Skip to main content

Er is hier veel geschreven over permanente ondertiteling bij kpn itv. Op mijn vrij nieuwe Lg oled tv had ik ondertiteling zoals iedereen hier wil maar wat kon niet biedt. Ik had die ondertiteling en echt perfect, helemaal onder aan het beeld, nauwelijks storend. Hoefde niets te doen, ging automatisch. Deze week is er wat gerommeld met de instellingen omdat iemand Viaplay op mijn tv plaatste. Sindsdien ging er nogal wat fout, maar na herstel is de automatische ondertiteling er niet meer wel gewoon kpn itv. Probeerde alles, maar nul resultaat. Wie begrijpt dit? Overigens absurd dat kpn dat niet standaard biedt, anderen wel. 

 

Edit: typfout aangepast

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @Lotsy2 , welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

 


 Nu ik dit nog weer eens terug lees kom ik deze eenvoudige oplossing nog weer tegen

Omdat dit in de bestaande itv kastjes waarschijnlijk niet aangepast kan worden, middels software, zie ik een andere manier om dit probleem te omzeilen :
Een aparte kanaalnummer reeks met ingebakken ondertitels, zoals dat ook het geval is met GOS, de gesproken ondertitels.

Is te doen lijkt mij en er zouden velen blij mee zijn.


Een Arris kastje, met kabel verbonden naar Experia , die andere oplossing spreekt me niet echt aan. Het wonderlijke is dat ik de perfecte ondertiteling had op alle kpn zenders. 


Een Arris kastje, met kabel verbonden naar Experia , die andere oplossing spreekt me niet echt aan. Het wonderlijke is dat ik de perfecte ondertiteling had op alle kpn zenders. 

Hallo @Lotsy2 , dan kun je de ondertiteling dus via de TXT-knop 888 inschakelen, maar dat wist je natuurlijk al.

 


Ja. Maar 888 is heel storend en de ondertussen die ik had kwam op de onderste lijn en over de volle lengte. Hoefde daarvoor niets te doen. Nu ben ik ook weer aangewezen op de armoedige vorm van teletekst. Leg me daar maar bij neer.  Tot kpn ons helpt met betere kwaliteit. Bedank voor je meedenken. 


Hallo @Lotsy2 je zou ook over kunnen stappen op de  nieuwe 7022 tv-decoder, die regelt de ondertiteling op een heel andere wijze, niet meer via TXT 888 en kun je ook permanent activeren.

Steek je licht eens op in de KPN winkel of zie onderstaand topic over de nieuwe decoder:

KPN introduceert KPN TV+ | KPN Community

 

Succes


Hoi @Lotsy2 

Via de KPN iTV app in de LG zou je gewoon ‘automatisch’ ondertiteling moeten krijgen. Staat het (nog) wel aan? Zie “instellingen” (in de app); tegel ondertiteling. Als het daar aan staat zou je op alle zenders die ondertiteling voor slechthorenden aanbieden dit vanzelf moeten krijgen. (makkelijker dan via de Arris. In de Arris gaat die mogelijkheid niet komen.)


That’s it! Bij het eerdere rommelen is dit waarschijnlijk uitgeschakeld. Nu weer aan zoals je aangaf en perfecte ondertitels. Bedankt.