Skip to main content

Bij mij loopt het beeld en geluid niet synchroon op de 4 espn kanalen. Ik heb alles wat je bedenken kan al uitgeprobeerd, maar het probleem blijft!  Het vreemde is, als ik het programma even drie seconden stil zet en dan dus met 3 seconden vertaging, lopen het beeld en geluid wel synchroon. Ik heb het probleem voorgelegd aan @kpnwecare en die zeiden eerst dat het een bekent probleem bekent was en vorige weer melde ze dat het probleem opgelost zou zijn. Mooi niet dus. Help! Wie weet de oplossing en voor de @kpn medewerkers, is het probleem nog bij u bekent en zoekt u nog naar een op,ossing?

Het probleem doet zich alleen op de 4 zenders van espn.

Hoi @Bertus_55, welkom op het forum. Voor TV+ is de synchronisatie tussen beeld en geluid een bekend iets inderdaad: 

 

Maar op basis van jouw bericht weet ik niet wat voor ontvanger jij hebt. Heb je een TV+ Box, heb je een andere ontvanger van ons? Heb je 1 of meerdere ontvangers en speelt het op allemaal?

Om met je mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig. Je zegt ook dat je alles wat je kan bedenken hebt geprobeerd, kan je vertellen wat precies? Anders stellen we je mogelijk vragen die je al hebt geprobeerd. 

Hoe meer jij ons kunt vertellen, hoe meer wij met je mee kunnen denken. Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij zien enkel wat jij in je berichten noemt.


Hallo, dank voor de sneller reactie.

Ik heb het nieuwst iTV+box. Ik heb het kastje al meerdere keren opnieuw opgestart, 2x gereset. Andere kabel tussen kastje en experia box. Verder heb ik,  niet veel aan de instellingen gedaan, omdat het op alle zenders goed gaat, behalve op de 4 zenders van espn zenders. Als ik de uitzending even 3 seconden op pauze druk en dan met die 3 seconden vertraging kijk, gaat beeld en geluid wel goed, dus dan loopt het wel synchroon.  Ik heb maar 1 ontvanger. Ik heb een vrij nieuwe samsung smart tv, maar heb de LG tv van mijn broer hier aan het kastje aangesloten en die gaf het zelfde probleem. 

Hopelijk heeft u nu voldoende informatie om dit vervelende probleem op te lossen


Is er verder ook andere apparatuur aangesloten voor het geluid, zoals bijvoorbeeld een soundbar of home cinema set? 

ESPN zit op 221, 222, 223 en 224, maar op kanaal 14 zit ook een ESPN zender. Heb je die ook bekeken om te kijken of het daar ook speelt?

Zou je daarnaast ook je forumprofiel kunnen invullen? Dan kan ik ook kijken of er vanaf deze kant iets te vinden is. 


Hallo,

Ik heb een sony soundbar,  maar met of zonder soundbar blijft het geluid niet synchroon lopen.

Ook espn op kanaal 14 heb ik hetzelfde probleem. Met de vorige tv kastjes nooit problemen gehad.

Als ik voetbal kijk, is het natuurlijk geen probleem,   maar bij de voor en nabespreking of documentaire is dit mateloos irritant. Ik blijf het vreemd vinden dat het geluid op deze zenders wel goed gaan als ik met twee seconden vertraging, dus even op pauze drukken en na twee â drie seconden dat het geluid dan wel goed gaat.

Hopelijk heb je nu voldoende informatie en hopelijk kunnen jullie dit op redelijke termijn oplossen. 

Ik heb mij forum profiel aangepast.


Hallo,

Ik hoop in ieder geval dat u iets aan mijn probleem kunt doen. Of is KPN nog bezig met dit synchroon probleem op de espn kanalen?


Hier ook hetzelfde met de ESPN kanalen op 14 (ja die ook), 221, 222, 223 en 224. (via de TV+)

Het maakt niet uit of je het geluid via de tv of via, in mijn situatie, de versterker doet. Het kan wel een halve seconde schelen.

Syncen met de balk in het menu helpt niet. Dan zijn ALLE andere zenders out of sync!

En had het ook veel op RTL 4, maar dat is de laatste dagen beter.

Ik zet het steeds even 5 seconden op pauze. Dan kan ik de wedstrijd maar vooral tijdens de rust en achteraf alleen lipsynchroon bekijken.


Om het probleem op te lossen is het eerst belangrijk om de oorzaak te weten, en die weten we nog niet. We hebben de ESPN kanalen zelf ook getest en daarbij is het geluid wel synchroon. Het is geen probleem van de zender zelf dus, het lijkt erop dat het toch een instelling zou kunnen zijn. 

Zou je bij de instellingen van de TV+ Box onder audio kunnen kijken hoe dat is ingesteld? Staat het op ‘Passthrough’, ‘Convert to Stereo’ of ‘Automatisch’? Zou je de verschillende opties kunnen proberen om te kijken of dat verschil maakt?

Ook kan je bij de 'Informatie’ optie onder instellingen kijken of Multicast of Unicast aanstaat. Je kunt die ook wijzigen om te kijken of dat verschil maakt.


Het is overal en altijd synchroon BEHALVE bij de live mulicast kanalen via de TV+ DIW7022 ontvanger.

Ook op de Arris VIP2952 hier werken ze WEL goed.


Het is overal en altijd synchroon BEHALVE bij de live mulicast kanalen via de TV+ DIW7022 ontvanger.

Ook op de Arris VIP2952 hier werken ze WEL goed.

Jij hebt dus hetzelfde probleem sinds detv+DIW7022. Ik ben er nu al meer dan een maand mee bezig om dit opgelost te krijgen, eerst via @kpn webcare en die gaf toe dat het probleem.eem bekend was en ze er mee bezig waren. Tot ik vroeg hoe lang dit ongeveer zou duren, toen werd ik geadviseerd om zelf maar een topic moest beginnen met mijn probleem.

Navraag bij espn leerde mij dat zij veel van dit soort klachten kregen van kpn klanten en het beruchte TV+ DIW7022.  Ze adviseerde mij en ook, aan meerdere klanten om het abonnement bij KPN per direct stop te zetten en overstappen naar ziggo. Enkele hebben dat al probleemloos gedaan,(valt onder wanprestatie) en kijken nu probleemloos naar espn. Ik overweeg nu ook sterk om mijn al jaren durende abo bij kpn te stoppen en dan maar over te stappen naar ziggo.


Om het probleem op te lossen is het eerst belangrijk om de oorzaak te weten, en die weten we nog niet. We hebben de ESPN kanalen zelf ook getest en daarbij is het geluid wel synchroon. Het is geen probleem van de zender zelf dus, het lijkt erop dat het toch een instelling zou kunnen zijn. 

Zou je bij de instellingen van de TV+ Box onder audio kunnen kijken hoe dat is ingesteld? Staat het op ‘Passthrough’, ‘Convert to Stereo’ of ‘Automatisch’? Zou je de verschillende opties kunnen proberen om te kijken of dat verschil maakt?

Ook kan je bij de 'Informatie’ optie onder instellingen kijken of Multicast of Unicast aanstaat. Je kunt die ook wijzigen om te kijken of dat verschil maakt.

Dank voor je reactie. Ik heb de afgelopen tijd dit allemaal uitgeprobeerd, maar helaas zonder resultaat. 

Gezien het feit dat er meer klachten overbinnenkomen, lijkt het mij dat dit probleem toch echt door het iTV+ kastje ligt. Hopelijk komt er snel een oplossing, want overstappen naar een andere provider heeft niet echt mijn voorkeur.


Ik overweeg nu ook sterk om mijn al jaren durende abo bij kpn te stoppen en dan maar over te stappen naar ziggo.

Dat is nou ook weer niet nodig. Tijdens het commentaar tijdens de wedstrijd merk ik er niks van. Alleen met de interviews. Even een paar seconden op pauze en het is sync. Totdat kpn het oplost bij de live multicast kanalen vind ik dat prima. Ze lossen het echt wel op.

want overstappen naar een andere provider heeft niet echt mijn voorkeur.

De mijne ook niet. Even op pauze, of gewoon kijken via de gewone smart-tv app die ik ook op de DIW7022 gedownload heb, werkt prima. Of ik gebruik de smart-tv app van kpn tv in mijn Samsung tv. En hoe vaak zijn er nou interessante wedstrijden? Ik volg alleen AZ, PSV en ook Ajax en Feyenoord. De afgelopen 2 weken was er niks op ESPN.


Ik overweeg nu ook sterk om mijn al jaren durende abo bij kpn te stoppen en dan maar over te stappen naar ziggo.

Dat is nou ook weer niet nodig. Tijdens het commentaar tijdens de wedstrijd merk ik er niks van. Alleen met de interviews. Even een paar seconden op pauze en het is sync. Totdat kpn het oplost bij de live multicast kanalen vind ik dat prima. Ze lossen het echt wel op.

want overstappen naar een andere provider heeft niet echt mijn voorkeur.

De mijne ook niet. Even op pauze, of gewoon kijken via de gewone smart-tv app die ik ook op de DIW7022 gedownload heb, werkt prima. Of ik gebruik de smart-tv app van kpn tv in mijn Samsung tv. En hoe vaak zijn er nou interessante wedstrijden? Ik volg alleen AZ, PSV en ook Ajax en Feyenoord. De afgelopen 2 weken was er niks op ESPN.

Ben het geheel met je eens Peter. Gaat mij er meer om dat het probleem wel degelijk bekend is bij kpn, want ik heb deze discussie al langer met kpn. Wat mij nu stoort, is dat kpn het probleem van het synchroon lopen van de 4 espn kanalen + espn kanaal 14 bij de klant neerlegt.  Het is toch vreemd dat ik, zodra ik het programma even 2å3 seconden op pauze zet en dan ga kijken het dan wel synchroon loopt. Dan lijkt het mij dat er iets niet goed gaat bij kpn. Maar ook ik blijf zeer waarschijnlijk gewoon bij kpn, want iedere verandering is geen verbetering. Dus hopelijk lossen ze dit probleem op den duur toch nog op.


Hallo,

Ik hoop in ieder geval dat u iets aan het probleem kunt doen. En is KPN nog bezig met dit synchroon probleem op de espn kanalen op te lossen.

 


Wat mij nu stoort, is dat kpn het probleem van het synchroon lopen van de 4 espn kanalen + espn kanaal 14 bij de klant neerlegt

Volgens mij doen ze dat juist niet. Het is een van de 

 


Sorry, dit is niet de link die ik bedoel, maar kan hem niet verwijderen.

Ik hoop dat ze er nog mee bezig zijn, maar het topic waarnaar jij verwijst is gesloten, omdat alle daar vermelde toezeggingen opgelost zouden zijn. KPN had dat anders ook vermeld op deze topic, en niet met bovengenoemde veranderende instellingen en met de melding dat ze er zelf geen problemen mee hebben.

Hopelijk  kijkt en leest KPN mee en kan hieromtrent antwoorden geven.

 


Dan lees je niet goed. Dat zijn juist nog openstaande issues. 

En er kan niet op gereageerd omdat dat deel van het forum daar niet voor bedoeld is. Hier wel: KPN TV.

Een beetje vertouwen!


Oké, dan ga ik van jou uitgangspunt uit. Ik heb er zeker nog vertrouwen in hoor, maar begon te twijfelen omdat  bovengenoemde Jasper(van kpn) begon over instellingen proberen te veranderen. Dan had ik eerder gedacht dat hij zou melden dat het nog bij kpn in behandeling zou zijn, vandaar mijn twijfel.


Probleem opgelost??

Ik heb zaterdagmiddag bij geavanceerde geluidsinstelling op automatisch gezet en sindsdien lopen het geluid en beeld weer synchroon. Ik had al het één en ander anders ingesteld, maar nog niet de door Jasper, van kpn, aangeraden instelling eens te proberen.

Hopelijk blijft dit 


Dat klinkt bemoedigend @Bertus_55, fijn! Ik hoop ook dat het zo blijft werken en dat de gesprekken in de studio nu beter te volgen zijn.

 

Volgens mij doen ze dat juist niet. Het is een van de 

Als het bij alle zenders voorkomt is het inderdaad een bekende bevinding. Bij alleen specifieke zenders lijkt het iets anders te zijn dan dat.


Dank kpn voor de update op 5 april! Nu loopt geen enkele zender meer synchroon! Hoe gaan u dit oplossen? Ik bedoel en er niet blij mee, want het ging de laatste dagen juist goed op alle zenders en de 4 espn kanalen.


Dank kpn voor de update op 5 april! Nu loopt geen enkele zender meer synchroon! Hoe gaan u dit oplossen? Ik bedoel en er niet blij mee, want het ging de laatste dagen juist goed op alle zenders en de 4 espn kanalen.

Ik heb zojuist bij instellingen beeld en geluid weer veranderd van automatisch, advies van Jasper, weer terug gezet naar Passthrough en nu loopt alles weer synchroon.  Hopelijk blijft dit zo.

 


In de laatste update zijn er inderdaad nieuwe verbeteringen voor audio doorgevoerd, waardoor je de oplossing die ik eerder noemde nu niet meer nodig hebt. Gelukkig had je die zelf al gevonden en is het geluid daarmee nu overal weer synchroon!