Skip to main content

LS, sinds enkele maanden blijft iedere dag het beeld haperen en stilstaan. Al vele keren de hele procedure doorgelopen van KPN maar niets werkt.

Mvgr S

Goedemorgen,  welk type ontvangers heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een switch of draadloze verbindingsets?


Goedemorgen, ik heb de Arcadyan HMB2260 ontvanger en aangesloten op DVS


Goedemorgen, ik heb de Arcadyan HMB2260 ontvanger en aangesloten op DVS

En als je hem bij wijze van test rechtstreeks bekabeld op de Experiabox aansluit? 


Dat heb ik al getest en blijkt niet de oplossing te zijn.


Heb je tijdens het testen alle draadloze verbindingsets verwijderd? Dus ook die bij het  modem? En het modem gereset?


Tijdens testen kabel rechtstreeks in modem en ontvanger gedaan, modem meerdere malen gereset.


Heeft u voor mij nog een reactie?


Nog van harte welkom @Anomalie! Ik zie dat er al hulp toegesneld is, ik sluit me er graag bij aan.

Niet fijn dat beeld en geluid haperen. Welke Experia Box en tv-ontvanger heb je? Goed dat je de tv-ontvanger al met een kabel hebt getest. Zat/zit er geen andere apparatuur tussen? Andere apparaten kunnen voor een verstoring van de verbinding zorgen, waardoor beeld en geluid kunnen haperen, vandaar dat dit heel belangrijk is om te weten. Heb je daarnaast één of meerdere tv-ontvangers thuis? En hoe gaat het met de internetverbinding? 


Goedeavond, experia box V10 en Arcadyan HMB2260 ontvanger. Er zit een DVS stekker tussen verder niets en 1 ontvanger thuis. Internet is prima.

Probleem met haperen is sinds enkele maanden, daarvoor geen problemen gehad.


@Anomalie Dat is goed om te weten en fijn dat internet goed werkt. Je hebt de DVS er dus ook tussenweg gehaald en tijdelijk réchtstreeks op de Experia Box aangesloten, zonder andere apparatuur er tussen? Hoe vaak ervaar je het haperen en wat gebeurt er dan precies? En wanneer gebeurt het, bij live tv kijken? Kijk je wel eens programma's terug, en gebeurt het dan ook?

Als je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk invult, kan ik je gegevens erbij pakken en de verbinding voor je nakijken.


DVS er tussen uit gehaald ja. Haperen gebeurt meerdere keren per uur en dan blijf het beeld even stil staan. Het gebeurt bij zowel live als terug kijken.


Forumprofiel heb ik aangevuld.


@Anomalie Super, dankjewel. Ik heb een melding voor je doorgezet naar de Technische Dienst. Ze starten het onderzoek en nemen hierover contact met je op, dat gebeurt meestal binnen enkele dagen. Laat je het weten zo gauw je iets hebt gehoord, en hoe het afgelopen is?