Skip to main content
Ik ben mijn badkamer aan het verbouwen, en ik wil graag een sanitv installeren. Deze zijn waterdicht. Degene die ik gezien heb heeft de volgende mogelijkheden:

DVB-S2

DVB-C

DVB-T2

Analoge tuner.

TV-,AV-,VGA-,HDMI en USB aansluiting.

Ik ben al jaren abbonee bij KPN, en dat wil ik graag zo houden. Is er een mogelijkheid om mijn sanitv van de KPN zenders te voorzien, en tegelijk een waterdichte oplossing te hebben? (Incl waterdichte afstandsbediening)

Alvast bedankt voor het meedenken.
Welkom @Eddepet77! Dat is een vraag die ik nog niet eerder ben tegengekomen :-)



We bieden zelf geen waterdichte apparatuur aan. Vanaf 1 oktober leveren we standaard een Interactieve TV-ontvanger die met een bluetooth afstandsbediening werkt. Via HDMI kun je die aansluiten op de SaniTV. Dat biedt misschien mogelijkheden voor jouw doeleinden; de TV-ontvanger kan dan elders worden neergezet. Enige probleem dat blijft bestaan is dat de afstandsbediening niet waterdicht is. Misschien hebben andere forumgebruikers nog tips daarvoor,.
helaas blijf je met kpn met een losse tv ontvanger zitten

ik heb dit en nu nog aangegeven dat leden van die losse kastjes af willen

meestal willen mensen de tv plat tegen de muur zonder losse prut ernaast

daarom heb ik naast kpn nog schotel canaldigitaal dvb-s2 omdat ik geen zin heb dat lelijke kpn kastje bij de tv

in jou geval moet je dus een hdmi leggen naar een hoek in de badkamer

en daar iets van een vocht dicht elektra kastje met ruit voor ir deze mooi weg werken

leg hier ook een utp netwerkkabel aan en de voeding 230v

voor infra rood je kunt van die zakken kopen voor op het strand waar je de smartphone in kan doen

hier zou je de kpn afstandsbediening in kunnen doen

of een universele die water dicht is bv deze



https://www.bol.com/nl/p/evervue-aqua-universele-waterdichte-afstandsbediening/9200000040357663/
Dat het kastje waterdicht weggewerkt moet worden had ik al voorzien.

De bluetooth oplossing kan daar goed bij helpen. Dan kan het kastje achter de inbouw tv.

Dan zoek ik alleen nog een oplossing voor de waterdichte afstandsbediening.



Weet niet of er waterdichte te programeren afstandbedieningen voor te koop zijn. Die met dit kastje gekoppeld kunnen worden? Ik verzin maar wat.



Anders heb ik, een wel iets minder mooie, oplossing door er een transparante kriphoes over de afstandsbediening te trekken en deze aan de buitenkanten dicht te knopen.

Op die manier is hij niet 100% waterdicht, maar toch behoorlijk en met natte handen zou hij wel redelijk waterdicht te bedienen moeten zijn.

Denk ik
Kan er geen app gemaakt worden op de mobiele foon die dan dienst kan doen als afstandsbediening? Aangezien veel mobiele foons tegenwoordig waterdicht zijn.
Zo'n app zat ooit wel in de planning maar het is er niet van gekomen. Staat laag op de prioriteitenlijst :-(



Er zijn wel universele waterdichte afstandsbedieningen maar de kans lijkt me klein dat die tegelijk samenwerken met de KPN ontvanger én de TV zelf. Wat duurdere afstandsbedieningen zoals de Logitech Harmony kun je overal mee koppelen maar die zijn dan weer niet waterdicht.



Zo'n krimphoesje lijkt me daarom een goed idee. Maar, SaniTV komt niet voor in onze database van TV's die gekoppeld kunnen worden aan de afstandsbediening. Misschien dat het gewoon werkt maar het kan ook zijn dat je twee afstandsbedieningen nodig hebt. Die van de SaniTV om de TV aan/uit te zetten en die van KPN voor de rest.



Ik weet overigens niet wat het effect is van een transparante krimphoes op het infraroodsignaal. Ik ga ervan uit dat bluetooth wel blijft werken als de ontvanger binnen een paar meter staat.

Reageer