Skip to main content

Ik heb twee Arris 5202; eentje voor tv beneden en eentje voor TV boven. 

Mijn huis is grotendeels voorzien van glasvezelnetwerk en verbindingen zijn 10G en 1G. 

De ene Arris heeft een 1000mb verbinding maar de andere blijft hardnekkig verbonden met snelheid 100mb. Regelmatig stottert het beeld of krijg ik het BSOD te zien dat er geen verbinding is. Andere apparaten die op dezelfde switch zijn aangesloten werken prima en hebben 1000mb verbinding. 

 

Ik heb uiteraard al andere kabels geprobeerd, andere poort switch etc.; ik heb nog niet een factory reset gedaan of de tweede Arris aangesloten op dezelfde router als waar de andere Arris op is aangesloten. Dat ga ik nog doen maar wilde even polsen op het forum of iemand al tegen hetzelfde probleem is aangelopen en/of suggesties voor me heeft.

 

Dank voor de moeite alvast. 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dit hoort zo. De ontvangers kunnen en hoeven niet sneller. Dat de ene wel een 1000 mbit verbinding heeft is merkwaardig. Volgens mij ondersteunen ze geen 1000 mbit.

Als u problemen heeft met de verbinding: sluit de ontvanger eens rechtstreeks bekabeld aan op de Experiabox/KPN Box. 


TV-toestellen en tv-decoders werken met een bekabelde snelheid van maximaal 100Mbit/s, sneller is ook niet nodig.

 


@Nick83@JanD 

Dank jullie wel.

Ik moet dan onderzoeken wat de oorzaak is dat die ene ontvanger dan af en toe stottert en aangeeft dat er een verbindingsprobleem is.

 


@Nick83@JanD 

Dank jullie wel.

Ik moet dan onderzoeken wat de oorzaak is dat die ene ontvanger dan af en toe stottert en aangeeft dat er een verbindingsprobleem is.

U weet van IGMP-Snooping?


Hier wat om te lezen. https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


@Nick83@JanD 

Dank jullie wel.

Ik moet dan onderzoeken wat de oorzaak is dat die ene ontvanger dan af en toe stottert en aangeeft dat er een verbindingsprobleem is.

U weet van IGMP-Snooping?

Ja hoor, daar ben ik goed van op de hoogte. De switch die ik gebruik (TPLink T1700 28Q) ondersteunt IGMP-snooping. Beide kastjes lopen via deze switch en IGMP snooping is enabled. Het kastje dat af en toe hapert, is aangesloten op een tweede switch die ook IGMP ondersteunt.

Goede tip, het is mogelijk dat in deze switch IGMP uitgeschakeld is. Ik zal morgen eens kijken. Het zou inderdaad het stotteren kunnen verklaren!


Laat nou net TP-link een merk zijn dat, ondanks IGMP Snooping, niet helemaal goed omgaat met het signaal van KPN. Het is opvallend vaak dit merk als men een switch vermeld.

Bij een switch zonder (of met niet helemaal compatibele werking) zou een 2-de ontvanger en andere aangesloten apparatuur het helemaal niet doen, omdat dan alle poorten dichtslaan bij gebruik van 1 ontvanger.

Geadviseerde switches bij kpn: Netgear types GS105E en GS108E.

 Beide kastjes lopen via deze switch en IGMP snooping is enabled. Het kastje dat af en toe hapert, is aangesloten op een tweede switch die ook IGMP ondersteunt.

twee SWITCHES OP RIJ voor de ontvanger. Tjee, 


 

twee SWITCHES OP RIJ voor de ontvanger. Tjee, 

Dat hoort geen probleem te zijn hoor.


Laat nou net TP-link een merk zijn dat, ondanks IGMP Snooping, niet helemaal goed omgaat met het signaal van KPN. Het is opvallend vaak dit merk als men een switch vermeld.

Bij een switch zonder (of met niet helemaal compatibele werking) zou een 2-de ontvanger en andere aangesloten apparatuur het helemaal niet doen, omdat dan alle poorten dichtslaan bij gebruik van 1 ontvanger.

Geadviseerde switches bij kpn: Netgear types GS105E en GS108E.

 Beide kastjes lopen via deze switch en IGMP snooping is enabled. Het kastje dat af en toe hapert, is aangesloten op een tweede switch die ook IGMP ondersteunt.

twee SWITCHES OP RIJ voor de ontvanger. Tjee, 

Dank je Peter,

De opmerking over twee switches had ik verwacht. Als je mijn huis en apparaten zou kennen, zou je het helemaal snappen. Heel kort: barebone 10g tussen benedenverdieping, 1e verdieping en zolder dmv glasvezel. Ieder vertrek heeft glasvezel socket en een switch als meerdere apparaten in dat vertrek staan. 

Juist de tweede switch is de gs108e. Ik zal de tplink t1700 eens ruilen met een andere switch.

Ik geloof best wat je zegt maar het kastje in de woonkamer, loopt via dezelfde tplink t1700 en ook daar een tweede switch. Geen problemen daar.