Skip to main content

Hi,
 

Is het mogelijk om in te stellen dat kanalen automatisch UHD content weergeven zodra dit mogelijk is?

Dus dat UHD content bijvoorbeeld gewoon op kanaal 1 wordt weergegeven in plaats van kanaal 690?

Als dat er niet is lijkt mij dit wel een goede suggestie om in te bouwen, want Ziggo doet dit bijvoorbeeld wel.

Hi,
 

Is het mogelijk om in te stellen dat kanalen automatisch UHD content weergeven zodra dit mogelijk is?

Dus dat UHD content bijvoorbeeld gewoon op kanaal 1 wordt weergegeven in plaats van kanaal 690?

Als dat er niet is lijkt mij dit wel een goede suggestie om in te bouwen, want Ziggo doet dit bijvoorbeeld wel.

 

In theorie wel.

Maar de glasvezel kanalen op 661 - 670 (de originele stream van de eerste 10 kanalen) zitten ook nog steeds niet vanaf 1.

En ook daar is al heel erg vaak naar gevraagd.

Anno 2022 mag het inderdaad geen enkel probleem zijn. 😉


Op kanaal 1 zitten de SD en HD varianten van NPO 1. Ik vraag al jaren om de HD-”Glas” variant (kanaal 661) daar aan toe te voegen (HD-”Glas” op 1) maar ook dat is nog niet gerealiseerd.

Het tijdelijke UHD kanaal voor NPO 1 zal ook niet toegevoegd worden aan kanaal 1.

 

Naar mijn weten doet Ziggo dat overigens ook niet. Volgens mij hebben zij het tijdelijke UHD kanaal voor NPO 1 op 999 staan.


Dank voor de reacties!

Hopelijk wordt het een keer meegenomen in een komende update.


Dank voor de reacties!

Hopelijk wordt het een keer meegenomen in een komende update.

Dat HD-"Glas" op 1 komt te staan hoop ik ook dat dat heel snel zal komen.

Ik zie dat echter niet gebeuren voor de UHD kanalen en al helemaal niet met het tijdelijke UHD kanaal voor NPO 1. Daarbij komt dat een heleboel abonnees last hebben van een grijze waas op het NPO 1 UHD kanaal en die abonnees willen natuurlijk kunnen blijven kiezen voor het gewone HD kanaal.


Dat begrijp ik, het zou makkelijk opgelost kunnen worden door een keuze in het systeemmenu. "Automatisch UHD ja/nee"