Skip to main content

Het beeld op npo 1 blijft stilstaan. Dit probleem  niet bij andere zenders. Kijk nu npo 1  op zender 191. Twee maal tv box via probleemoplosser gereset en weer ingeschakeld. Het probleem blijft echter bestaan. Zender 1 werkt weer na opnieuw in stellen. Echter niet meer als je overschakelt naar andere zender en weer terug.

En na kort pauzeren van npo 1 ? Dan werkt ie vast ook.

Heb je koper of glasvezel? Is de box via wifi of via een utp kabel verbonden? Met welk kpn modem: v10, v10a, box12?

 


@Anton498 

Welke KPN tv decoder heb je?


Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook alleen bij NPO 1. Ik heb een glasvezelverbinding en de box is verbonden via wifi.


Welke KPN tv decoder hebben jullie?

Zonder die informatie wordt het moeilijk helpen.

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. 


Welke KPN tv decoder hebben jullie?

@joop2011 , raad eens … ?

wlubbers schrijft: de box is verbonden via wifi

 


Welke KPN tv decoder hebben jullie?

@joop2011 , raad eens … ?

wlubbers schrijft: de box is verbonden via wifi

 

Ik snap hem, er is natuurlijk maar 1 box die je via WIFI kunt verbinden.

Maar dat maar 1 zender stil staat en de rest niet, is wel heel erg vreemd. 


Ik heb een KPN box 12b. De KPN tv+ box is een DIW 7022. Gr. Wim


Ik heb een KPN box 12b. De KPN tv+ box is een DIW 7022. Gr. Wim

Dan kan je dus probleemloos bij voldoende bandbreedte de Sagemcom DIW7022 op Multicast zetten en het vinkje bij “beste beeldkwaliteit” aanzetten.

 

Je kijkt NPO 1 op kanaal 191 zeg je.

Dat is als ik het goed heb NPO 1 met gesproken ondertitels.

 

Hoe is NPO 1 op kanaal 1? 


Misschien een rare/domme vraag maar hoe zet je de Sagemcom DIW7022 op Multitask?


Hij staat waarschijnlijk al op Multicast. 

Zie Video Mode onderaan als je Informatie kiest. Via het tandwiel-menu.

Tip als de zender na 5 seconden bevriest: pauzeer dan eens een paar seconden. Als dat wel goed werkt kun je 'm ook permanent op Unicast zetten. Dat werkt beter via wifi.


Heb ondertussen gevonden waar je de instellingen kunt aanpassen. Dank voor de tip. Ga nu kijken of dit de oplossing is.


Ik heb ModemKPN Box 12. Met probleemoplosser (restart)en stroom er af te halen gaat het even goed. Maar niet permanent. 

 


Als je een UTP kabel kan trekken, dan is dat altijd het beste.