Skip to main content

Hallo,

 

Wij zijn van plan een Sharp led tv aan te schaffen met Android TV.

Is het nog steeds niet mogelijk een android tv app te gebruiken?

aangezien het met Samsung en LG wel kan zonder Android TV..

 

Bedankt voor de aandacht

Je zegt het in de laatste zin al “ zonder Android TV “. Ergo voor de platformen waar Samsung en LG sinds 2017 op draaien is al een app gemaakt. Voor andere niet.

Android TV is overigens behoorlijk anders dan android smartphone qua platform. Dus in feite moet er een hele nieuwe app gemaakt.

De focus ligt de komende maanden op het overzetten van de losse decoders op het nieuwe TV platform waar de apps en tv.kpn.com (v.d. laptop) inmiddels ook op werken.

De ontwikkeling van apps voor TV toestellen staat even stil (heb ik begrepen).

Waarom zou je de app in de tv willen gebruiken?

Overigens heb je via de decoder meer tv plezier. In de televisie-app voor kpn itv ontbreekt nogal wat.

  • Mindere beeldkwaliteit; m.n. opnamen (op een groot scherm moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • Geen Duitse Zenders
  • Geen pluspakket on demand aanbod (niet te benaderen)
  • Geen Videoland aanbod beschikbaar (ook al heb je het pakket)
  • Geen teletekst
  • en dus ook geen 888 ondertiteling
  • Geen regionale zenders/lokale tv-zender
  • Geen erotische zenders (ook het pakket niet als je dat hebt)
  • Geen radiozenders
  • Uiteraard ook geen apps binnen de app (Netflix, Amazon, Youtube en verder wat onder Apps op TV in de decoder zit)

 


Hoi Peter,

 

Bedankt voor je bericht.

Ik zou de tv app willen gebruiken omdat dit weer een kastje en bedrading scheelt.

Verder ga ik ervan uit dat de app op de tv's van lg en Samsung dezelfde functionaliteit en resolutie heeft als de decoder. Dat zou ik dan ook verwachten in een android tv app.

Maar goed, voorlopig dus nog de decoder gebruiken.

 

Groeten, Sander


Verder ga ik ervan uit dat de app op de tv's van lg en Samsung dezelfde functionaliteit en resolutie heeft als de decoder.

Dat is dus niet zo. Heb ‘m zelf. Die minpunten / tekort komingen zijn uit eigen ervaring.

  • Mindere beeldkwaliteit; m.n. opnamen (op een groot scherm moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • Geen Duitse Zenders
  • Geen pluspakket on demand aanbod (niet te benaderen)
  • Geen Videoland aanbod beschikbaar (ook al heb je het pakket)
  • Geen teletekst
  • en dus ook geen 888 ondertiteling
  • Geen regionale zenders/lokale tv-zender
  • Geen erotische zenders (ook het pakket niet als je dat hebt)
  • Geen radiozenders
  • Uiteraard ook geen apps binnen de app (Netflix, Amazon, Youtube en verder wat onder Apps op TV in de decoder zit)

 


Reageer