Skip to main content

Ik heb steeds stilstaand beeld bij kijken van zenders op de kpn box

Wat is het probleem ?heb wifimanager al menig keer gedaan maar probleem blijft 

Wat kan ik nog doen alles staat goed aangesloten 

Je de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box).

 

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of box12? (wat zit er allemaal tussen)


Via de muur loopt er nog een kabeltje vanuit zo'n soort telefoonstekker naar de modem vanuit de modem gaat er een draadje naar zo'n wit Blok DVS 1200 naar de modem en vanuit mijn KPN Box netwerkkabeltje naar de tv Ik heb het al anders geprobeerd maar dan krijg ik dus ook storingen


Als je geen kabel kan trekken vanaf de modem naar de tv plus box dan is de superwifi 2 misschien een beter alternatief.

 Als je die bestelt via de WiFi manager betaal je de helft van de normale prijs.


Oke bedankt 


Waarschijnlijk is inderdaad het wifi signaal net te zwak op de plek van de TV+ box.

Probeer het (eerst) eens met Video mode op unicast. (goedkopere oplossing, i.i.g. voor nu, dan een Superwifi 2).

tandwiel, dan ok - informatie - onderaand Video mode op unicast zetten.


Hallo @Miranda47 welk modem heb je van KPN in bruikleen?

De geschetste situatie wordt niet ondersteund door KPN, vandaar de storingen.

Zie onderstaand een tabel met de ondersteunde configuraties:

 


Via de muur loopt er nog een kabeltje vanuit zo'n soort telefoonstekker naar de modem vanuit de modem gaat er een draadje naar zo'n wit Blok DVS 1200 naar de modem en vanuit mijn KPN Box netwerkkabeltje naar de tv Ik heb het al anders geprobeerd maar dan krijg ik dus ook storingen

 

DVS is het probleem.

Dat is, vooral bij de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box), een probleem.

Overigens is het 230 volt netwerk hier ook helemaal niet voor gemaakt en eigenlijk ook niet geschikt voor.

 

Welke Experiabox of Box12 heb je?

 

zie ook schema van @JanD 

Groene lijn is een UTP (CAT5E of Cat6P kabel.

 

Unicast kan het probleem oplossen, maar dan heb je een minder mooi beeld.

Met Multicast heb je, vooral bij de eerste 10 kanalen, een veel mooier beeld.

Als hij bij Multicast ook op “beste beeldkwaliteit” staat.😉😊


DVS is het probleem.

Dat is, vooral bij de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box), een probleem.

Waarom bij 'juist’ de Sagemcom DIW7022, @joop2011 ? Hier wekenlang met dvs in de slaapkamer gebruikt, vanaf de invoering (voor de officiële release) van multicast op die box. Geen enkel probleem.

Ook met de Arris vip2952 i.d. slaapkamer werkt de DVS prima. De 650 hier.

Echter. Als de DIW7022 geen signaal binnenkrijgt via ethernet zal ie alsnog wifi gebruiken. Het probleem is dan de wifi, maar lijkt de dvs het probleem. Omdat dat visueel (kabels enzo) wel is aangesloten.


Dvs werkt vooral goed op geaarde stopcontacten en nog beter als alle dvs’en op dezelfde groep zitten.

 Het heeft bij ons jaren lang uitstekend gewerkt. Nu gebruik ik superwifi 2 , ook zonder problemen.


Dvs werkt vooral goed op geaarde stopcontacten en nog beter als alle dvs’en op dezelfde groep zitten.

 Het heeft bij ons jaren lang uitstekend gewerkt. Nu gebruik ik superwifi 2 , ook zonder problemen.

 

Door de steeds grotere verstoringen op het 230 volt netwerk, werkt een DVS steeds minder goed.

Vooral met de nieuwe Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box).

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

Een DVS is niets meer dan een noodoplossing, maar zoals ik al vermeld, werken ze steeds minder goed. 

 

Mijn advies is altijd, gebruik vooral geen DVS.

En ze verbruiken ook vrij veel energie (volksmond stroom). Ook dat is een nadeel van de DVS, je hebt er altijd minimaal 2 nodig. 

 

De Sagacom DIW7022 werkt gelukkig ook perfect via WIFI.

Maar om Multicast via Wifi te laten werken, heb je de Box12 nodig of achter de Experiabox een KPN superWifi2.

Zie ook mijn schema van KPN boven.

 

@PeterG

Misschien is bij jou door het toeval het 230 volt netwerk schoon.

Dat komt met de toename van het aantal apparaten steeds minder vaak voor. 

 

@pietheingrun 

Op 1 groep, dat komt zelden voor.

Slaapkamer en woonkamer hebben over het algemeen een andere groep.

Bij ons toevallig niet, want ons huis is ondertussen 41 jaar oud.

(maar ik gebruik geen DVS, wel gehad en problemen gehad. Komen er bij ons nooit meer in).


Hier 1 fase. DVS 650 werkt uitstekend. Heb ook geen rare apparaten. Ook geen zonnepanelen met IGMP enzo. Verder geen domotica gedoe: Ik kan die 3 meter naar de thermostaat bijvoorbeeld prima zelf afleggen….

Bij kennissen: met verlengsnoer gezorgd dat één dvs in dezelfde groep kwam als de andere. Sindsdien werkt het daar ook probleemloos. Andere stopcontact op dat wandcontact afgeplakt.


Hallo @Miranda47 welk modem heb je van KPN in bruikleen?

De geschetste situatie wordt niet ondersteund door KPN, vandaar de storingen.

Zie onderstaand een tabel met de ondersteunde configuraties:

 

De experia v10 a


Waarschijnlijk is inderdaad het wifi signaal net te zwak op de plek van de TV+ box.

Probeer het (eerst) eens met Video mode op unicast. (goedkopere oplossing, i.i.g. voor nu, dan een Superwifi 2).

tandwiel, dan ok - informatie - onderaand Video mode op unicast zetten.

Oke thanks ik laat het even uitzoeken door iemand die er meer van weet dan een leek als ik😉