Skip to main content

Vrijdag j.l., enkele minuten nadat ik de tv-ontvanger aanzette, kwam wéér de melding, dat er nieuwe software beschikbaar was. 

Zie ook: 

Na het installeren van de update, en na de herstart blijft de ontvanger ‘hangen’ op 75%, pas na het stroomloos maken, start deze weer normaal op. Na ongeveer drie kwartier beginnen beeld en geluid te horten en stoten. Tijd dus voor de (bijna) gebruikelijke ‘frisse’ start. Daarna kan ik weer televisie kijken. So far, so good.

Zondagavond meldt de ontvanger wederom dat er een software-update beschikbaar is. De ontvanger reageert niet op de afstandsbediening, de ontvanger gaat de update installeren, na installatie en herstart blijft de ontvanger weer hangen op 75%.

Na het gebruikelijke ritueel van even de stroom eraf, start de ontvanger weer op, ga even naar boven en wanneer ik enkele minuten later weer beneden kom, ruik ik een vreemde geur en ga op onderzoek uit, waar die vandaan komt.

Terloops werp ik een blik op de televisie. Op de televisie is niets te zien maar zie dat de Arris rookt. Ik probeer meteen de stroom eraf te halen, maar de ontvanger is zó heet, dat die niet met blote handen beet te pakken is. Nog voordat ik de voeding uit de stekkerdoos kan halen, geeft de Arris een plof.

Hallo @Berteman even bellen met 0800 0402, dan krijg je een nieuwe.

Zorg dat er geen stroom meer op staat en verbreek de decoderverbinding met je tv-toestel.

 


Uiteraard staat er geen stroom meer op de ontvanger en zijn zowel de HDMI, optische en netwerkkabel verwijderd, @JanD. De ontvanger heb ik gisteravond namelijk naar buiten gegooid: niet voor een frisse start maar om brand te voorkomen.

Vanmorgen vroeg heb ik kpn gebeld en de ontvanger wordt woensdag bezorgd maar zoveel haast heb ik er niet mee want m’n televisie is defect.


Goedemorgen @Berteman!

Ik schrik van de beschreven situatie, laat staan hoe het voor jou moet zijn geweest. Jouw televisie is door dit hele gebeuren nu ook defect? Om welke tv gaat het precies (model en type nummer)?

Een rokende en ploffende tv ontvanger is een situatie die ik zelf nog niet eerder bij de hand gehad heb. Ik heb daarom contact opgenomen met een collega van de afdeling Klantenreacties: zij zullen op hun beurt contact met jou opnemen. 
De tv ontvanger en de adapter zien we graag retour: wil je deze niet weggooien?

Ik verwacht dat mijn collega in de loop van deze dag contact met jou opneemt.


Goedemiddag @Shyrin_ .

Het was inderdaad beetje schrikken, maar daar ben ik alweer van bekomen. In dit soort situaties blijf ik (gelukkig) kalm en probeer met rede te handelen. Juist in blinde paniek raken en daar naar handelen maakt het vaak veel erger. 

Vanmorgen al heb ik je collega’s gesproken. De manier en de snelheid waarop dit wordt opgepakt, geeft me een goed gevoel en wekt ook vertrouwen.

Vanmiddag al is de defect geraakte ontvanger opgehaald voor nader onderzoek en is een nieuwe achtergelaten, waarbij ik ook heel verrast werd met een prachtige bos bloemen. (Het gebeurt niet vaak, maar dat maakte me even sprakeloos).

In m’n profiel heb ik bij opmerkingen het typenummer van de televisie vermeld met nog wat aanvullende informatie.

En… nogmaals veel dank voor de bloemen. 😉👍

 

 

 


 

---

Vanmiddag al is de defect geraakte ontvanger opgehaald voor nader onderzoek en is een nieuwe achtergelaten, waarbij ik ook heel verrast werd met een prachtige bos bloemen. (Het gebeurt niet vaak, maar dat maakte me even sprakeloos).

Top-actie, KPN! 👍


Vanmorgen al heb ik je collega’s gesproken. De manier en de snelheid waarop dit wordt opgepakt, geeft me een goed gevoel en wekt ook vertrouwen.

 


Heel fijn om te lezen! We zijn hier zelf ook van geschrokken en willen graag weten/ onderzoeken wat de oorzaak geweest is.
 

Vanmiddag al is de defect geraakte ontvanger opgehaald voor nader onderzoek en is een nieuwe achtergelaten, waarbij ik ook heel verrast werd met een prachtige bos bloemen. (Het gebeurt niet vaak, maar dat maakte me even sprakeloos).

In m’n profiel heb ik bij opmerkingen het typenummer van de televisie vermeld met nog wat aanvullende informatie.

 

En… nogmaals veel dank voor de bloemen. 😉👍


Ik heb jouw aanvullende informatie doorgegeven aan mijn collega. Geen dank voor de bloemen: mooie bos, inderdaad! 😊


Dag @Shyrin_ ,

Vrijdagmiddag is de televisiereparateur langs geweest en die heeft gelukkig de televisie (met een kleine maar essentiële ingreep) kunnen repareren! Weliswaar zijn in onderste anderhalve centimeter van het beeld wat kleine afwijkingen te zien maar heel hinderlijk is dat niet. Ik ben blij dat ik vanaf de bank in de woonkamer weer kan kijken! 😀

Uiteraard heb ik dit (per e-mail) ook aan je beide collega's gemeld die dit opgepakt en in onderzoek hebben.


Ik was een aantal dagen vrij, vandaar een late reactie: fijn dat je mij (en eventuele meelezers) op de hoogte houdt!

Ik had ook een berichtje ontvangen van mijn collega, die jouw case in behandeling heeft. Kunnen we dit gedeelte iig afvinken.


Ik was een aantal dagen vrij, vandaar een late reactie: fijn dat je mij (en eventuele meelezers) op de hoogte houdt!
 

Graag gedaan @Shyrin_ . Hopelijk heb je van je vrije dagen genoten.

Zodra ik bericht ontvang over de resultaten onderzoek dan laat ik dat uiteraard weten.