Skip to main content

Beeld bevriest na zappen vooral ned.1 en sbs6 dit was al bij het begin van mijn abonnement 2 maanden geleden maar na een paar adviezen via het forum opgelost  nu weer spontaan terug

Op advies  super Wifi naast de TV gezet en bekabeld naar het TV kastje, andere superwifi direct bekabeld naar de Modem welke in de gang hangt

 geen mogelijkheid om de andere super wifi ook rechtstreeks aan te sluiten

Hoi @DePassie

Dat was nog een leuke test geweest. Om de SuperWifi ook bekabeld aan te sluiten of de ontvanger rechtstreeks op het modem aan te sluiten. 

Alleen dat lukt dus niet. 

Wat heb je verder nog geprobeerd? Heb je de ontvanger al eens een reset gegeven bijvoorbeeld? 


gereset en alles wat mogelijk is , probleem was weg maar komt steeds terug nu op de 2e TV een bevriezend beeld op  SBS6


Na de reset was het even goed en nu is het er weer? Begrijp ik het zo goed. 

Ontvanger is bekabeld of draadloos aangesloten op de SuperWifi? En deze SuperWifi is draadloos of is dit het punt wat met een kabel is aangesloten?


na een week geen problemen  voor de zoveelste keer een bevroren beeld op SBS6

als ik de TV ontvanger stroomloos maak is het probleem voor enkele minuten verholpen 

als ik de modem stroomloos maak gaat het langer mee, wordt het zo zat ben voor de prijs overgestapt naar KPN maar dat is de ergernis niet waard


Heel erg bijzonder. Kun je nog antwoord geven op mijn vragen? Dat geeft mij een beter beeld. Ik vermoed namelijk dat er iets stoort in het netwerk. 

Na de reset was het even goed en nu is het er weer? Begrijp ik het zo goed. 

Ontvanger is bekabeld of draadloos aangesloten op de SuperWifi? En deze SuperWifi is draadloos of is dit het punt wat met een kabel is aangesloten?

Kun je naast deze vragen beantwoorden ook nog vertellen wat voor apparaten er allemaal in het netwerk zitten?


Ontvanger is bekabeld aangesloten op de SuperWifi ,  SuperWifi is draadloos aangesloten?

de 2e superwifi is bekabeld aangesloten  verder worden er 1 tv  1 laptop 2 telefoons en 1 IPad  gebruikt

maar niet alles tegelijk


Dat ziet er allemaal goed uit. 

Verder geen switches of andere apparatuur zoals camera's of dergelijke in het netwerk? Wat je benoemt is het enige?

 


Ja meer niet 


Ik heb het nog even weer doorgelezen. Je geeft aan dat het op de 2e tv is. Heb je dan 2 ontvangers? Zo ja, kun je ze eens omruilen van plek. 

Verhuist het probleem dan mee, dan zit het in de ontvanger. Blijft het ook met de andere ontvanger zo moeten we toch eens dieper in de aansluiting duiken. Dan lijkt het daar in te zitten. 


Het probleem komt op beide tv's voor maar niet constant dat maakt het zoeken erg lastig, volgens KPN zijn er teveel netwerken in de buurt maar met Ziggo nooit problemen gehad


Heb je de mogelijkheid om toch de ontvanger eens met een kabel aan te sluiten? Want ze zijn nu draadloos dan wel met een kabel op de SuperWifi toch die draadloos op het modem is aangesloten. 

Puur om eens te testen hoe het dan gaat. Bevriest dan het beeld ook?


Ik heb dat gedaan Dan is het probleem verholpen alleen ik 

kan niet onder de vloer om de kabel weg te werken daarom heb ik 2 superwifi's er bij genomen

Groet Hans

 


Het zit hem dus wel echt in de aansluiting. Dat is daarmee uitgesloten. 

Ook niet de mogelijkheid de SuperWifi elders bekabeld aan te sluiten en dan een kabel daarvan naar de ontvanger?


Ik heb beide super wifi al op de begane grond gehouden waarvan 1 bekabeld met de ontvanger in de gang 7 meter van de tv en 1 naast de tv bekabeld naar de tv


Reageer