Skip to main content

Sinds de instalatie van de nieuwe ontvanger vakt regelmatig het beeld en geluid weg.

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Yep


Heb je de kabel al gecontroleerd? Geen switch  in gebruik? 


Alles is onveranderd gebleven. Nieuwe ontvanger aangesloten, problemen. Ik lees er veel over op internet. Lijkt mij toch iets niet goed te zijn gegaan met de nieuwe ontvangers.


Welk type heb je nu gehad?


2 verschillende types, beiden dezelfde problemen. 

HMB2260  en  de Arris vip2952 V2


Dat zijn toch allebei prima werkende ontvangers. Ik heb ze allebei en de Arris sinds 2 maanden en beide probleemloos.  Heb je ze allebei bekabeld? Geen switch ertussen? Geen draadloze verbindingsets in huis? Heb je zonnepanelen met een sma omvormer toevallig?


Nope, gewoon bekabeld, geen switch etc.Ik bel morgen de KPN wel even. Het is duidelijk dat het ontstaan is sinds de nieuwe ontvangers.

Ik hoor er ondertussen meer mensen over klagen. Ze zullen het moeten oplossen. Kan het niet anders brengen.


Laat even weten hoe het afloopt als je wil. Ben heel benieuwd. 


👍🏼


Als je 2 ontvangers hebt neem ik aan dat je ook 2 tv's hebt. Hoe doen die ontvangers het op de andere tv?

En ja, als je googled op je probleem dan zul je er natuurlijk altijd meer tegen komen. Ook bij Ziggo. 


2 tv's. Op de andere tv (oudere) geen problemen


Nou, dan zou het mij wel duidelijk zijn…

Als beide ontvangers het op de andere tv wel doen, en die tv dus ook.

Kan dan ook nog de hdmi kabel zijn op de tv waar het stoort. Als je wel steeds diezelfde gebruikt. Vervang eerst eens die. Door een nieuwe.


@GIBBERISH Misschien dat het type hdmi-kabel hier ook nog een rol speelt. Welk type heb je nu?


Hoi @GIBBERISH, balen dat je sinds de installatie van de nieuwe tv-ontvanger problemen ervaart.

Zelf denk je dat het aan de tv-ontvanger ligt. Maar ik sluit me aan bij @PeterG. Ik denk ook dat het aan de HDMI kabel ligt. Je zegt namelijk dat de tv-ontvanger wel goed werkt op een andere TV.

Je hebt van ons bij de nieuwe tv-ontvanger ook een nieuwe HDMI kabel gekregen. Probeer deze eens.