Skip to main content

Hallo,

De laatste maanden (sinds de update van de UI) moet ik zelf met enige regelmaat de software update uitvoeren. Hoe kan dit weer automatisch gebeuren?

 

mvg

Martin

Welkom op het forum @MJRdB! Deze dingen horen vanzelf te gaan. Mag ik je vragen waardoor is het nodig om zelf een software update uit te voeren? 


Hi Bram,

Met enige regelmaat begint mijn beeld te haperen, kan ik opnames niet meer terugkijken en/of niet meer terug naar het begin van een uitzending. Dan komt het ook voor dat het beeld wegvalt en ik besluit om weer ‘handmatig’ via settings de software te updaten. 
Terugkijkend op KPN forum zie ik dan dat er weer een update is doorgevoerd en merk ik dus dat de update bij mij niet is doorgevoerd. Ik zou verwachten dat de eventuele uitrol van updates automatisch gedaan (wat ook blijkt uit het forum) wordt tijdens de nachtelijke uren en je er als klant dus niet tegenaan loopt dat je midden in het journaal of een film een reboot en software update moet uitvoeren. Waar kan deze afwijking aan liggen en belangrijker: hoe kan dit bij mij worden opgelost?

mvg

martin


Met wat ik van je lees zou ik graag verder willen kijken dan alleen de software updates. Ook als deze niet automatisch gaat zou ik de klachten die je omschrijft niet verwachten. Zou je aan me aan kunnen geven op welke manier de tv ontvanger verbonden is? Is dat met een directe kabel of bijvoorbeeld met een DVS? Zou je daarnaast ook je profiel kunnen invullen? Dan kan ik een meting starten om voor de zekerheid te controleren of in ieder geval de verbinding naar de woning stabiel is. Laat het me even weten en dan gaan we aan het werk om tv kijken weer een fijn en betrouwbaar proces te maken.


Ik heb mijn Arris tv-ontvanger beneden direct bekabeld en boven met DVS-setje.

beneden heb ik de problemen hoofdzakelijk, aangezien ik boven niet vaak kijk. Profiel heb ik aangevuld.


Ik heb de verbinding voor je doorgemeten @MJRdB en die is gelukkig helemaal in orde. Zou je voor de zekerheid nog even een reset van het modem en een reset van de tv ontvanger willen doen? Op beide pagina's staat de reset aangegeven bij stap 2. Laat hier even weten of dit het probleem wegneemt. 


Hi Bram,

Ik heb de beide resets gedaan en alles draaide ook goed
.. totdat ik op zondag de F1 ging kijken (vertraagd via een opname) en wederom de verbinding ging haperen en ik mijn initiële opname niet vooruit en achteruit kon spoelen. Na een kwartier via de opname, stopte deze en kon ik alleen nog live kijken
. op zich was dat qua spanning tijdens de race niet erg, maar was natuurlijk niet de bedoeling.

Na de race weer een reset gedaan et voila
. weer stabiel en reageerde goed op de afstandsbediening. 
Er zit dus iets (nog steeds) niet helemaal goed. Ik heb ook een idee dat er een verschil is tussen mijn beide tv-ontvangers en heb ze daarom omgeruild. 


Omruilen is nu een goede volgende stap inderdaad om te zien of het probleem met de ontvanger mee wordt verhuisd naar boven. Ook zou ik graag alleen nog willen weten of dezelfde opname die het beneden niet doet, in dit geval de door Max gewonnen race van afgelopen zondag, boven dezelfde problemen geeft.Â