Skip to main content

Hoi sinds kort heb ik  Amazon Prime Video. Helaas valt op dat het beeld hapert wanneer het een tijdje op pauze heeft gestaan en na daarna weer verder speelt. Dit is niet altijd zo. Ik heb een TV+ box, bekabeld aangesloten op mijn FritzBox met niets ertussen en goede (hdmi en andere) kabels. Gebeurt bij meerdere titels. Box staat op HDR 10 ingesteld en 4k59hz. Maar als op 50hz dan treedt dit ook op dus daar lijkt het niet aan te liggen. Het is dan misschien ook geen dynamic refresh rate ding, alhoewel het er wel op lijkt dat glitchen/haperen. Het is ook niet de hele tijd. 

De app al opnieuw geinstalleerd, ook cache verwijderen heeft niet geholpen. Enige wat helpt is de box zelf herstarten. Een geforceerde stop van de app via het menu lost het ook niet op gek genoeg. Het lijkt dus alsof het in het apparaat zelf en niet in de app zit?

Heb dit gemeld in software update forum maar verzocht hiervoor apart topic te maken vandaar. 

Zet de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) HDR op automatisch. 

Beeld kan je ook het beste op automatisch zetten. 


Hallo @joop2011 

HDR staat op automatisch, HDR prioriteit op HDR10.

Automatisch beste beeld schakelt naar 4k50hz en levert zelfde probleem.

 

Oplossing ligt elders, maar waar :)


@Danielthuis 

Herstart de Sgemcom DIW7022.

Zet hem aan en houd daarna de kpn toets ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

 

Vul ook je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken. 


Hoi @joop2011 dank voor je betrokkenheid.

Echter heb ik dat al gedaan, stond ook in eerste post. Herstart op deze wijze helpt alleen kortstondig, probleem komt willekeurig weer terug, soms pas dag later maar altijd.

Mijn profiel is ingevuld.

Groet


Hoi @Danielthuis .  Helaas hebben wij de ontwikkeling van de amazon app niet in eigen handen.  Ik zal je signaal doorgeven maar kan je niet garanderen dat we daar ook iets mee kunnen.

Heb je een smart tv? Zo ja, gaat het wel goed als je de app daar los op installeert?

 

Nog wel een ander vraagje: Wat doet ie als je HDR even helemaal uitzet?   (puur om te testen)


Hoi @Erwin van KPN dank  voor je reactie. Afgelopen dagen geen tijd gehad uitgebreid te testen alleen op TV zelf even snel gekeken en geen problemen gezien maar was ook niet zo snel zichtbaar op TV+ kastje dus kan het niet uitsluiten nog. HDR zal ik uitzetten zodra het zich weer ‘s voordoet.

 

Wel blijft het opmerkelijk dat het dus ondanks herstart app (geforceerd afsluiten) op de TV+ box blijft optreden. Dat geeft mij ergens aan dat het in het kastje en niet de app zit want alleen een herstart van de hele box lost het probleem op...