Skip to main content

Hallo,

 

Wie weet hoe dit op te lossen is?

 

ik stel via “Menu” , “Instellingen” “Beeldscherm & Kwaliteit instellingen” de Beeldschermresolutie in op “UHD@50Hz”

en klik daarna op “Bewaar instellingen”  maar 

iedere keer als de ontvanger uit is geweest staat de Beeldschermresolutie weer op “Automatisch” 

Met de instelling op automatisch treed er regelmatig een hapering op en met “UDH@50Hz” totaal niet. 
 

Groet,

Laurens

 

Hoi Laurens. Wat irritant dat de instellingen niet opgeslagen blijven. Hoe is het één en ander aangesloten? Is de tv-ontvanger direct met een HDMI-kabel aangesloten op de tv? Probeer anders ook eens een reset. Ik hoor graag van je.


Goedemiddag Paul,

 

Dank je voor het meedenken. Ja de tv-ontvanger is inderdaad direct via HDMI aangesloten.

De reset link dien je aangeeft gaat terug naar een bericht van 8 jaar geleden, klopt dat?


Hi, ik heb hetzelfde probleem met het Arris 5202 kastje icm met mijn nieuwe Qled samsung tv. De apparaten zijn direct met elkaar verbonden middels een Amazon 4k HDMI kabel.

Elke dag dien ik de instelling weer te wijzigen. Het gebeurt wel eens dat de instelling bewaard blijft. Dit laatste gebeurt alleen wanneer de TV en kastje worden uitgezet en na enkele minuten weer worden aangezet.

Ik heb de software van de Arris al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas geen resultaat. 

Verder nog ideeën? 


Heel apart allemaal in ieder geval. Er zit dus geen geluidsapparatuur tussen de tv, en de tv-ontvanger..?

Kunnen jullie beide je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik wil dit voorleggen aan een developer.


Er is een soundbar direct aangesloten op de TV (hdmi arc)mbv een hdmi kabel. En daarnaast gaat er een hdmi kabel vanuit de TV naar de Arris.

Overigens ben ik XS4ALL klant. Wil je dan nog steeds mijn gegevens hebben?


Er is een soundbar direct aangesloten op de TV (hdmi arc)mbv een hdmi kabel. En daarnaast gaat er een hdmi kabel vanuit de TV naar de Arris.

Overigens ben ik XS4ALL klant. Wil je dan nog steeds mijn gegevens hebben?

Helaas, dan moet ik je toch doorverwijzen naar je eigen provider. Ik kan namelijk geen gegevens van jou inzien...


Profiel is ingevuld.

Soundbar is aangesloten is rechtstreeks aangesloten op de tv 

 

Arris is rechtstreeks aangesloten met HDMI aan de tv 


Dit ligt aan de instellingen op de TV. Ik heb hetzelfde gehad en na het aanpassen van een aantal instellingen op de TV is dit probleem verholpen en wordt de instelling UHD@60 gewoon bewaard.

Helaas weet ik niet wélke instelling het precies is geweest, dus je zult wat moeten experimenteren.


Profiel is ingevuld.

Soundbar is aangesloten is rechtstreeks aangesloten op de tv 

Arris is rechtstreeks aangesloten met HDMI aan de tv 

Top, dank je.

Dit ligt aan de instellingen op de TV. Ik heb hetzelfde gehad en na het aanpassen van een aantal instellingen op de TV is dit probleem verholpen en wordt de instelling UHD@60 gewoon bewaard.

Helaas weet ik niet wélke instelling het precies is geweest, dus je zult wat moeten experimenteren.

Dank @jlthkoch. Misschien dat de anderen even kunnen kijken bij de instellingen van hun tv's..? Dan leg ik het alsnog voor bij iemand, om te kijken of de exacte instelling weet.


Geen idee…..

 

De Arris is leidend in dit geval lijkt mij.

Daar wordt de instelling gedaan, alleen hij blijft het niet bewaren. 


Geen idee…..

De Arris is leidend in dit geval lijkt mij.

Daar wordt de instelling gedaan, alleen hij blijft het niet bewaren. 

Snelle reactie van mijn collega. Het signaal wordt herkend, en ze hebben er een fix voor klaarstaan in een grotere update. Alleen op dit moment staat het on hold i.v.m. Covid19. Dus dat is voor nu even niet anders, en kan ik jullie alleen vragen om geduld te hebben in dat opzicht.

Dat gezegd hebbende, wellicht is het alsnog op één of andere manier op te lossen met een instelling van de tv dus speel er eventueel een beetje mee, maar vanuit ons komt er dus (uiteindelijk) alsnog een echte oplossing.


De Arris is leidend in dit geval lijkt mij.

Daar wordt de instelling gedaan, alleen hij blijft het niet bewaren. 

Nee, in dit geval niet. Er vindt via HDM communicatie plaats tussen tv en decoder en als de decoder niet de juiste communicatie vanuit de tv ontvangt kun je UHD niet kiezen. (Je kunt het wel selecteren, maar die instelling wordt niet geaccepteerd)

Er moet dus een “bepaalde” instelling worden gewijzigd in de TV, de vraag is alleen welke dat is.


Aha ok !

Heb alleen geen idee welke instellingen dat zou moeten zijn in de tv. Ik zal eerdaags wel het een en ander uitproberen 🤙🏻
 

Dank voor ieders bijdrage tot zover 🙏