdmi kabel als de iTV ontvangen gebruik maar dan voor Prims via een laptop.

 

Daarnaast heb ik mijn soundbar met de tv verbonden via de hdmi arc poort. Ik heb ook al geprobeerd om de soundbar te verbinden met optical in maar dat maakte helaas geen verschil.

 

Â