Skip to main content

Sinds gisteren ook een VIP 5202 geïnstalleerd (op advies van KPN) omdat vorige Arcadyar HMB 2260 blijkbaar te weinig intern geheugen heeft om Netflix en You Tube goed door te geven (liepen beide regelmatig vast)

Nu sinds gisteren geïnstalleerd maar gemerkt dat zowel beeld als geluid (ook radiozenders) regelmatig kort weg valt. Verdomd irritant.

HMB 2260 van andere kamer gehaald en daarmee geen probleem. (behalve oude probleem opnieuw vastlopen van Netflix en You Tube)

Iemand mij advies gegeven TV ook rechtstreeks op ethernet aan te te sluiten maar dan heb ik daarvoor denk ik splitter (TV ontvanger en TV) of switch nodig.
Dus resumerend:
1) Hoe wordt probleem uitvallen beeld en geluid VIP 5202 opgelost?
2) Kan iemand mij adviseren of (ook) directe TV aansluiting op Ethernet aansluiting goed idee is en op welke manier ik dit moet doen om met ethernet naar zowel VIP 5202 als TV te gaan?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt
 

 

Ja ik heb de HDMI kabel van boven gebruikt.
Die van beneden kan niet, dat is een speciale van Connect box (met Samsung TV meegeleverd) d.w.z. wat bredere en plattere aansluiting dan normale HDMI. 
Aansluiting TV woonkamer nu dus:

  • modem (aansluiting in muur) naar switch met utp kabel
  • van switch naar 5202 met UTP kabel
  • van switch naar Samsung TV met UTP kabel (kabelverbinding)
  • van 5202 met normale HDMI kabel naar connection box
  • van connection box naar TV met speciale HDMI (??) kabel

Op slaapkamer geen Connection box dus aansluiting als normaal d.w.z.:

  • modem naar 5202 met UTP kabel
  • van 5202 naar TV met HDMI kabel. 

Hier dus geen switch tussen en geen aparte kabelverbinding tussen modem (of  switch) en TV. 
Hier dus WiFi. 

Werkt prima maar als gezegd bij overschakelen zenders komen beeld en geluid wat vertraagd en krijgt dan de indruk dat dit door (vertraagde??) WiFi komt.
Gekke is dat NetFlix en YouTube hier prima werken en niet vastlopen of zo.