Skip to main content

Ik heb al maanden hetzelfde kastje, heb niets verandert de laatste maanden maar sinds een paar dagen als ik live tv kijk of opnames kijk, gaat na een tijdje het geluid even uit terwijl beeld doorloopt, als het geluid dan weer aangaat loopt het niet meer gelijk met het beeld. Nooit eerder gehad maar ik test sinds een paar dagen op mij iPad de KPN tv+ app, sinds die tijd is het mis, hoe kan dit nu van invloed zijn op mijn tv? Die kijk ik gewoon bekabeld en heb ik niets aan veranderd. 
hoop dat iemand dit kan uitleggen..

Ik heb al maanden hetzelfde kastje, heb niets verandert de laatste maanden maar sinds een paar dagen als ik live tv kijk of opnames kijk, gaat na een tijdje het geluid even uit terwijl beeld doorloopt, als het geluid dan weer aangaat loopt het niet meer gelijk met het beeld. Nooit eerder gehad maar ik test sinds een paar dagen op mij iPad de KPN tv+ app, sinds die tijd is het mis, hoe kan dit nu van invloed zijn op mijn tv? Die kijk ik gewoon bekabeld en heb ik niets aan veranderd. 
hoop dat iemand dit kan uitleggen..

Zou fijn zijn als iemand een oplossing heeft, als we een halve minuut terug gaan dan gaat het weer goed, maar gebeurt het na een aantal minuten gewoon weer, het is zo irritant..


Welke tv ontvanger heb je en is die rechtstreeks aangesloten op het modem of gebruik je een switch?


Welke tv ontvanger heb je en is die rechtstreeks aangesloten op het modem of gebruik je een switch?

Ik heb een Arris Vip2952, bekabeld aangesloten op de modem. De laatste maanden nooit een probleem gehad totdat ik van de week testpersoon werd van de KPN TV+ app. Die heb ik meteen weer verwijderd na een paar dagen maar het geluid blijft nog elk programma meerdere keren hangen waardoor het niet synchroon loopt met het beeld 


Als je tester bent van de nieuwe kpn tv app (is dat tv+?) dan heb je toegang tot het betreffende besloten deel van het forum. Wellicht kun je daar deze ervaring delen en vragen of er meer testers zijn die dezelfde ervaring hebben. 


Hoi @josevp, dat is een gekke situatie. De app en deze tv-ontvanger staan los van elkaar. Het lijkt er eerder op dat het toeval is dat dit vanaf dat moment gebeurt. Die app kan je zoals Henk al aangeeft verder in het besloten deel bespreken, de tv-ontvangers kunnen we hier wel verder bekijken.

Merk je bij alle zenders dat het beeld en geluid niet gelijk loopt, of is het bij een (of meer) specifieke zender(s)? Heb je zelf ook al dingen geprobeerd met de tv-ontvanger? Heb je deze bijvoorbeeld een reset gegeven?


Ik heb de opmerking ook in het besloten forum gedeeld, nog geen reactie op.. het is bij alle zenders, zowel live als bij opnames, heb al wel een herstart gedaan, een reset kan ik ook nog wel even proberen, ik vind het wel heel toevallig dat het is gestart op het moment dat ik ben gaan testen, daarvoor maandenlang nooit enig probleem gehad. 


Ook na de reset valt het geluid bijna meteen al weer stil en loopt het beeld weer niet synchroon. Als ik doorspoel, halve minuut achteruit bijvoorbeeld, dan is het bijna weer goed, meestal tenminste, nu op dit moment werkt het niet helaas.. erg frustrerend 


De app heeft hier niets mee te maken, in deze context kan je die negeren. De tv-ontvanger is bekabeld aangesloten zei je, is dat een directe kabel naar het modem, of zit er nog iets tussen? En welk type modem heb je precies? Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, hoe meer jij kunt vertellen, hoe meer wij mee kunnen denken. 


Ik heb na het opnieuw opstarten en de reset de kabels er maar een keertje uitgehaald, het probleem lijkt nu over te zijn, maar heb dat gisteravond gedaan en vandaag nog niet gekeken, hoop dat het goed is nu


Dat klinkt bemoedigend, kijk het even aan en als het goed blijft werken blijven we er verder van af 🙂 Als het toch terugkomt kunnen we verder meedenken.