Skip to main content

Is het mogelijk om de functie in te bouwen dat de tv automatusch naar het juiste hdmi kanaal gaat? De switch en mij blu ray en de chromecast doen dit automatisch zet ik de ontvanger aan schakelt de tv niet om. Dit ia erg onhandig want het kost wnige moeite met de itv ab om naar de juiste hdmi te gaan. Vooral bij onze philips tv's. Daar krijg ik een groot menu.

Het lijkt mij dat dat afhankelijk is van de werking van jouw TV. Niet alle merken TV hebben dit probleem.


Nee, ligt aan het kastje. De manier waarop KPN dat gemaakt heeft. Het kastje zend namelijk altijd signaal uit. Ook als die in standby staat. Hierdoor kan de tv niet detecteren dat de ontvanger aan gaat.


Erg vervelend. Verklaard ook dat met een externe hdmi switch de switch niet meer omschakeld met de kpn kast erachter.

Ik had al gelezen dat de nieuwe stb's wel geschikt zijn.

 


Is hier al vordering in? Scheelt veel echtelijke ruzies,,,😁 alles schakeld automatisch behalve kpn kastje. Zelfs de goedkoopste dlna kastjes. Waarom de ontvanger niet?


@steffen1 Echtelijke ruzies willen we natuurlijk ten alle tijden voorkomen, maar ik ben bang dat ik daar in deze situatie weinig aan kan doen. 

Hier zit namelijk helaas nog geen vordering in, het signaal dat uitgezonden wordt is een melding naar de tv dat de ontvanger aangezet moet worden om beeld te krijgen. 

Er is gekozen om deze melding uit te zenden, vooralsnog staat hiervoor ook geen wijziging op de planning. 


Blijft een vervelende actie van kpn... Vooral pmdat kpn alles zo veel mogelijk wilde standariseren. Dan is dit juist een must in deze moderne tijd. Alles eenvoudig maken..