Skip to main content

Cartoons zijn verschrikkelijk als ze vertaald zijn in het Nederlands. Hoe kun je de audiotrack voor bijvoorbeeld Cartoon Network in de Engelse taal veranderen met VIP5202.

We willen namelijk op een natuurlijke manier onze kinderen Engels laten leren! 
ook interessant om andere talen aan te bieden in kinderprogramma’s zoals Spaans, Frans of Duits! 
groet!

Hallo @Leadwhite ,

Dat kan niet. Per zender is maar één audiostream beschikbaar.

 

Wil je kinderprogramma’s kijken in een vreemde taal. Probeer dat eens via internet: 

https://www.kika.de/live/live-100

https://wwitv.com/television/191.htm
 

https://www.defransejuf.nl/tivi5monde-franse-tv-voor-kids-online-kijken/


Ik heb het altijd erg storend gevonden dat je bij sommige zenders geen 2e geluidsspoor kunt kiezen. Glasvezel is toch een van de modernste technologieën? En dit kan dus niet?

Ik zit nu nog bij Ziggo op de kabel. Geen enkel probleem daar. Eind juli weer bij KPN.

Is dit dus technisch echt niet mogelijk of misschien een klein beetje onwil?

 


Er zijn haast geen zenders die 2 talig nog aanbieden @Alfons .

Ik weet van Arte (bij kpn alleen duits) en Disney channel die bij kpn alleen Nederlands nagesynchroniseerd is. 

Helaas is het nooit geïntegreerd bij kpn. Of bij iptv in het algemeen. 

Voor het gos geluid bij npo 1,2,3 heeft kpn al sinds jaar en dag aparte kanalen. Dito T-mobile. 

Vast welkom terug 🌷. Waarom keer je Ziggo de rug toe?


Wat raar dat KPN dit niet aanbied. Op onze school zitten ze zich in allerlei bochten te wringen wanneer ze met kinderen met de Engelse les moeten beginnen (lessen zitten al zo vol). Hoe makkelijk kun je het maken. Laat ze hun favoriete programma’s gewoon Engelstalig zien, dan leren ze vanzelf. (Ik spreek uit ervaring!) maar bedankt voor de internet tip. Of misschien toch maar naar de kabel dan.😞


Of misschien toch maar naar de kabel dan.

Tja, ik weet dat Ziggo het via DVB-C voor Disney channel wel tweetalig aanbiedt. Maar of ze dat via de huidige IPTV (hun nieuwe decoders hebben dat net als kpn) ook doen is mij niet bekend. Ik ken helaas niemand met een Next Mini. Dit is het decodertype dat ze tegenwoordig verstrekken.

Arte is daar ook tweetalig (Duits/Frans).

Cartoon Network voor zover ik weet ook alleen Nederlands nagesynchroniseerd.


Ha die @PeterG ,

Peter, volgens mij hebben we het hier een tijdje geleden ook al eens over gehad. En dat “er zijn haast geen zenders die 2 talig nog aanbieden” valt reuze mee.

Ik ben er vanmorgen eens voor gaan zitten en kwam in mijn pakket zenders bij Ziggo (ik heb de Next) totaal 23 kanalen tegen waar ze 1 of meerdere extra geluidssporen bij doorgeven.

Hier komen ze hier:😉

NPO1 (GOS)

NPO2 (GOS)

NPO3 (GOS) (scheelt op deze manier weer 3 extra kanalen)

Ziggo Sport

Alle 6 zenders van Ziggo Sport Totaal

SBS9 (??? geen idee, maar er zit een extra geluidsspoor bij)

Eurosport 1

Eurosport 2

Das Erste (GOS)

ZDF (GOS + een spoor waar de laatste tijd het ZDF met enige regelmaat films en series in de originele taal heeft)

WDR (GOS)

NDR (GOS)

Arte (standaard Duits en een extra spoor in het Frans)

MyZen TV (Engels, maar ook 3 sporen met Frans / Spaans / Standaardtaal)

Disney Channel (Engels)

Cartoon Network (Engels)

Cartoonito (Engels)

Al Jazeera English (meerdere talen)

 

Groet, Alfons


Ah. Heerlijk iemand die nog Ziggo heeft én dat even uitgezocht heeft😃. ( nu nog ff kijken hoe te verwerken op mijn site. Iig linkje hiernaar op de pagina voor Ziggo zenders)

Ik ken vrijwel niemand (in de buurt) met Ziggo 😁😜