Skip to main content

Als ik een opgenomen programma zoals Expeditie Robinson terugkijk en ik spoel de reclame door, dan loopt na het doorspoelen het geluid niet meer synchroon met het beeld.

Als ik dan de ontvanger helemaal uitzet en weer aanzet en terug ga naar de opname en verder kijk loopt het wel weer synchroon.

Is dit een bekend probleem? En zo ja, is er iets aan te doen?

Welke KPN tv decoder heb je?

 

EN

 

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen). 


Hallo Joop,

 

Ik heb een DIW7022 i.c.m. de Box12. De tv decoder is rechtstreeks verbonden met de Box12.

Het gekke is ook dat ik het alleen heb wanneer ik vooruitgespoeld heb. Als ik start met kijken loopt het mooi synchroon.


Staat hij wel op Multicast en beste beeldinstellingen?

 

In geluid kan je iets aanpassen, maar dat doet hij dan voor alles.

 

Wat bij mij heeft geholpen, is om in de tv (met de ab van de tv) geluid op dolby te zetten. 

Omdat ik geen soundbar met Dolby Atmos heb. 

 

En resetten helpt ook wel eens.

Houd de kpn toets op de KPN ab (rechtsboven) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies voor opnieuw opstarten en laat hem volledig opstarten. 

 

Zie ook hier.

Hele mooie topic gemaakt door @wjb 


@a3aan1979, heeft de tip van Joop geholpen? 


@Alex_P  Nee, helaas niet. Gisteravond was het weer raak met de opname van Expeditie Robinson.

Elke keer na het vooruitspoelen van de reclame, de box uit en aan zetten en vervolgens loopt het geluid weer synchroon. Het werkt, maar is natuurlijk niet optimaal…

Geluidsinstellingen aanpassen doe ik liever niet, want dan is dat ook voor live tv en daar speelt het probleem niet.


Hmm, ik lees dat de ontvanger rechtstreeks op de Box 12 is aangesloten, bedoel dat het met een kabel is aangesloten of via WiFi? Zou je als laatste de ontvanger ook helemaal willen resetten? 

 


Reclame niet doorspoelen. Maar overslaan! 😃

Toets 8 0 0 in en druk op de vooruitspoelknop > >. Dan sla je in 1 seconden 8 minuten over.


Reclame niet doorspoelen. Maar overslaan! 😃

Toets 8 0 0 in en druk op de vooruitspoelknop > >. Dan sla je in 1 seconden 8 minuten over.

Die kende ik al, maar werkt niet tegen het probleem wat ik heb helaas :-(


Hmm, ik lees dat de ontvanger rechtstreeks op de Box 12 is aangesloten, bedoel dat het met een kabel is aangesloten of via WiFi? Zou je als laatste de ontvanger ook helemaal willen resetten? 

 

Beide zijn aangesloten met een kabel, niet op wifi.

Het probleem speelt overigens op beide ontvangers, daarom heb ik het idee dat resetten niet de gewenste oplossing gaat zijn of denk je daar anders over?

 


Wat bijzonder dit. Ik heb het hier ook getest namelijk maar ik kan het niet reproduceren. Gebeurt dit alleen bij Expeditie Robinson of echt bij alle opnames? En zou je het toch willen resetten? 


Volgens mij heb ik het nu opgelost met de optie Passthrough in de geluidsinstellingen.

Ik ga het nog even verder testen en laat weten of dit dé oplossing was.


Volgens mij heb ik het nu opgelost met de optie Passthrough in de geluidsinstellingen.

Ik ga het nog even verder testen en laat weten of dit dé oplossing was.

Mooi dat je dit ook hier deelt met ons!