Skip to main content

Ik heb een OLED TV en als ik een uitzending pauzeer bevriest het beeld en dat blijft zo. Zeer slecht voor een OLED TV. Waarom zit er geen screensaverfunctie op de VIP5202? Als pauze + 30 seconden dan screensaver. Dat kan nooit moeilijk te implementeren zijn?

Bij stopgezet tv-beeld krijg je nooit een screensaver...ik heb een +Box, maar de screensaver treedt alleen in werking bij gebruik van apps zoals YouTube, @grunticus.

Ik denk dat een nadelig gevolg overigens pas optreedt als je hem echt urenlang op een beeld laat staan.

Bij stopgezet tv-beeld krijg je nooit een screensaver...ik heb een +Box, maar de screensaver treedt alleen in werking bij gebruik van apps zoals YouTube, @grunticus.

Ik denk dat een nadelig gevolg overigens pas optreedt als je hem echt urenlang op een beeld laat staan.

Bij gepauzeerd tv-beeld krijg ik altijd een screensaver bij alle media apparatuur die ik ooit had, behalve de Arris VIP5202. Je denkt dat schade pas na uren optreedt. Waarom denk je dat?

Bedankt dat je wil helpen maar met een hoop aannames wordt het niet beter: er hoort m.i. bij pauzeren automatisch een screensaver geactiveerd te worden (als optie in het de instellingen) voor Oled, die bewezen gevoelig zijn hiervoor. Als je gebeld wordt of er staat iemand aan de deur weet je van tevoren niet hoe lang dat gaat duren.

Er zijn 1000 en 1 manieren om iets anders te doen zoals de zekering trekken of de TV uitzetten, maar mijn vraag is: kan er een screensaver komen, dan hoef ik niets te doen verder en kan het niet vergeten, en hij zal niet inbranden.

Ik vond dit op de site van de Consumentenbond, @grunticus:

O ja, en dit gaat over OLED-tv's; logisch ook, want bij LED-tv's treedt het inbranden sowieso niet op.

Hoi @grunticus 
Tja, dat is nu eenmaal het nadeel van OLED TV
Je moet voorzichtig zijn met stilstaande beelden.
Maar welk merk TV heb je dan?
Want mijn Philips TV zelf gaat automatisch over op screensaver als ik te lang op pauze sta, iets wat ik ook zoveel mogelijk probeer niet te doen.

Bij gepauzeerd tv-beeld krijg ik altijd een screensaver bij alle media apparatuur die ik ooit had, behalve de Arris VIP5202.

Dat schrijft @Ratonesque toch ook?

... maar de screensaver treedt alleen in werking bij gebruik van apps zoals YouTube

KPN heeft geen screensaver bij pauzeren. Op geen enkele ontvanger volgens mij. Nooit gehad.

Bij gepauzeerd tv-beeld krijg ik altijd een screensaver bij alle media apparatuur die ik ooit had, behalve de Arris VIP5202.

Dat schrijft @Ratonesque toch ook?

... maar de screensaver treedt alleen in werking bij gebruik van apps zoals YouTube

KPN heeft geen screensaver bij pauzeren. Op geen enkele ontvanger volgens mij. Nooit gehad.

Nee dat schrijft ze niet. Ze schrijft: “maar de screensaver treedt alleen in werking bij gebruik van apps zoals YouTube ", dus niet bij pauzeren TV kijken.

En je hebt gelijk: KPN heeft dat nooit gehad, daarom vraag ik er ook om? Alle andere mediaspelers in welke vorm dan ook hadden allemaal een screensaver functie bij pauzeren. Alleen KPN niet inderdaad.

Hoi @grunticus 
Tja, dat is nu eenmaal het nadeel van OLED TV
Je moet voorzichtig zijn met stilstaande beelden.
Maar welk merk TV heb je dan?
Want mijn Philips TV zelf gaat automatisch over op screensaver als ik te lang op pauze sta, iets wat ik ook zoveel mogelijk probeer niet te doen.

Inderdaad, en als er een screensaver op zit hoef je niet meer voorzichtig te zijn en kán er niks inbranden. Ik heb een LG, die ook een screensaver aanzet met alles wat je pauzeert. Het punt is dat ik de KPN ontvanger pauzeer en niet de TV, dan heb je daar dus niets aan. Of laat jouw Philips ook een screensaver zien als je op de AB van de KPN de uitzending pauzeert? De Apple TV vertoont ook een screensaver na pauzeren. Alleen de KPN ontvanger niet.

Hi @grunticus en anderen,

Ik ga hier even een balletje over opgooien bij de ontwikkelaars van de software voor onze tv-menu's, als er nieuws over te vermelden valt, horen jullie weer van me!

Ik heb ook een LG OLED, al 7 jaar. Geen last van inbranden. Mijn LG heeft een automatische pixel refresh functie die 's nachts z'n werk doet. Ik laat m'n tv ook wel eens een poosje op pauze staan, maar als ik weet dat 't wat "langer" gaat duren zet ik gewoon de tv uit (knop tv op kpn AB) terwijl de ontvanger pauzeert. 

Ik heb ook een LG OLED, al 7 jaar. Geen last van inbranden. Mijn LG heeft een automatische pixel refresh functie die 's nachts z'n werk doet. Ik laat m'n tv ook wel eens een poosje op pauze staan, maar als ik weet dat 't wat "langer" gaat duren zet ik gewoon de tv uit (knop tv op kpn AB) terwijl de ontvanger pauzeert. 

Ik ook, en daar wil ik vanaf, het is simpele functionaliteit: pauze+30sec=screensaver tot play knop gedrukt wordt.

De vraag over het al dan niet aan kunnen zetten van een screensaver staat uit bij de juiste mensen, maar het wachten is nog op een concrete reactie. Ik hoop er later deze week meer over te horen!

Reageer