Skip to main content

Tv beeld en geluid valt regelmatig weg soms 5 seconden soms 5 minuten.

Kastje zit via een kabel aangesloten.

Maar het menu blijft wel zichtbaar en werk ook gewoon. We hebben er last van bij uitzendingen maar ook opnames of via terug kijken.

Software is al opnieuw geladen.

Zie deze klacht nu al zo vaak langs komen. Ik word er ook doodziek van. Ik denk er over mijn abonnement op te zeggen.


Hoi @WijnandvP, welkom op het KPN Forum. 

Wat vervelend dat het beeld op jouw tv regelmatig weg valt. Wanneer het beeld wegvalt/zwart wordt of wanneer je de foutcode 'Zender tijdelijk niet beschikbaar’ in beeld ziet heeft dit te maken met de verbinding tussen de Experiabox en de tv-ontvanger. Vaak is de internetsnelheid te laag/onstabiel. Je zou kunnen proberen de Experiabox een reset te geven. Wanneer dit niet helpt zou je via de instellingen het beeld van HD naar SD kunnen zetten om te kijken of dit een verschil maakt. Ervaar je ook problemen met andere diensten van KPN? 


Internet is stabiel.

Het menu van de TV blijft zichtbaar en de afstandbediening werkt ook prima, ik kan zelfs nog pauseren of achteruit draaien (maar krijg dan nog steeds geen beeld).

We hebben al een nieuw kastje gehad en ook daarop via verwijderen software de laatste versie geinstalleerd. Maar het probleem is er nog steeds. De TV is via de kabel verbonden met de Experiabox.

 


Hoi @WijnandvP, Wat vervelend dat een reset ook niet helpt. IK zou je graag verder willen helpen. Zou je voor mij jouw postcode en huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen? Dan kan ik met je mee kijken. 

Je geeft aan dat de tv-ontvanger met een kabel met de Experiabox is verbonden, is deze kabel rechtstreeks of zit er bijvoorbeeld nog een switch tussen? 

 


Er zit wel een switch tussen, maar aangezien het internet prima blijft werken verwacht ik daar geen probleem. Zelfs als we de KPN app van op de TV zelf starten kunnen we wel prima kijken.

 

@Hanna_ Postcode en huisnummer toegevoegd.

 


Bedankt voor het toevoegen,

Zou je voor mij de switch willen verwijderen, zodat er alleen een rechtstreekste kabel tussen de Experiabox en Tv-ontvanger aanwezig is. Wanneer het internet verder geen problemen geeft zit het probleem vaak ergens in de verbinding tussen de Experiabox en de Tv-ontvanger. 


Ondersteunt die switch igmp snooping? Dat is een must. Wat is igmp snooping?


Reageer