Skip to main content

Gemigreerd vanaf Telfort hoopte ik dat na de migratie de 'bijzondere' zendervolgorde van Telfort ook verleden tijd zou zijn op onze Arcadyan HMB2260. Zo beginnen de NL zenders bij ons bijvoorbeeld vanaf positie 661 ipv gewoon 1. Alles daarvoor is een ratjetoe van verschillende kanalen op verschillende zenderposities. Ook missen (of iig, misten) er een behoorlijk aantal zenders die we wel zouden moeten hebben.

Ik heb vanavond een complete fabrieks-reset gedaan op het apparaat in de hoop dat daarmee de volgorde gewoon bij positie 1 zou beginnen, maar helaas. De eerste zender begint ergens in de 20 en de Nederlandse kanalen beginnen nog altijd vanaf positie 661.

Wel lijken we nu meer zenders te hebben dan voorheen, maar ik moet nog checken of we ook daadwerkelijk alles hebben wat in ons pakket hoort te zitten.

Vraag is - hoe zorg ik ervoor dat NPO1 gewoon op positie 1 komt, NPO2 op 2, enz.? Als zelfs een complete fabrieks-reset niet werkt… Of zijn er nòg heftiger reset methoden voor de HMB2260?

Vraag is - hoe zorg ik ervoor dat NPO1 gewoon op positie 1 komt, NPO2 op 2, enz.? Als zelfs een complete fabrieks-reset niet werkt… Of zijn er nòg heftiger reset methoden voor de HMB2260?

Ik vraag daar al jaren om en nog altijd zijn de HD-"Glas" zenders niet samengevoegd met de HD en SD variant vanaf kanaal 1.

In de goede voornemens voor 2020 had ik dit punt op plaats 2 staan en in de goede voornemens voor 2021 heb ik dit punt zelfs op de hoogste positie geplaatst.

Ik hoop echt dat KPN hier eindelijk eens wat aandacht aan zou willen schenken.


Ik vraag daar al jaren om en nog altijd zijn de HD-"Glas" zenders niet samengevoegd met de HD en SD variant vanaf kanaal 1.

In de goede voornemens voor 2020 had ik dit punt op plaats 2 staan en in de goede voornemens voor 2021 heb ik dit punt zelfs op de hoogste positie geplaatst.

Ik hoop echt dat KPN hier eindelijk eens wat aandacht aan zou willen schenken.

Maar… dat lijkt me dan nog een ander probleem dan dat ik heb - bij mij heb ik helemaal *niets* zitten op posities 1 t/m 13. Dit is (een gedeelte van) mijn lijst vanaf positie 14:

  • 14 ESPN
  • 23 Dreamwork Channel
  • 34 LoveNature
  • 36 Eurosport 2
  • 38 Insight
  • en dan nog 24 zenders op random plekken, voordat uiteindelijk vanaf 661 de glaszenders beginnen.

Dat hoort toch niet? Bij mijn schoonouders (KPN via DSL) beginnen de zenders gewoon vanaf positie 1.

 


Maar… dat lijkt me dan nog een ander probleem dan dat ik heb - bij mij heb ik helemaal *niets* zitten op posities 1 t/m 13.

…

Dat hoort toch niet? Bij mijn schoonouders (KPN via DSL) beginnen de zenders gewoon vanaf positie 1.

Ook ik heb express zenders 1 t/m 10 verborgen omdat deze zenders op 661 t/m 670 staan met een betere beeldkwaliteit. Bij mij begint de gids dus op kanaal 11.

KPN heeft meer dan twee jaar terug beloofd dat de zenders 661 t/m 670 op 1 t/m 10 geplaatst gaan worden, de plek waar ze thuishoren.

Controleer de verborgen zenders en/of de eigen zenderlijst.